• Nej, jeg har ingen Blu-ray-afspiller
    28%
  • Ja, helt sikkert!
    24%
  • Måske
    21%
  • Nej, jeg er ikke interesseret i "Star Wars"
    15%
  • Nej, jeg har efterhånden rigeligt med "Star Wars"-udgaver
    11%

Stemmer i alt: 2486

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 thomasegebaek 14 år siden

Kun hvis de rigtige er med :)
Gravatar

#22 filmz-Utyske 14 år siden

#20 -

Mon ikke? Lucas er jo primært interesseret i maksimere sin profit. :)

(og sin profil med den manglende hage ;) )
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#23 evermind 14 år siden

Eller profit? :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#24 Highland Park 14 år siden

Nej, hans profilbillede. Der er ikke plads nok.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#25 filmz-Claudius 14 år siden

Nej. Har ingen Blu-Ray afspiller og heller ikke interesse i at få en. Blu-Ray er i mine øjne - næsten som 3D i biffen - en dødssejler, der ikke holder i længden. Der er stort set ingen, der kan udnytte kvaliteten i Blu-Ray, og langt, langt de fleste kan end ikke presse dvd-formatet til grænsen. Så hvorfor i alverden skulle jeg dog investere i Blu-Ray? Eller i mere Star Wars? Nej. Lucas har tjent penge nok på mig. Jeg ville gerne kommentere på, hvor mange gange han nu forsøger at sælge de samme film til mig, men jeg mistede mit overblik over optællingen efter dvd-udgaverne, og jeg går ikke tilbage efter den.

Det omtalte ekstramateriale er jo bare, hvad der allerede burde være på dvd-udgivelserne. Jeg er led og ked af den måde, filmselskaberne gang på gang forsøger at narre flere penge fra os på den måde. Samme med "The Lord of the Rings" og forude med "Harry Potter".

Vil du tjene penge på mig, Lucas? Så lav noget nyt og originalt i stedet for genbruge ad infinitum.
http://www.newsweek.com/2010/04/30/why-i-hate-3-d-and-you-should-too.html
Gravatar

#26 Thomsen 14 år siden

Jeg springer over.

Jeg krøb til korset og købte de engelske dobbelt-dvd'er af photoshopudgaverne - udelukkende fordi de havde originalerne med, de kostede kun 50 kr, og jeg havde forlængst solgt mine gamle laserdiske. Jeg har dog ikke fået set dem en eneste gang, så der er nok ikke grund til at bruge flere penge på dem.

Det er lidt mærkeligt, når jeg tænker på, hvor stor SW-fan jeg var, da jeg var barn. Men jeg har mistet interessen fuldstændigt, efter Lucas begyndte på at pille og justere ved dem.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#27 BN 14 år siden

Thomsen (26) skrev:
jeg har mistet interessen fuldstændigt, efter Lucas begyndte på at pille og justere ved dem

Det var så først dér MIN interesse begyndte at spire.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#28 filmz-Utyske 14 år siden

#26 -

Jeg har ikke helt mistet interessen, men den er i hvert fald dalende, ikke så meget p.g.a. universet, men Lucas' måde at behandle sine fans på.

Første skridt er nok at rydde ud i samlingen og skille mig af med den nye trilogi.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#29 dyg 14 år siden

Nej, jeg er ikke interesseret i "Star Wars".

Jeg har efterhånden helt mistet interessen for Star Wars, og ejer ikke engang filmene på dvd.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#30 filmz-Bruce 14 år siden

Claudius (25) skrev:
Nej. Har ingen Blu-Ray afspiller og heller ikke interesse i at få en. Blu-Ray er i mine øjne - næsten som 3D i biffen - en dødssejler, der ikke holder i længden. Der er stort set ingen, der kan udnytte kvaliteten i Blu-Ray, og langt, langt de fleste kan end ikke presse dvd-formatet til grænsen. Så hvorfor i alverden skulle jeg dog investere i Blu-Ray?

Der er jeg godt nok uenig. Jeg er enig så langt, at investeringen i blu-ray billedmæssigt, udnyttes bedst med store skærme og projektorer, men full HD 42" til 50" skærme viser tydelige forbedringer i BD udgaver kontra DVD udgaver, med mindre man sidder langt væk fra skærmen.

Man kan nøjes med at smide Casablanca på i sort hvid og sammenligne BD med DVD udgaven, så ser man en stor forbedring i sortniveau og detaljegrad. Lægger man farverne oveni hatten, kan man tage Adventures of Robin Hood fra 1938, med tydelige forbedringer i HD versionen, trods det, at DVD udgaven er topklasse.

I USA er omsætningen af salg af blu-ray afspillere steget med 74% på et år og antallet af blu-ray afspiller med 125%. Samme tendens i England. Så jeg vil snarere sige, at vi er hurtigere på vej mod et marked, hvor BD gentager, hvad DVD gjorde med VHS, selvom vi sikkert aldrig vil komme til at opleve samme størrelsesforhold, al den stund at download vil finde vej og flere er tilfredse med DVD end VHS.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: