-
Michael Bay48%
-
De burde begge sprænges i luften29%
-
Roland Emmerich13%
-
De er begge fantastiske10%
Stemmer i alt: 1663
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 filmz-Claudius 14 år siden
Helt enig. Jeg bryder mig ikke om nogle af de to herrers seneste projekter. Bay har aldrig lavet noget, jeg brød mig om (Pearl Harbor? Virkelig?). Emmerich har tidligere lavet rimelige ting (Stargate, The Day After Tomrrow), men har ellers for alvor skrabet bunden.
Men udfra det at antyde, at de så skulle sprænges i luften er alt for dumsmart. Hvor lav en fællesnævner kan man sætte?
Hvis idéerne til afstemninger er så tynde, så læg dog afstemningen på køl en tid. Det har nærmest været pinligt at være vidne til nogle af de seneste polls, hvor folk eksempelvis ikke aner hvem en eller anden instruktør overhovedet er, fordi han døde flere årtier tilbage.
#32 stoffer 14 år siden
Husk på at man også kan komme med forslag til afstemninger, så slaget er ikke tabt hvis man synes de nuværende stinker.
#33 daneimp 14 år siden
#34 filmz-Claudius 14 år siden
Det siger da heller ikke. Jeg diskuterer gerne Hitchcock, Kurosawa, Packinpah, David Lean eller hvem det nu end er. Eller Carl Th. Dreyer, Murnau eller Cecil B. DeMille, hvis vi skal længere tilbage. Selvfølgelig skal disse folk ikke glemmes.
Men hvis over halvdelen af svarene afslører, at folk ikke aner, hvem disse folk er, så er det nok ikke så smart at spørge til holdningerne til dem i en poll. Hvis folk ikke har hørt om disse filmfolk, så er sandsynligheden størst for, at de undlader at svare. Så hvis flertallet af svarene stadig antyder, at folk ikke kender dem, så er generelt fordi kendskabet er meget, meget begrænseet. Og hvad kan vi så bruge en poll til?
Som f.eks. når der bliver spurgt til, hvilken vampyrfilm, der er den bedste, og folk svarer "Twilight", fordi de aldrig har set andre (formentlig fordi de andre er forbudt for børn..). Jeg vover den påstand, at forudsat der ikke spørges negativt ("Hvad er den dårligste..."), så er enhver stemme på "Twilight" i nærmest en hvilken som helst sammenhæng alene udtryk for en fuldstændig mangel på sammenligningsgrundlag eller bare generel kendskab til film. Hvis folk siger "Twilight" er en bedre vampyrfilm end "Interview with the Vampire", Brownings "Dracula" med Bela Lugosi, "Nosferatu" eller Bigelows "Near Dark", så får jeg unægteligt lyst til fortælle dem noget, som man ikke kan sige i et civiliseret forum.
#35 kasperfmn 14 år siden
#36 stoffer 14 år siden
Med din uddybede argumentation er jeg helt enig med dig. Især dit eksempel med Twillight, men synes ikke det var det der fremgik af dit tidligere indlæg. Fred være med det, tror ikke vi er så langt fra hinanden alligevel.
Dog vil jeg holde fast i at problemerne med disse polls i højere grad afspejler folks manglende viden om og erfaring med film, end et egentligt problem med afstemningerne i sig selv.
#37 Riqon 14 år siden
Hm. I guess that joke totally bombed.
#38 filmz-Claudius 14 år siden
No, it was a dud.
It wasn't funny.
#39 Buzz 14 år siden
#40 Ericmase 14 år siden