• Ja, selvfølgelig!
    77%
  • Måske
    13%
  • Jeg venter, til den kommer på dvd/Blu-ray
    6%
  • Nej, det Bat-pjat interesserer mig ikke
    3%

Stemmer i alt: 2778

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#61 Babo84 12 år siden

BN (60) skrev:
historien betyder alt for mig, sammen

Ja, men derfor kan der godt være andre mangler, i en action film som Boure-film. Og det synes jeg den første Bourne film for mig har, selvom den overall er ret vellykket, men visse ting blev for mig noget bedre og faktisk løftet, særligt i den tredje del.

Folk må gerne give 10'ere. Men måden JEG opfatter topkarakteren på, volder mig en smule bøvl i nogle henseender. Derfor jeg også igennem lang tid har justeret en del film, særligt trilogier, efterfølgere osv, som har tabt af forskellige årsager. Derfor føler jeg faktisk at det kan være rart at arbejde uden skalaen.
Gravatar

#62 BN 12 år siden

Babo84 (61) skrev:
Ja, men derfor kan der godt være andre mangler, i en action film som Boure-film. Og det synes jeg den første Bourne film for mig har, selvom den overall er ret vellykket, men visse ting blev for mig noget bedre og faktisk løftet, særligt i den tredje del.

Folk må gerne give 10'ere. Men måden JEG opfatter topkarakteren på, volder mig en smule bøvl i nogle henseender. Derfor jeg også igennem lang tid har justeret en del film, særligt trilogier, efterfølgere osv, som har tabt af forskellige årsager. Derfor føler jeg faktisk at det kan være rart at arbejde uden skalaen.

Hvordan vil du så fremover sammenfatte dine konklusioner angående film på en måde, så vi andre ved, HVOR god eller dårlig du synes en given film er?

Lad os se bort fra tal og karakterer - vil du være ligeså tilbageholdende med ord som "mesterværk", "mesterlig" og "fantastisk" af frygt for, at du senere vil ændre din mening til "mellemvare", "rutinejob" og blot "okay"?

Eller hvad? Ihvertfald må du til at øve dig noget i at skrive, så vi andre er klar over, om en film er god, fremragende eller fantastisk, ja, om den er langt under, lidt under, ligger lige på, lidt over eller langt over gennemsnittet.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#63 Babo84 12 år siden

Det er endnu ikke noget jeg har sat igang, men har luftet muligheden med en og snakket frem og tilbage. Nu findes der altså andre anmeldere/hjemmesider der heller ikke benytter karakter-skalaen, så helt revolutionerende er det næppe, BN. Der er ingen lov der siger, at man SKAL give et tal. Jeg tror at sådan en anmeldelse vil fokusere en smule mere nuanceret på tingene, for der er altid ting der mere eller mindre kan snakkes om, kritiseres etc, uden at man altid kan sætte tal på det. Der må være en årsag til, hvorfor nogle ikke anvender skalaen. Og så kan du forhåbentlig læse dig frem til, hvad vedkommende synes om en film, også selvom der ikke kommer et tal på til sidst. Jeg bliver nogle gange faktisk i tvivl når jeg læser nogle anmeldelser MED tal på, som kan give et helt andet billedet af det læste, og så karakteren, som ikke altid stemmer i overens.

10 skalaen synes jeg også har for mange muligheder.
Gravatar

#64 BN 12 år siden

Babo84 (63) skrev:

Det er endnu ikke noget jeg har sat igang, men har luftet muligheden med en og snakket frem og tilbage. Nu findes der altså andre anmeldere/hjemmesider der heller ikke benytter karakter-skalaen, så helt revolutionerende er det næppe, BN. Der er ingen lov der siger, at man SKAL give et tal.

Der findes heller ikke nogen BN der siger, at man SKAL give et tal, eller at anmeldelser uden karaktergivning slet ikke kan bruges. ... Der findes kun en BN, der personligt foretrækker det, fordi han ser det som en god rettesnor, samtidig med at han med både glæde og udbytte læser f.eks. Dagbladet Informations filmanmeldelser. :-)

Babo84 (63) skrev:
Jeg tror at sådan en anmeldelse vil fokusere en smule mere nuanceret på tingene, for der er altid ting der mere eller mindre kan snakkes om, kritiseres etc, uden at man altid kan sætte tal på det.

De bedste anmeldere, hvortil jeg bl.a. regner Benway, The Insider og Ebert, har ingen problemer med at fokusere nuanceret på indholdet af en film eller nævne, hvad der MÅSKE for nogle, men ikke for andre vil være et problem ved filmen ... samtidig med at de sætter tal eller karakter på filmen.

Og man kan altid sætte tal på sin SAMLEDE oplevelse eller helhedsbedømmelsen af en film. Husk: helhedsbedømmelsen vedrører helheden, mens selve anmeldelsesteksten vedrører enkelthederne - sådan er det ihvertfald i de bedst skrevne anmeldelser.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#65 JulianPetersen 12 år siden

Hvis man lægger tallene sammen fra afstemningen gir det så ikke 99 ? kan selvfølgelig godt være at man ikke kan se hvis det er ,1-9 hehe ??
Gravatar

#66 Lord Beef Jerky 12 år siden

Selvfølgelig skal den da ses i biografen! Jeg ser den på fredag og håber på det bedste! Nu skuffede Nolan mig lidt med Inception, så jeg håber han hiver den i land med denne.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: