• Darth Vader/Anakin Skywalker
    29%
  • Han Solo
    17%
  • Obi Wan Kenobi
    13%
  • Anden figur
    12%
  • Darth Maul
    8%
  • Boba Fett
    8%
  • Jar Jar Binks
    7%
  • Kejseren
    3%
  • Luke Skywalker
    3%
  • Prinsesse Leia
    2%

Stemmer i alt: 1874

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#71 BN 18 år siden

#70 - kill the bills:

Nej, jeg er bare film-elsker. Og Star Wars er nogle af mine absolutte favoritter.

Er det egentlig ikke lidt pudsigt at når nogle taler om alt det gode, de synes der er ved den klassiske SW-trilogi, så bliver de ikke kaldt "Lukases bodyguard"??

Jeg holder lige meget af begge trilogier, den nye og den gamle, idet jeg ser dem som én lang sammenhængende saga, delt i seks kapitler.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#72 kill the bills 18 år siden

#71 jeg har ikke noget imod at du elsker alle 6 film. Jeg synes bare ikke folk får lov til at skrive deres mening, før du straks kommer med en lang forklaring om hvorfor du har ret og den anden person er forkert på den.
Gravatar

#73 filmz-Bruce 18 år siden

Helt klart "Aunt Beru". Hun er fed i både den gamle, men især den nye, hvor hun faktisk stjæler billedet, da Obi Wan giver Luke til hende og Oncle Owen og hvor hun så er iskold og bare stirrer ud i horisonten. Lucas har her genialt ladet scenen stå hen uden dialog som "we will love him forever" eller "I have knitted sox for him" og derved får man en "wow" følelse og må lige sunde sig, inden man forlader biffen.

Faktisk er der en stor del inspiration hentet fra Dietrichs Lola Lola i "Der Blaue Engel", men især Garbo i film som "Ninotchka" og "Mata Hari". Det uopnåelige kvinde ideal, men alligevel kærlig, symboliseret ved hendes uselviskhed ved at opdrage en andens barn.

:)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#74 JannikAnd 18 år siden

Lige fået weekend, hva'?
Gravatar

#75 mr gaijin 18 år siden

#69 Jeg skulle til at skrive noget lignende med, at jeg ikke fandt hans forvandling troværdig, da jeg ikke tror på en absolut ondskab, men så satte jeg "Enron: The Smartest Guys in the Room" på. Anakin minder om en af de børshajer hos Enron, der under kejser Jeff Skilling (med det navn er han jo født pengegrisk) kunne få sig selv til at skabe energikrise i Californien for at blive millionær som 30-årig. Der findes skam en dark side i denne verden.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#76 dome 18 år siden

Stemte "Anden figur", nemlig: General Grievous
Han er bare cool.
Yes sirs!
Gravatar

#77 filmz-Bruce 18 år siden

#74 Jep og skal til julefrokost ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#78 BN 18 år siden

#72 - kill the bills:

Jeg har aldrig sagt, at nogen "anden person er forkert på den". Der er ingen der har "ret" i spørgsmålet om hvad man kan lide og ikke lide.

Men overfor tiny (der muligvis ikke kan lide de tre prequels pga. Anakins måde at slutte sig til den mørke side på) og mr gaijin (som åbenbart godt kan lide "Revenge of the Sith", men bare ikke forstår de valg Anakin træffer), er det da relevant nok at spørge om de har tænkt på dette eller dette, ja, om de har prøvet at se det ud fra den og den synsvinkel.

Visse andre film har da også virket bedre og mere overbevisende på mig, efter at en anden har forklaret eller påpeget nogle særlige aspekter ved plottet eller karakternes motivation.

Andre har jo også DERES yndlingsemner, som de ofte - MEGET ofte - vender tilbage til. Prøv bare engang at kigge diverse diskussionstråde igennem og følg så kun én bestemt person, og så vil du ganske mange gange se ham eller hende gentage sig selv mht. emnevalg og anskuelser.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#79 davenport 18 år siden

Bruce, for fanden ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#80 Lady Arwen 18 år siden

Stemte på Han Solo men det er svært valg.. Det står mellem ham, Obi Wan Kenobi(i skikkelse af Ewan McGregor), Yoda, Luke og Vader..
Doctor Who <3

Skriv ny kommentar: