-
Darth Vader/Anakin Skywalker29%
-
Han Solo17%
-
Obi Wan Kenobi13%
-
Anden figur12%
-
Darth Maul8%
-
Boba Fett8%
-
Jar Jar Binks7%
-
Kejseren3%
-
Luke Skywalker3%
-
Prinsesse Leia2%
Stemmer i alt: 1874
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#91 filmz-Munk 18 år siden
Iøvrigt skræmmende at se den store tiltrækning til "the dark side". Kun omkring 3% har stemt på republikkens frelser (Luke Skywalker), mens næsten 30% har stemt på Vader!!
- Steve Carell
#92 filmz-Kadann 18 år siden
Bad guys have more fun? :)
#93 tiny 18 år siden
Jeg må hellere uddybe mine tanker om Anakins vej til the dark side. Vi har hele tiden vidst, at særligt 3eren ville komme med den store forkromede fortælling om, hvad der helt præcist skete, da Anakin blev til Darth. Darth Vader nok en af de(hvis ikke den)ondeste filmfigur nogensinde. Og jeg synes bare, der er for lidt til, at han foretager de valg, han gør. Men måske er det meningen; at illustrere, at der ikke behøver at skulle mere til at blive så ond. Der er ufattelig mange andre ting, jeg kunne forestille mig, der kunne føre til den ondeste mand i filmhistorien. Nu fremstår Anakin bare som en lille egoistisk dreng, der ikke kan acceptere, at man ikke altid kan få sin vilje.
Jeg havde allerede diskussionen med en veninde efter 2eren. Hun sagde "Jamen, det er jo fordi han er så intens." Måske er det bare mig. Jeg synes også, jeg manglede noget i fortællingen om, hvorfor Christoffer kammede sådan over i Arven. Jeg er heller ikke til historien i mange dramatiske operaer - de begår selvmord for ingenting.
#94 enfilmnørd 18 år siden
En anden ting: Selvfølgelig mangler Yoda på listen, men når alt kommer til alt, forstår Obi-Wan og YOda jo ikke det eksistentielle. De tror at Anakin er tabt, og indser ikke at han stadig kan "reddes". Og lige til debatten, havde jeg chancen, havde jeg nok stemt C-3po. Star wars ville ikke være det samme uden ham, det glemmer man bare
#15 myggen. Det jeg mener med min interresse for Padme, er at hun er alt det replubikken burde være, og måske er det grunden til at Anakin drages af hende. Men han forstår hende ikke helt, ligesom han ikke forstår republikken. DVS han begår en universel fejl, og kun én fejl. Desuden kan jeg godt lide hendes kommentar, da Kejseren udråber det nye Emperium: "So this is how demokraci dies, under (stormende bifald)"(min engelske stavekunst, samt hukommelse er begrænset).
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
#95 loki 18 år siden
Du skal indtaste minimum 10 karakterer
#96 JannikAnd 18 år siden
Brug mellemrum - de er usynlige...
Se næste indlæg:
#97 JannikAnd 18 år siden
#98 BN 18 år siden
Er ret enige med dig i det der med de dramatiske operaer. ;-)
Men derudover tror jeg, du rammer hovedet på sømmet, når du om Anakins skiften til den mørke side skriver:
"Men måske er det meningen; at illustrere, at der ikke behøver at skulle mere til at blive så ond."
Jeg tror desværre, at det også i virkelighedens verden som oftest er sådan at der ikke skal så meget til, før en person bliver ond. Hvor tit har man ikke set hvordan det slår klik for nogle, når de bliver tildelt magt og indflydelse, så sund fornuft afløses af storhedsvanvid?
I Anakins tilfælde skal man hellere ikke undervurdere hans store ønske om at blive en mægtig mand, og hans legen med tanken om et diktatur. Faktisk er det helt forkert at sige, at det kun var kærligheden der Padme, der drev ham mod den mørke side, for læg mærke til hvordan han fuldstændig nedvurderer betydningen af deres kærlighed og fremhæver sin nyvundne magt som af større betydning, i scenen lige før han tager kvælertag på hende ved hjælp af Kraften:
"ANAKIN: Love won't save you, Padme. Only my new powers can do that.
PADME: At what cost? You are a good person. Don't do this.
ANAKIN: I won't lose you the way I lost my mother! I've become more powerful than any Jedi has ever dreamed of and I've done it for you. To protect you.
PADME: Come away with me. Help me raise our child. Leave everything else behind while we still can.
ANAKIN: Don't you see, we don't have to run away anymore. I have brought peace to the Republic. I am more powerful than the Chancellor. I can overthrow him, and together you and I can rule the galaxy. Make things the way we want them to be.
PADME: I don't believe what I'm hearing . . . Obi-Wan was right. You've changed.
ANAKIN: I don't want to hear any more about Obi-Wan. The Jedi turned against me. Don't you turn against me."
#99 nakalay 18 år siden
#100 Slettet Bruger [534260286] 18 år siden