• Nogle gange, men jeg vil hellere have farver
    40%
  • Ja, de er lige så gode som film i farver
    31%
  • No way - der skal være farver!
    22%
  • Findes der sort-hvid-film?
    5%
  • Ja, jeg foretrækker sort-hvid-film
    1%

Stemmer i alt: 2086

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Antlion 13 år siden

Kun en tåbe vil indskrænke sin horisont ved at fravælge sort/hvid-film. Desværre er det et faktum, at mange er blevet blændet af farverne, naive i den tro om, at de gør filmen mere realistisk. Ak, hvilken enorm guldmine af film de går glip af...
Gravatar

#12 elwood 13 år siden

#5

Schindler's Liste

Er nu ikke en 100% sort-hvid film.

8-)

#9 Hvorfor er det man ikke kan finde starten af den scene nogen steder på youtube eller ligene, der hvor Gene Kelly går fra dør til dør med hans Gotta dance, Gotta dance, den er umulig og opdrive.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#13 dolphinfriendly 13 år siden

#12 Hehe korrekt - og det er bl.a. "Panserkrydseren Potemkin" og Méliès' fantasyfilm nu heller ikke. :)

Gravatar

#14 Thomsen 13 år siden

Jeg er komplet ligeglad. Det er hip som hap for mig. Det er ikke et spørgsmål om farver eller ikke farver, men mere om en given film har et eller andet, der taler til mig.

... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#15 Slettet Bruger [3869470395] 13 år siden

Hvis filmen er god, så er jeg helt og aldeles ligeglad med, om den er i farver eller ej. Hvis jeg finder filmen kedelig, så begynder jeg automatisk at tænke på 'de manglende farver' som et minus, selvom jeg ved, at jeg havde kedet mig lige så meget, hvis filmen var i farver.

Jeg har dog set alt for få sort/hvide film, som jeg kan sætte titler på, men jeg prøver hele tiden at udvide min horisont og få set flere ældre film - blandt andre står Psycho og venter på min hylde.
Gravatar

#16 PJP 13 år siden

blev tvangsindlagt af mormor til at se soldaterkammerater :P den første i sort/hvid ^^ hehe stadig gode giggles :P
Gravatar

#17 Hr. Nielsen 13 år siden


Hvad ville [url=
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#18 Hr. Nielsen 13 år siden

Myrepip (9) skrev:
hvad ville Singin' in the Rain være uden Tecnicolor?
I sort og hvid?

I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#19 filmz-Sichlau 13 år siden

Thomas Nielsen (18) skrev:
I sort og hvid?


Eller i almindelige farver.
Gravatar

#20 Moog 13 år siden

En god test ville være hvordan man vælger at se "the man who wasn't there" på dvd da den har begge versioner med.
Tror muligvis bedst jeg kan li den sort/hvide. Passer bedst til filmen.

På den anden side ville en film som Sunshine være forfærdelig i sort/hvid :)


Skriv ny kommentar: