-
Går jeg med det samme36%
-
Taler jeg om filmen med sidemanden24%
-
Venter jeg til de fleste er gået18%
-
Bliver jeg siddende og lytter til musikken9%
-
Læser jeg rulleteksterne6%
-
Andet5%
-
Tænder jeg omgående min mobil3%
Stemmer i alt: 2796
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 Highland Park 13 år siden
Det har da intet med social afpresning at gøre. Jeg opfatter det som smagfuldt og kultiveret.
De fleste plejer alligevel at styrte mod udgangen, mørke eller ej.
Hvad er det for nogle andre væmmelige metoder, du tænker på?
#32 Fellaheen 13 år siden
Det er vel en form for social afpresning, hvis det kun er de smagfulde og kultiverede, der sidder tilbage og man gerne vil gå uden dermed at opføre sig mindre smagfuldt og kultiveret. Forstå mig nu ret, det er ikke et særligt stort problem, det har bare irriteret mig lidt et par gange. Og jeg vil nu mene at folk i Cinemateket altid bliver siddende inde i mørket.
Waterboarding f.eks.
#33 Highland Park 13 år siden
Så kan vi også kalde det social afpresning at tænde for lyset, fordi mange så føler, at de skal rømme salen.
:D
#34 Bruce 13 år siden
#35 Sweetiebellefan 13 år siden
#36 MikkelHJ 13 år siden
Man kan let blive irritetet over diverse dvaske dårer, der ikke nøjes med at tage deres gode tøj og gå, men gladeligt står og blokerer mit udsyn til lærredet, men én gang er jeg blevet både frygtelig skuffet og irriteret efter rulleteksterne. Jeg var inde og se Constantine. På forhånd var jeg blevet bekendt med, at der var en ekstra scene efter rulleteksterne, hvorfor jeg troligt sad i spænding og ventede. Jeg nåede dog kun at se halvdelen, da projektoren pludseligt blev slukket In medias res. Så jeg måtte pænt vente til DVD-udgivelsen med at se
kommer til syne som en engel.
Hvad angår rulletekster på TV, så står det slemt til. Hvis man endda er så heldig at få lov til at se rulleteksterne, så bliver der ofte talt henover dem, og en kanal, der bryster sig af "En god film uden afbrydelser", har ingen skrupler ved at jappe dem igennem. På TV2 Zulu har man tillagt sig den uskik at trykke billedet ned i halv størrelse og skrue ned for lyden, så snart rulleteksterne begynder, og således forbliver de gennem både fraklip og ekstra scener. Det var især generende, da Zulu viste Disaster Movie, som jeg led mig igennem, fordi jeg dybest set er masochist, da rulletekster, fraklip og ekstra scener snildt udgør 15% af filmens spilletid.
#37 Riqon 13 år siden
#38 DemoMan 13 år siden
#39 Goon 13 år siden
#40 JTToft 13 år siden
- Jeg holder med dig. :-) Sær afstemning. Vældig interessant spørgsmål, men svarmulighederne giver ret lidt mening. Jeg valgte "Læser jeg rulleteksterne".
Jeg bliver altid siddende, til filmen, jeg ser, er færdig. Det vil sige efter rulleteksterne. Jeg læser rulleteksterne, lytter til musikken og udveksler eventuelt nogle få bemærkninger med ham/hende, jeg er i biografen med.
Jeg kunne aldrig finde på at gå med det samme, når rulleteksterne begynder. Jeg kan godt lide at se, hvem der har været med til at lave den film, jeg lige har set.
Desuden synes jeg, at det er lidt mangel på respekt, hvis man vader ud ligeså snart man overhovedet kan (dvs. lige når rulleteksterne begynder).