• Anden film
    20%
  • Løvernes konge
    16%
  • Titanic
    15%
  • The Green Mile
    11%
  • Forrest Gump
    9%
  • Schindlers liste
    8%
  • E.T.
    7%
  • Bambi
    6%
  • Finding Neverland
    4%
  • Philadelphia
    3%
  • Tid til kærtegn
    1%

Stemmer i alt: 2653

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 Riqon 14 år siden

Det rette svar er jo helt sikkert "Anden film", selv om jeg nok ikke husker hvilken. Men af dem på listen stemte jeg på Forrest Gump, da jeg husker, jeg blev meget, meget rørt over Tom Hanks' præstation, da han ...

stod ved Jennys grav og fortalte hende om deres søn.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#52 MMB 14 år siden

Glemte fuldstændig Million Dollar Baby. Den skal med på listen, der er sådan her:

Million Dollar Baby
The English Patient
The Lion King
Up
Titanic
I Am Sam
La vita è bella
The Shawshank Redemption
Of Mice and Men
Gravatar

#53 Yoda 14 år siden

Ja, "Million Dollar Baby" er sgu også ond ved tårekanalerne. Det gør sig - ved nærmere eftertanke - gældende for en ikke ubetydelig del af Eastwoods senere film. "Gran Torino" og "A Perfect World" har også sine "tåremomenter".
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#54 evermind 14 år siden

First Blood
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#55 BN 14 år siden

Yoda (53) skrev:

Ja, "Million Dollar Baby" er sgu også ond ved tårekanalerne. Det gør sig - ved nærmere eftertanke - gældende for en ikke ubetydelig del af Eastwoods senere film. "Gran Torino" og "A Perfect World" har også sine "tåremomenter".

Der er ikke nogen af de nævnte film, der rigtigt har rørt mig. Faktisk er der kun én af Clint Eastwoods film der har givet mig våde øjne, nemlig 'Unforgiven' - og det på et måske lidt pudsigt sted, nemlig under epilogen, hvor der med en tekst på skærmen fortælles om William Munnys videre skæbne, mens 'Claudia's Theme' spilles på lydsporet.

Her er scenen/epilogen:

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#56 Skeloboy 14 år siden

Jeg vil gerne lige gøre opmærksom på Grave of the Fireflies igen...
Gravatar

#57 evermind 14 år siden

#56 Yup, god og meget trist film!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#58 Muldgraver 14 år siden

Tja, første gang jeg så Landet for længe siden, kneb jeg vist nogle tårer, og bestemt også til Mads og Mikkel. Hmmm, men der skal da nok være flere, men ikke lige nogen på listen der.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#59 nakalay 14 år siden

Helt sikkert også Graves of the Fireflies for mit vedkommende.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#60 Monkeyking 14 år siden

Life Is Beautiful - med Roberto Benigni... :-O::::
"You don't need to put your P in a V right now." "No, I need to B my L on someone's T's."

Skriv ny kommentar: