-
Ja, selvfølgelig!77%
-
Måske13%
-
Jeg venter, til den kommer på dvd/Blu-ray6%
-
Nej, det Bat-pjat interesserer mig ikke3%
Stemmer i alt: 2778
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#51 Ericmase 12 år siden
Hvor og hvornår?
#52 Babo84 12 år siden
Det kan da også være trættende at ændre hele tiden karakteren til en film i løbet af årene. Falder, stiger, falder, falder, stiger.. Nogle aviser/internet-sider benytter faktisk ikke nogen skala, da de sætter mest fokus på selve indholdet og det skrevne.
Jo, jeg mener at man kan låse sig selv en smule. Selvfølgelig kan man altid ændre karakteren, men man sætter barren højt, når man eksempelvis giver den første Bourne-film 10, og de to næste måske er noget bedre, men de får stadig 10 allesammen. Når man ligger ud med top-karakter, ja så er barren jo høj for den næste film i rækken, og jeg er af den erfaring, at tingene godt kan blive bedre, selvom de er gode.
Det behøver du heller ikke. Står dig frit for at gøre som du vil. Jeg kan godt trættes lidt af karaktergivningen.
#53 Noersterud 12 år siden
Kan snart ikke sove om natten, så meget glæder jeg mig til at sidde i biocity næste lørdag kl 20.30!
DA DA DA DA..... BATMAN! ;-)
#54 BN 12 år siden
"Hele tiden"?? Det er vel højst bare nogle få gange i løbet en årrække.
Bortset fra det, så kender jeg ikke nogen hvor hos hvem karakteren skiftevis falder, stiger, falder, stiger ... Det går som regel kun én vej.
Hvad er da i vejen med den holdning, at filmene kan være lige gode? Hvis JEG f.eks. vil markere, at jeg synes en smule bedre om 'The Bourne Supremacy' end 'The Bourne Identity', vil jeg da bare angive det på en liste, enten en liste over de tre (snart fire) Bourne-film, eller en topliste (hvis de alle hører til éns favoritfilm). Så ligger 'Supremacy' en enkelt placering eller to højere på listen end 'Identity'.
10/10 gives på grund af en films særegne kvaliteter, som det ikke er sikkert at den næste film indeholder. Efterfølgeren er måske ligeså god, bare på en anden måde. 10-tallet til den anden film er med andre ord ligeså berettiget som til den første film, men af andre årsager.
#55 Åkepool 12 år siden
En mere tilbagelænet Babo end jeg synes jeg normalt oplever her på Filmz, ikke at jeg siger det ene er bedre end det andet.
Og jeg vil ikke rigtigt byde ind med noget her, da jeg ikke kan være uenig i de ting du skriver :)
#56 Babo84 12 år siden
Men hvis jeg synes, at Boure 3 er bedre end 2'eren på alle punkter, som i action, tempo, klipning etc, så synes jeg da at det er urimeligt at give begge 10? Hvis tingene trods alt kan gøres bedre, og de så også blev gjort bedre ved efterfølgerne? Selvfølgelig kan man ikke vide, at den næste film kan blive bedre, men det er også det jeg mener lidt med at "låse" sig for hurtigt.
#57 BN 12 år siden
Det mener jeg er noget regulært sludder. Hver film skal da bedømmes for sig selv. Hvis man fandt det rigtigt at give 2'eren 10/10, var det formodentlig fordi den fortjente det - ellers havde man vel nøjedes med 9/10 eller 8/10.
Hvis man finder 3'eren værdig til 10/10, er det jo også på grund af filmens EGNE kvaliteter - og ikke i sammenligning med nogen anden film, endsige 2'eren. At én film er en 10'er, trækker jo ikke noget fra en anden film, der også er det. Ellers ville det være det samme som at sige, at der de sidste 100 år kun har været én eneste film til 10/10, for hver gang man støder på en anden mesterlig film, som man synes fortjener topkarakter, så skal den sidste man gav det åbenbart berøves 10-tallet.
Hvad så hvis du har givet den første film i en eller anden trilogi eller franchise 9/10, og den næste film i trilogien eller franchisen efter DIN mening også ligger til 9/10, laver du så den første films karakter om til 8/10???
Brug dog toplister til at sætte topkarakter-værdige film i forhold til hinanden i stedet for at sige, at topfilm ikke kan have den samme karakter.
#58 MMB 12 år siden
#59 Babo84 12 år siden
Det skal det da, BN. Men trilogier er blandt andet forbundet med hinanden og man sammenligner, og tingene kan ofte gøres et hak bedre har JEG erfaret. Som med Bourne, som med Batman, som med flere. Men hvis man naturligvis imponeres let over at bare der skydes lidt i en Bourne film, og man så tror man har iscenesat den mest fantastiske action, så kan jeg godt forstå man sidder tilbage med 10'erne til allesammen.
Jeg må vel kigge på, om en af filmene er bedre på nogle punkter. Jeg siger dog ikke, at en efterfølger ikke kan være ligeså god, som etteren, men jeg har ret svært ved at se mange af de trilogier du giver 10, holder stik for MIG. For 10'er er som sagt det perfekte, noget der ikke kan gøres bedre, hvis man tager 10'er så bogstaveligt, som jeg nu gør. Jeg har som sagt luftet muligheden om at droppe skalaen og se andre muligheder, og det er vel ok? Hvis det altså er ok med dig? :)
#60 BN 12 år siden
Huh? Hvem taler du nu til? ... For det kan ihvertfald ikke være til MIG, eftersom jeg gang på gang har sagt, at plottet eller historien betyder alt for mig, sammen med det at være følelsesmæssigt engageret i hovedpersonerne.
Hvis JEG var let at imponere med lidt skyderi og action, ville der være et hav af actionfilm på min top 200, men det er der ikke, og det af den simple grund, at flertallet af dem slet, slet ikke er min kop te.
Bourne-filmene hører til mine favoritter, fordi de har hjerte og intelligens, og fordi billedstilen og actionscenerne afspejler det følelsesmæssige og fysiske kaos, Jason Bourne befinder sig i som følge af sit hukommelsestab, foragten for sit tidligere job, samvittighedsnaget i forbindelse med sine tidligere drab og sorgen over
Som sagt argumenterer jeg ikke imod nogens ret til at gøre det ene eller det andet. Nej, jeg prøver bare at påpege det ulogiske i dit syn på min og andres (sjældne) uddeling af 10-taller.