-
"Eternal Sunshine of the Spotless Mind"26%
-
"Passion of the Christ"20%
-
Anden Film15%
-
"Collateral"15%
-
"Sky Captain and the World of Tomorrow"6%
-
"Phantom of the Opera"5%
-
"Alexander"5%
-
"The Machinist"3%
-
"The Polar Express"2%
-
"De fem benspænd"2%
Stemmer i alt: 2599
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#41 coolflash 19 år siden
Jeg ser The Passion som en menneskelig historie, med religiøst indpakningsparpir. Tror ikke nødvendigvis man skal være religiøs for at lide med Jesus - eller for den sags skyld indse at manden lider for os (!!) Er selv ikke troende kristen, og føler virkelig at Jesus lider for "mennesket" - og dermed mig. Så den argumentations-kiste kan man hermed banke et stort fedt søm i. Gad vide hvordan filmen ville have blevet modtaget, hvis Mr. Gibson havde fortalt en episk historie, om en rebel med en inderlig vision, der mod alle odds trodser overmagten - for til sidst at opnå martyr-status - efter at have gennemgået et smerte-helvede fysisk og psykisk? Og, kunne det ikke være vildt fedt hvis han optog den i det Skotske Højland og udstyrede vor helt med et potent sværd og en hær af tilbedere i ryggen?? Hov vent...!? U get the point =) Indpakningsparpiret variere, men kernen kan jo sagtens være den samme.
Det er den samme gamle melodi med, at folk PLUDSELIG hægtes af ligeså snart at religion flettes ind i en given historie/operere som indpakningsparpiret. Synd for dem - siger jeg bare :)
Mit "kampråb" - træd skridtet længere ud, og nyd æstetikken - som jo er universel. For God's sake people... ,-)
#42 ks 19 år siden
#43 Martindan 19 år siden
Synes Passion er en fantastisk film fordi: Den skildrer biblen i en ægte version (oftest er Jesus film meget kunstige og meget blide omkring hans straf) denne viser virkelig hvor hårdt folk som han blev behandlet den gang. Jim spiller fantastisk, selvom man kan påstå rollen er ens det meste af filmen, men han spiller fantastisk. Personligt da jeg havde religion undevrisning i skolen og skulle læse biblen har Gibson skabt de billeder jeg fik i hovedet, hvilket er flot synes jeg. Flotte billeder. Volden er meget ærlig og Gibson viser den ubarmhjertligt...
og som nævnt andet steds tænker man over at han går alt det her igennem for os...
samt at den blev filmatiseret på original sprog og ikke engelsk/amerikansk (hader de tidligere Jesus film hvor Jesus og alle taler engelsk, synes det er så fedt at de taler original sprog fra den gang)
ellers må den mest oversete oscar kandidat være Richard Dean Anderson (ej joke - er godt nok en stor RDA fan, men tror næppe hans rolle i SG-1 er nok til en oscar nominering *lol*)
#44 lagoni 19 år siden
#45 The Duck 19 år siden