• Går jeg med det samme
    36%
  • Taler jeg om filmen med sidemanden
    24%
  • Venter jeg til de fleste er gået
    18%
  • Bliver jeg siddende og lytter til musikken
    9%
  • Læser jeg rulleteksterne
    6%
  • Andet
    5%
  • Tænder jeg omgående min mobil
    3%

Stemmer i alt: 2796

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 Highland Park 13 år siden

Foeller (25) skrev:
Ja, man kunne jo lige så godt bare få en omgang waterboarding i stedet...
Hehe... :)

KeyserSöze (24) skrev:
Mindst halvdelen af biografgængerne vil jo gerne forlade deres sæde og så går det jo ikke at man tvinger dem til at blive siddende vha. social afpresning, slukket lys + andre væmmelige metoder.
Det har da intet med social afpresning at gøre. Jeg opfatter det som smagfuldt og kultiveret.
De fleste plejer alligevel at styrte mod udgangen, mørke eller ej.

Hvad er det for nogle andre væmmelige metoder, du tænker på?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#32 Fellaheen 13 år siden

Highland Park (31) skrev:
Det har da intet med social afpresning at gøre. Jeg opfatter det som smagfuldt og kultiveret.
De fleste plejer alligevel at styrte mod udgangen, mørke eller ej.

Det er vel en form for social afpresning, hvis det kun er de smagfulde og kultiverede, der sidder tilbage og man gerne vil gå uden dermed at opføre sig mindre smagfuldt og kultiveret. Forstå mig nu ret, det er ikke et særligt stort problem, det har bare irriteret mig lidt et par gange. Og jeg vil nu mene at folk i Cinemateket altid bliver siddende inde i mørket.

Highland Park (31) skrev:
Hvad er det for nogle andre væmmelige metoder, du tænker på?

Waterboarding f.eks.
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#33 Highland Park 13 år siden

KeyserSöze (32) skrev:
Det er vel en form for social afpresning, hvis det kun er de smagfulde og kultiverede, der sidder tilbage og man gerne vil gå uden dermed at opføre sig mindre smagfuldt og kultiveret.
I så fald kan jeg leve med det, hvis jeg dermed til en vis grad slipper for det sædvanlige show hvor folk langsomt iklæder sig deres overtøj, mens de dækker for lærredet og lystigt sludrer med vennerne, som om vi andre ikke eksisterede.
Så kan vi også kalde det social afpresning at tænde for lyset, fordi mange så føler, at de skal rømme salen.

KeyserSöze (32) skrev:
Waterboarding f.eks.
:D
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#34 Bruce 13 år siden

Slukker altid mobilen, når jeg skal ud.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#35 Sweetiebellefan 13 år siden

Jeg bliver siddende for at vente på crazy credits.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#36 MikkelHJ 13 år siden

Jeg bliver som regel siddende og ser rulleteksterne. Ofte tænder jeg min telefon, går ind på IMDB's hjemmeside og tjekker om der er fraklip eller ekstra scener, hvis jeg ikke har fået tjekket det på forhånd.

Man kan let blive irritetet over diverse dvaske dårer, der ikke nøjes med at tage deres gode tøj og gå, men gladeligt står og blokerer mit udsyn til lærredet, men én gang er jeg blevet både frygtelig skuffet og irriteret efter rulleteksterne. Jeg var inde og se Constantine. På forhånd var jeg blevet bekendt med, at der var en ekstra scene efter rulleteksterne, hvorfor jeg troligt sad i spænding og ventede. Jeg nåede dog kun at se halvdelen, da projektoren pludseligt blev slukket In medias res. Så jeg måtte pænt vente til DVD-udgivelsen med at se
Constantine lægge sin lighter på en gravsten, hvorefter Chaz Kramer
kommer til syne som en engel.

Hvad angår rulletekster på TV, så står det slemt til. Hvis man endda er så heldig at få lov til at se rulleteksterne, så bliver der ofte talt henover dem, og en kanal, der bryster sig af "En god film uden afbrydelser", har ingen skrupler ved at jappe dem igennem. På TV2 Zulu har man tillagt sig den uskik at trykke billedet ned i halv størrelse og skrue ned for lyden, så snart rulleteksterne begynder, og således forbliver de gennem både fraklip og ekstra scener. Det var især generende, da Zulu viste Disaster Movie, som jeg led mig igennem, fordi jeg dybest set er masochist, da rulletekster, fraklip og ekstra scener snildt udgør 15% af filmens spilletid.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#37 Riqon 13 år siden

Det kommer an på hvem jeg er med, men jeg er som regel en af de sidste der går.. føler bare ikke jeg har travlt eller noget, så bliver gerne siddende lidt og snakker med min sidemand om filmen.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#38 DemoMan 13 år siden

Hvis det er en film jeg godt kunne lide, så er der en god chance for at jeg lige bliver og ser rulleteksterne imens jeg lytter til musikken og alt det.. Men jeg oplever tit at projektøren (eller hvad man nu kalder de dudes som styre filmrullerne i deres lille boks) og de andre medarbejdere åbenbart gerne vil tidlig hjem og derfor slukker for det hele kort efter rulleteksterne er gået i gang..
Ernest Hemingway once wrote, "The world is a fine place and worth fighting for." I agree with the second part.
Gravatar

#39 Goon 13 år siden

jeg vågner med et sæt og spørger sidemanden hvor jeg er
Gravatar

#40 JTToft 13 år siden

HelmerJ (6) skrev:
Syntes der er formange svarmuligheder med samme resultat, jeg sidder og læser rulletekster, men jeg sidder jo ikke og nynner mens jeg holder mig for ørene, så jeg høre jo også musikken, da jeg kan multitaske snakker jeg også med sidemanden (hvis jeg kender ham, hvorfor er det ikke en muligehed? kendt/ukendt sidemand), og det giver jo sig selv at jeg bliver til de andre er gået. Meget fjollet poll...

- Jeg holder med dig. :-) Sær afstemning. Vældig interessant spørgsmål, men svarmulighederne giver ret lidt mening. Jeg valgte "Læser jeg rulleteksterne".

Jeg bliver altid siddende, til filmen, jeg ser, er færdig. Det vil sige efter rulleteksterne. Jeg læser rulleteksterne, lytter til musikken og udveksler eventuelt nogle få bemærkninger med ham/hende, jeg er i biografen med.
Jeg kunne aldrig finde på at gå med det samme, når rulleteksterne begynder. Jeg kan godt lide at se, hvem der har været med til at lave den film, jeg lige har set.
Desuden synes jeg, at det er lidt mangel på respekt, hvis man vader ud ligeså snart man overhovedet kan (dvs. lige når rulleteksterne begynder).

Skriv ny kommentar: