• Helt sikkert!
    30%
  • Måske, hvis de ikke bliver for dyre
    27%
  • Jeg har ikke Blu-ray
    25%
  • Nej, jeg bryder mig ikke om "Star Wars"-filmene
    11%
  • Ja, men kun den oprindelige trilogi
    6%
  • Ja, men kun den nye trilogi
    1%

Stemmer i alt: 2377

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#61 Hr. Nielsen 13 år siden

#60 Men du ved det stadig ikke, medmindre du kan spå og som Storm P sagde, så er det altså svært, især om fremtiden, også i en fjern fortid;) Finder det også langt federe at Solo skyder med koldt blod og scenen fungerer langt bedre som sådan. Du må da også spørge dig selv dette, hvorfor lave ændringen i det hele taget, hvis det som du mener, ingen betydning har?

Så kan jeg vist ikke trække mere ud af den.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#62 BN 13 år siden

Thomas Nielsen (61) skrev:
#60 Men du ved det stadig ikke


Det er ikke heroisk at skyde under bordet, men det er ikke desto mindre hvad Han Solo gør i den redigerede udgave fra 2004. Og det er ikke noget han gør tilfældigt, men tværtimod noget han har planlagt at gøre, hvilket fremgår af, at vi ser ham løsne pistolbæltet under bordet.

Thomas Nielsen (61) skrev:
Finder det også langt federe at Solo skyder med koldt blod og scenen fungerer langt bedre som sådan.


Det er jeg enig i med dig i. Men det er stadig selvforsvar, for det står 100 procent klar i både den oprindelige, uredigerede udgave og den redigerede, ændrede udgave, at Greedo har tænkt sig at skyde og dræbe Han Solo, UANSET hvad. Greedo siger direkte, at han er kommet for at likvidere Han Solo, og at der ikke er nogen vej tilbage.

Thomas Nielsen (61) skrev:
Du må da også spørge dig selv dette, hvorfor lave ændringen i det hele taget, hvis det som du mener, ingen betydning har?


Jeg har lige fra starten af sagt, at ændringen IKKE burde have været lavet. Jeg skrev i #42: "Lad mig først lige gentag og understrege, at jeg også selv finder ændringen unødvendig og malplaceret."

Med andre ord: Der var ingen grund til at lave den ændring - den burde ikke have været lavet.

Det eneste jeg siger, er at BETYDNINGEN ikke er så stor, som nogle gør den til, set i forhold til Han Solos personlighed. Ikke så stor betydning er ikke det samme som ingen betydning.

Thomas Nielsen (61) skrev:
Så kan jeg vist ikke trække mere ud af den.


Det kan JEG heller ikke. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#63 Hr. Nielsen 13 år siden

BN (62) skrev:
noget han har planlagt at gøre, hvilket fremgår af, at vi ser ham løsne pistolbæltet under bordet


Ellers har han planlagt at kunne forsvare sig, det ved du stadig ikke. I den 'nye' udgave lader Solo jo tvivlen komme skurken til gode og afventer hvad han gør. Det er bedre Hollywood-moral af værste skuffe.

BN(62) skrev:
Ikke så stor betydning er ikke det samme som ingen betydning


Flueknepperi;) Og så svarede du ikke engang på hvorfor?

Hey, så kunne jeg alligevel trække lidt mere ud (selv om vi begynder at køre i den berømte ring:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#64 BN 13 år siden

Thomas Nielsen (63) skrev:
Ellers har han planlagt at kunne forsvare sig, det ved du stadig ikke.


"planlagt at forsvare sig". Jo, men forsvare sig HVORDAN?" ..... Ved at skyde under bordet!

Medmindre Han Solo er en ren idiot, ved han, at han ikke kan nå at skyde OVER bordet, når nu han bare har ladet laserpistolen sidde i bæltet.

Thomas Nielsen (63) skrev:
Flueknepperi;) Og så svarede du ikke engang på hvorfor?


Nå, du mener jeg ikke svarede på spørgsmålet "hvorfor lave ændringen i det hele taget, hvis det som du mener, ingen betydning har?" ... Jamen, George Lukas lavede vel ændringen, fordi han fejlagtigt mente, at det ikke var selvforsvar, hvis Han Solo bare skød Greedo ned, uden at denne havde løsnet et eneste skud.

Min mening om ændringen står fast: Den er unødvendig og malplaceret, fordi (1) Han Solo jo netop handlede i selvforsvar, som det fremgår med al ønskelig tydelighed af Greedos replikker i den oprindelige, uredigerede udgave af Episode 4, og fordi (2) det - som du selv siger - er "langt federe" (og sjovere), at Solo skyder ham ned med koldt blod, uden at Greedo når at gøre en sk... disse. ;-)

Kort sagt: Vi er enige, Thomas.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#65 Hr. Nielsen 13 år siden

BN (64) skrev:
Kort sagt: Vi er enige, Thomas.
Og dermed slutter vi og det er stadig blandt verdens bedste film:) Særligt Episode IV vil altid have særstatus hos mig.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#66 Anonym (83dcefb7) 13 år siden

Til afstemningen: Nej, ikke når de originale udgaver ikke er inkluderet.

Skriv ny kommentar: