Er jeg den eneste der er ved at være godt gammeldags træt af at alle film efterhånden skal udgives på 2 dvd´er? Den ene er fyldt af filmen og den anden er fyldt med mere eller mindre tvivlsomt ekstra materiale, som i de fleste tilfælde kunne være klemt ned på den første dvd og oven i købet skal man betale 50-70 kr ekstra for denne ekstra dvd! Selvfølgelig har visse film fortjent en masse ekstra materiale, men langt de fleste film kan sagtens undvære det og hvor mange interviews og behind the scenes ting gider man egentligt at se (de fleste af disse behind the scenes ting har man alligevel set på fjernsynet inden)? For mig at se er det bare en mulighed for filmselskaberne at tjene penge på deres ræderlige affaldsprodukter.
Well det jeg mener er at der er utroligt mange film der slet ikke kan bære al den ekstra materiale f.eks. "Daredevil", "De Grønne Slagtere", "The Tenth Kingdom" og ikke mindst den kommende 9 disc alien udgave. Hvis den ekstra disc ikke kostede noget eller når man kan vælge er det fint nok, men ærlig talt hvor mange mennesker har set alt det ekstra materiale som følger med f.eks. "The Phantom Menace"? Og det som gør mig ekstra vred er når der er en ekstra disc med, mens selve filmen kun lige har 5.1 dolby og ellers intet andet.
#3: Jeg kan desværre ikke udtale mig så meget om ekstra materialet på de film du nævner (udover SW:TPM). Men jeg kan se at region 1 udgaven af DareDevil, som jo er en 2xdisc udgave, indeholder både DD5.1 og DTS lydspor. Jeg vil mene, uden at vide det, at DareDevil har en masse emner, som den kan belyse i ekstra materialet.
Enhver SW fan har da set alt ekstra materialet på SW dvd'erne.
Jeg hader dog når jeg har købt en 2xdisc DVD, at disc nr.2 kun indeholder et enkelt dokumentar og nogle bios, som f.eks. på Braveheart eller Saving Private Ryan. Der burde jo være flere emner de kunne tage op.
#4 Heh ok havde ikke lige tjekket region 1 udgaven af "Daredevil" :). Men en så skuffende og forfejlet film som Daredevil fortjener ihvertfald ikke i min bog en ekstra disc, den fortjener bare at blive glemt: http://maddox.xmission.com/dare_devil.html
Jeg er en stor Starwars fan, men jeg mener at langt det meste af det ekstra materiale er kedeligt og spild af min tid, jeg må erkende at jeg ikke er særligt interesseret i hvordan de har lavet de forskellige effekter, det har vi alligevel set 1000 gange. Med hensyn til det sidste kan jeg kun give dig ret, jeg har intet at bruge den ekstra disc til, så ville jeg hellere have sparet de 50 kr, så har man halvdelen til en ny tilbuds dvd :)
Det er da rigtigt, at der er film, der ikke kan bære en masse ekstra materiale. Jeg har da enkelte film, jeg kun har købt for selve filmen, men der vælger jeg så at købe den almindelige version.
Nu har jeg fornyligt købt 9 film, hvoraf samtlige er SE, CE eller LE og 6 af dem fylder 2 skiver, hvilket de alle kan bære, da det er fede film. Men det er ikke sikkert du synes disse film kan bære det. Men de folk der synes DareDevil er helt vild fed (for dem er der jo garanteret nogle af), de synes jo sikkert også at DD kan bære en 2-disc udgave. Hvad vi andre mener er de vel ligeglade med.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Jeg kan sagtens følge dig, det er som om at der nogen gange er gået lidt sport i at det hele bare skal være SE, CE, LE og Super Limited Speciel Collectors Edition - også er der også lige SuperBit. Jeg har ikke det store imod Super Bit - men det er en smule overdrevet.
Jeg har kigget på begge udgivelser af "Hollow Man" og der er ikke nogen reel forskel, det kan måles, men ikke ses, den 'normale/første' udgivelse er af så høj kvalitet og den er komprimeret så godt, at det er stort set umuligt at se om filmen afvikles med 6Mbps eller 7.5Mbps (har ikke lige de faktiske tal, men så er det vi snakker de typer der mener at de kan høre forskel på højtalerkabel til 100kr og 500kr).
Okay der er et DTS spor med, men har man så også en ordentlig DTS forstærker og et par solide højtalere? Eller snakker man Bilkas det bedste (ikke at det ikke er udmærket) - for ellers er det vel lidt lige meget eller hva'? Hvad skal man med et powerfuldt lydspor, når man ikke har teknikken til at levere det.
Det er det samme ved "Dracula", det er i hvert fald hvad jeg har læst mig til - et rigtig flot billede, men ikke specielt bedre end mange andre nye udgivelser.
Så i mine øjne er SuperBit spild af penge, medmindre man absolut vil have et DTS spor, for billedet synes jeg ikke er nævneværdigt bedre, og der er ingen ekstra materiale overhovedet - men insisterer man på DTS, så er der ikke en vej uden om. Men jeg synes at det er lidt blæst op.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#5: Det er så din mening at ekstra materialet på star wars udgivelserne er dårlige... jeg synes derimod de er fantastiske, specielt den der ligger på Episode 1. (Og ja jeg har set alt extra materialet på den disk)
... i mine øjne et af de bedste "the making of" jeg længe har set! Og på Episode II har vi "Movies are not released, they escape" som primært handler om klipning, hvilket giver et fantastisk indblik i Ben Burtts arbejde.
Men det er så MIN mening!! ;)
... og tag jer så lige sammen, filmene koster jo ikke 50-70 kroner mere fordi det er 2 disk... nærmere 20 kroner!!! (Her tager jeg udgangspunkt i region 1 fra Axel Music, hvilket oftest er 180 for 1 disk og 200 for 2 disk)
For min skyld kunne de alle være 2 disk!!! ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Man føler sig især snydt når man har på formellensen at det hele godt kunne ligge på en disk. En film som blade II er muligvis et eksmpel på en film som godt kunne klare sig med en disk efter min mening. Det bedste ekstra materiale som jeg til dato har set i en DVD-udgivelse må være Ringenes herre special extended udgaven, her er det efter min meniing i orden at have to disks med ekstramateriale, da dette er meget dybtegående og ikke mindst spændende.
#1 inflector 22 år siden
Selvfølgelig har visse film fortjent en masse ekstra materiale, men langt de fleste film kan sagtens undvære det og hvor mange interviews og behind the scenes ting gider man egentligt at se (de fleste af disse behind the scenes ting har man alligevel set på fjernsynet inden)?
For mig at se er det bare en mulighed for filmselskaberne at tjene penge på deres ræderlige affaldsprodukter.
#2 Corgan 22 år siden
Hvilke film tænker du lige præcist på?
Jeg går altid efter 2xdisc, LE, CE eller SE, da jeg simpelthen elsker ekstra materiale.
#3 inflector 22 år siden
#4 Corgan 22 år siden
Jeg kan desværre ikke udtale mig så meget om ekstra materialet på de film du nævner (udover SW:TPM). Men jeg kan se at region 1 udgaven af DareDevil, som jo er en 2xdisc udgave, indeholder både DD5.1 og DTS lydspor. Jeg vil mene, uden at vide det, at DareDevil har en masse emner, som den kan belyse i ekstra materialet.
Enhver SW fan har da set alt ekstra materialet på SW dvd'erne.
Jeg hader dog når jeg har købt en 2xdisc DVD, at disc nr.2 kun indeholder et enkelt dokumentar og nogle bios, som f.eks. på Braveheart eller Saving Private Ryan. Der burde jo være flere emner de kunne tage op.
#5 inflector 22 år siden
Heh ok havde ikke lige tjekket region 1 udgaven af "Daredevil" :). Men en så skuffende og forfejlet film som Daredevil fortjener ihvertfald ikke i min bog en ekstra disc, den fortjener bare at blive glemt: http://maddox.xmission.com/dare_devil.html
Jeg er en stor Starwars fan, men jeg mener at langt det meste af det ekstra materiale er kedeligt og spild af min tid, jeg må erkende at jeg ikke er særligt interesseret i hvordan de har lavet de forskellige effekter, det har vi alligevel set 1000 gange.
Med hensyn til det sidste kan jeg kun give dig ret, jeg har intet at bruge den ekstra disc til, så ville jeg hellere have sparet de 50 kr, så har man halvdelen til en ny tilbuds dvd :)
#6 dyg 22 år siden
Nu har jeg fornyligt købt 9 film, hvoraf samtlige er SE, CE eller LE og 6 af dem fylder 2 skiver, hvilket de alle kan bære, da det er fede film. Men det er ikke sikkert du synes disse film kan bære det. Men de folk der synes DareDevil er helt vild fed (for dem er der jo garanteret nogle af), de synes jo sikkert også at DD kan bære en 2-disc udgave. Hvad vi andre mener er de vel ligeglade med.
#7 filmz-vassago 22 år siden
Jeg har kigget på begge udgivelser af "Hollow Man" og der er ikke nogen reel forskel, det kan måles, men ikke ses, den 'normale/første' udgivelse er af så høj kvalitet og den er komprimeret så godt, at det er stort set umuligt at se om filmen afvikles med 6Mbps eller 7.5Mbps (har ikke lige de faktiske tal, men så er det vi snakker de typer der mener at de kan høre forskel på højtalerkabel til 100kr og 500kr).
Okay der er et DTS spor med, men har man så også en ordentlig DTS forstærker og et par solide højtalere? Eller snakker man Bilkas det bedste (ikke at det ikke er udmærket) - for ellers er det vel lidt lige meget eller hva'? Hvad skal man med et powerfuldt lydspor, når man ikke har teknikken til at levere det.
Det er det samme ved "Dracula", det er i hvert fald hvad jeg har læst mig til - et rigtig flot billede, men ikke specielt bedre end mange andre nye udgivelser.
Så i mine øjne er SuperBit spild af penge, medmindre man absolut vil have et DTS spor, for billedet synes jeg ikke er nævneværdigt bedre, og der er ingen ekstra materiale overhovedet - men insisterer man på DTS, så er der ikke en vej uden om. Men jeg synes at det er lidt blæst op.
#8 dyg 22 år siden
#9 azathoth 22 år siden
... i mine øjne et af de bedste "the making of" jeg længe har set! Og på Episode II har vi "Movies are not released, they escape" som primært handler om klipning, hvilket giver et fantastisk indblik i Ben Burtts arbejde.
Men det er så MIN mening!! ;)
... og tag jer så lige sammen, filmene koster jo ikke 50-70 kroner mere fordi det er 2 disk... nærmere 20 kroner!!! (Her tager jeg udgangspunkt i region 1 fra Axel Music, hvilket oftest er 180 for 1 disk og 200 for 2 disk)
For min skyld kunne de alle være 2 disk!!! ;)
#10 filmz-Jack Slater 22 år siden