• Nej, filmene kan sagtens stå på egne ben
    43%
  • Ja, jeg kan godt holde øjnene åbne flere timer af gangen
    36%
  • Jeg er ligeglad, "Kill Bill" er lige så tom som mange af de b-film den hylder
    21%

Stemmer i alt: 1870

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 PredatorX 20 år siden

Der er noget nogle mennesker har misforstået... Kill Bill 1 er ikke lavet i "japser" stil, da filmen er lavet i de to legendariske producere Shaw Brothers' ånd. Disse brødre står bag en hel bølge af gamle Hong Kong film, og altså derfor ikke er japanske. Der er iøvrigt stor forskel på japansk og kinesisk film skabelse. Og til alle der aldrig har set de gamle hong kong klassikere, kan jeg kune sige at man ikke er rigtig film elsker. Disse film har været med til at forme Hollywood action som den er idag. Mange guld scener i nyere tid, er direkte tyv stjålet af ældre hong kong film.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#12 PredatorX 20 år siden

Så til de 59 (indtil videre) personer der har stemt på det tredje stemmeforslag: I burde have en kugle for panden...
Gravatar

#13 El vez 20 år siden

#9 Hele sekvensen hos Pai Mei er mht stemning, kameraføring, lyssætning og humor direkte som taget ud af en 70'er kung-fu film, ikke meget western over det. Min pointe er, der er masser stilskift blandet ind i begge film - derimod ændrer historiefortællingen og karakterudvikling sig radikalt i 2. film, hvor den næsten har stået stille i den første.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#14 DarkLight 20 år siden

Jeg er vild med de scener hvor den zoomes hurtigt ind på en skuespillers ansigt, kameraet 'sigter' forkert og rammer baggrunden, dette rettes hurtigt og der panoreres til ansigtet, men nu er ansigtet ude af fokus. Dette rettes til sidst.

Hele klippet taget omkring 1 sekund, men er utrolig morsomt.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#15 filmz-toffe1001 20 år siden

Sorry... jeg forsøgte bare at vise et billed af at de var vidt forskellige intet andet. Godt nok overdrev jeg "lidt" sorry, men i har ret. Man kan jo heller ikke se sort/hvidt på de 2 film, det er jo film som er meget nyansert og hænger sammen på så mange punkter.

og PredatorX, der kan være visse personer der kan føle sig sødt over at have en mening som du ej ejer. Man skal respekter andres mening, ikke hade dem.

(og til sidts skal det siges at jeg stemte på at filmene sagtens kunne stå allene (men det kunne da være sjovt at se dem klippet sammen)) :)
Gravatar

#16 filmz-Thorney 20 år siden

Hvor er "Jeg har været en slendrian på det seneste og har hverken set vol. 1 eller vol. 2"?

#17 PredatorX 20 år siden

Ja selvfølgelig skal man respektere andres mening, det har du da ret i... Jeg overdrev nok bare lidt i min udtalelse. Du ved overdrivelse fremmer forståelsen:-) Så der er skam ingen der skal føle sig stødt.... Undtagen dem der ikke kan se det gode i gamle film naturligvis! (hæh)
Gravatar

#18 filmz-EBG 20 år siden

Det er sjovt som mange taler om de to som én film. Taranino har selv udtalt han ser det som en triologi, har allerede scener i kassen han har tiltænkt Kill Bill vol. 3. Desuden ser han også på en prequel i animé. Jeg vil ikke komme nærmere ind på hvad han ellers har sagt (spoilers). Hvis i er interessede så tjek det ud på IMDB's Trivia Kill Bill henholdsvis vol 1 og 2.

#19 DarkLight 20 år siden

#18, så er disse 2 film vel også netop én film? :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#20 filmz-Kviksand 20 år siden

Jeg må gi' toffe1001 ret i at Kill Bill egner sig bedst som to film pga. stilskiftet.
Det tempo som de to film besidder er helt forskellige. 1'eren er hurtig og let i sin stil og egner sig godt til de gamle kungfu-film. Det er mest leg og sjov.
Derimod er 2'eren langsommere og dybtegående. Stilen er ikke decideret tung, men har en grov og svedig tekstur, som leder tankerne hen på Sergio Leones mere alvorlige westerns.
Det er sandt nok at Pai Meis træning er meget 70'er kungfu, men den relative korte sekvens stilskifte er med til at binde de to film sammen.

Skriv ny kommentar: