• "Eternal Sunshine of the Spotless Mind"
    26%
  • "Passion of the Christ"
    20%
  • Anden Film
    15%
  • "Collateral"
    15%
  • "Sky Captain and the World of Tomorrow"
    6%
  • "Phantom of the Opera"
    5%
  • "Alexander"
    5%
  • "The Machinist"
    3%
  • "The Polar Express"
    2%
  • "De fem benspænd"
    2%

Stemmer i alt: 2599

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 stoffer 19 år siden

Stemte på The Machinist... synes den er kanon-gennemført, og hvis ikke filmen fortjener en oscar, så gør Bale det i hvert fald. Et mesterværk hvis man spørger mig.
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#32 Herrguth 19 år siden

Jeg stemte på Eternal Sunshine Of A Spotless Mind, men var dog også fristet til at stemme på Phantom Of The Opera.

Jeg kan se at mange synes at Passion of the Christ er forbigået. Der er jeg uenig.
Jeg synes filmen var kedelig og ligegyldig. Aldrig har jeg siddet i en biograf og ventet på at filmen bare sluttede (Jo, måske da jeg så Van Helsing :)). Kun én ting kunne jeg lide ved filmen, og det var Jim Caviezel. Han spillede rigtig godt, og er måske lidt forbigået ved Oscar. Men ellers så synes jeg at filmen var spild af tid og intetsigende. Tomme kalorier...
Det er selvfølgelig bare min mening. Men den tæller vel også... (lidt) ;)
Gravatar

#33 filmz-ataris 19 år siden

#30 - Ironi er en dejlig ting
still cuckoo for cocoa puffs

#34 19 år siden

Som Phantom fan stemte jeg selvfølgelig på Phantom. Men jeg synes at Collateral er en fantastisk film som akademiet i den grad har overset.
Gravatar

#35 Martindan 19 år siden

Synes nu det er retfærdigt at Phantom er blevet forbigået.. man kan ikke påstå at det er skuespil præstationer der gør Phantom til en stor film.. Det som gør Phantom til en stor film - og sådan skal det jo være når man tænker på musicalen - er musikken, scenografien og alt det visuelle...

Kender ikke lige til nomineringerne, men er Phantom ikke nomineret i de her "mindre" kategorier, som scenografi, og de visuelle ting, samt musik?

Men bedste film eller skuespiller synes jeg nu ikke den fortjener... (ihvertfald ikke når man tænker på hvad den modsat har været oppe imod)

Savner dog en nominering til David Carridane for Kill Bill...

for cryin' out loud......
Gravatar

#36 dolphinfriendly 19 år siden

#30 - Ja og endnu dejligere når ikke alle forstår det hehe!

Hvis nu "The Machinist" var blevet set af flere, tror jeg også den var rendt med sejren...plus Christian Bale som bedste skuespiller.

"Collateral" synes jeg personligt er en af Michael Mann's bedste film til dato (på den anden side, har manden lavet noget dårligt?!), hvilket ikke siger så lidt. Så den bør også ha' været blandt bedste film.

"Eternal Sunshine of a Spotless Mind" er også helt genial...efter min mening en milepæl og den mest vellykkede Kaufmann film - selv foran "Being John Malkovich"!

De andre mener jeg ikke bør komme i betragtning som bedste film...især ikke "Passion" og "Phantom". Dog synes jeg Jim drengen gør det ok som Jesus og "Phantom" er flot visuelt...men ligesom ikke på samme niveau som de tre nævnte.

Gravatar

#37 The Duck 19 år siden

#30 "tror den skred i svinget fordi den er for barsk for de gamle pampere der står for udvælgelsen" hmm jeg syntes også den var tough at se selvom jeg normalt ikke har noget imod "gore violence". Som det blev sagt tidligere er det enten en film man elsker eller hader, og jeg må sige jeg hader den, fandt den kedelig og frastødende og de gamle pampere som du kalder dem har måske samme opfattelse, det er jo ikke sådan at alle kan lide at se et menneske bliver slagtet på de mest makabre måder. Ville ikke anbefale den til nogen, men det er vel igen noget med meninger, min pointe er at jeg ikke tror det har noget at gøre med alder om man finder den god. Ved ikke hvad der afgør det, måske skal man være lidt religiøs for at finde den interresant?
Gravatar

#38 Collateral 19 år siden

#37: Tror man skal have i baghovedet under filmen at alle disse lidelser gøres for mennesker. Tror det er det smukke i filmen, at manden går igennem disse frygtelige lidelser for os!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#39 Martindan 19 år siden

#38 - kunne ikke have sagt det bedre selv......
for cryin' out loud......
Gravatar

#40 ks 19 år siden

For os? Ej, det kan jeg simpelthen ikke tage som en grundlag for, at filmen skulle blive bedre af den grund. Måske skal man være mere kristen end jeg er for at se filmen fra sådan en vinkel.

Skriv ny kommentar: