Gravatar

#11 Tylerdurden 22 år siden

#9 jeg er helt enig. Og jeg mener at jo mere ekstra materiale, jo bedre!!!!
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#12 azathoth 22 år siden

Hmm... disk to på Blade II udgivelsen indeholder da den fede 2 timers dokumentar om filmens tilblivelse... den ville jeg sgu ikke undvære for at få barberet den ned til een disk.
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#13 *Iceman 22 år siden

Til dels vil jeg også give de fleste af jer ret. Hvem fanden gider sidde og se en film man lige har set, bare denne gang med et andet lydspor, hvor filmen bliver kommenteret af instruktøren eller lign. Men på andre punkter synes jeg det er fedt med en masse ekstra materiale. Specielt på Star Wars Episode II, hvor man så en masse om, hvordan de lavede deres CGI udgaver af personerne. Virkelig spændende når man har interesse for det. Men nogle af de behind the scenes og fraklip, som slet ikke er sjove, kan jeg sq godt undvære! Det synes jeg tit er en kedelig tendens på danske skiver (elsker dig for evigt), hvor fraklippene reelt set kun er scener hvor skuespillerne har glemt deres replikker.
"Well, I'm gettin' something really special too. And by special I don't mean special like that Kleinaman boy down the street. More special like...
Gravatar

#14 Spanner 22 år siden

Jeg tror, at der er masser, der gerne ser film med kommentarspor på. Jeg køber stort set aldrig film uden kommentarspor, da jeg synes at det er en fed måde at få indsigt i filmen, som man ikke kan få andre steder.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#15 azathoth 22 år siden

#13: Jeg ser altid kommentarspor!!!

Jeg fatter ikke du kan generalisere på den måde: "Jeg ser aldrig kommentarspor, så det gør alle andre heller ikke".

Det er ikke første gang jeg har hørt DEN kommentar!!!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#16 filmz-Crystalstar1200 22 år siden

Jeg er enig i at der er mange, hvor den ekstra disk er ligegyldig hvor der fx. kun er "HBO First Look" eller "Making of ..." som mere er dagens dosis af rosende ord til alle :-/ men der er også afgjort 2-disc hvor den ekstra disc er alle pengene værd. Af andre end ovennævnte kan nævnes "Close Encounters" "Amelie" og "Monsters Inc".

Med hensyn commentary tracks er det ikke alle der lige gode til at fortælle om deres funktion/rolle i en film, men når de kan så syntes jeg det kan gøre en film endnu bedre.

Jeg har netop set "The Ring" (US udgaven) på DVD og syntes at her var der en ny og anderledes god måde at præsenterer de slettede scener på.

# 7 Jeg er enig i at SuperBit ikke rigtig endnu lever op til hvad de lover. Der er flere gange, hvor jeg mig snydt efter at have købt, hvad jeg troede var en bedre udgave, hvor der stortset ikke er til at se eller høre forskel.

---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#17 dyg 22 år siden

#13 - Jeg har også set samtlige kommentarspor på samtlige mine dvd'er. Og mange af dem har jeg set flere gange. Som Spanner siger, så får man at vide, hvilke tanker instruktøren har gjort sig.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#18 *Iceman 22 år siden

@ #15 :

Okay jeg bøjer mig i støvet. Jeg tager bare udgangspunkt i, hvad min vennekreds gør (og ikke gør). Selv har jeg købt mange DVD'er i SE udgaver for at få de ekstra ting, men i de fleste tilfælde ligger disc 2 bare og samler støv. Måske skulle jeg give kommentar lydsporet en ekstra chance igen. Nogle film i kan anbefale, hvor jeg får en god start med det ekstra lydspor???
"Well, I'm gettin' something really special too. And by special I don't mean special like that Kleinaman boy down the street. More special like...
Gravatar

#19 Spanner 22 år siden

The Mummy og Return of the Mummy har nogen gode kommentarspor. Steve Sommer og Bob Ducsay har nogen fede kommentarer.

Fight Club og Se7en med Fincher+Pitt+andre er også gode. Fellowship of the Ring's track med skuespillerne er ligeledes godt. Robert Zemecki's film har hovedsageligt også nogen gode kommentarspor.

Generelt synes jeg at det virker bedst, når der er et par stykker, der sidder sammen og kommenterer filmen, men der er nogen instruktører, der kan magte at underholde i et par timer alene.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#20 *Iceman 22 år siden

Måske er LOTR en god start, da jeg har set filmen så mange gange, at man ikke behøver at følge med 100% hele tiden. Det er nok også det, der til tider har afholdt mig fra, at se det ekstra lydspor. Man køber / lejer en ny film og ser den....hvor mange sætter sig ned bagefter og ser filmen igen med kommentarer??

Lige som et Off topic spørgsmål : Er der noget nyt i sagen om Back to the Future skiverne og den framing error som er forekommet i 2'eren og 3'eren?? I USA har man kunne sende sine skiver ind og få dem byttet!!!

Skriv ny kommentar: