• Jeg vil helst være fri for 3D
    45%
  • Helst kun i animations- og effektfilm
    35%
  • Det gør ingen forskel
    10%
  • Ja, de skulle bruge det i flere slags film
    10%

Stemmer i alt: 1826

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 mr gaijin 13 år siden

#39 Det går også ud over skarpheden. Men det er en tak værre: Det ødelægger illusionen af bevægelse. Og de færreste er taget i biografen for at se stilbilleder :)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#42 Michael Andersen 13 år siden

#34
Når en 3D-film er lavet rigtigt og vises på ordentligt 3D-udstyr er der kun forskel på lysstyrken. Farverne og skarpheden er den samme som i 2D.

Ved bevægelser af en vis hastighed bliver både 2D (det er derfor man har opfundet 100+ hz. funktionen til fjernsyn) og 3D uskarpt/billedet hakker. Forskellen er at folk beklager sig over uskarpheden i 3D, og ikke over uskarpheden i 2D, fordi den har vi vænnet os til for mange år siden, men det har mange endnu ikke i 3D og så beklager de sig naturligvis.

"Avatar", "Coraline", "How to Train Your Dragon", "Tron: Legacy" etc. så fantastiske ud i 3D, men der findes også en masse 3D-film og ikke mindst 3D-udstyr, som bare ikke klarer opgaven godt nok og så får 3D-formattet generel skæld ud. Det er mest her jeg går på banen for formatet, for det svarer til at have set "RoboCop" og "GhostBusters" på en dårlig Blu-ray-maskine og så sige at Blu-ray er noget værre lort :)

Ps. Alt ved en film er kunstigt. Film er en illusion, så det er 3D naturligvis også.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#43 Babo Rises 13 år siden

#42

Kan naturligvis være at udstyret svinger. Jeg havde også fine oplevelser med Avatar og R. Evil 4 i 3D i biffen. Jeg oplevede kun små hak under Avatar i Ålborg, mens R.Evil 4 i Thisted kørte perfekt.



Michael Andersen (42) skrev:
Ps. Alt ved en film er kunstigt. Film er en illusion, så det er 3D naturligvis også


Du har fat i noget her :)
Gravatar

#44 Michael Andersen 13 år siden

#43 Thisted har også et bedre 3D-system end Aalborg :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#45 Babo Rises 13 år siden

#44

Jep, utroligt nok :) og vi har fået nyt lydsystem tilmed, så mangler vi bare lidt bedre siddeforhold og stole :)
Gravatar

#46 Michael Andersen 13 år siden

#45 Jeg sendte faktisk en pakke til dem den anden dag: den digitale udgave af "Morning Glory". Nå, det var lige dagens ubetydelig info til dig :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#47 Babo Rises 13 år siden

#46

Nice :) kan du ikke afsende dig selv, så slipper vi for det personale der er nu :)
Gravatar

#48 Michael Andersen 13 år siden

He, det bliver min chef nok ikke glad for, men jeg går straks i gang med noget klon-værk.

Hvem skal det være? [url= :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#49 Babo Rises 13 år siden

#48

Jeg går kun med til det her, Michael:

Skriv ny kommentar: