Så mange har jeg slet ikke.....eller jo det har jeg måske nok, men næppe så mange du gider se tosse:) Jeg har jo også næsten solgt mine mange tusind dvd'er.
Akira Kurosawa har lavet flere forskellige typer film og denne er mere en "whoduunit" film med spændende plot, struktur og naturligvis karakterer. Den fungerer på overfladen som en god og spændende fortælling om jagten på sandheden, men den stikker også dybere og rører ved menneskets voldelige natur og konflikter, som løfter filmen på et højere plan. Filmen har en forholdsvis kort spilletid, så den er meget stramt fortalt, men hatten af for denne flotte og fængslende klassiker.
Fellini's storfilm om det søde liv, fest og farver, kvinder, intriger, tragedie og fantastisk skuespil. Bagved gemmer der sig en human fortælling om søgen efter lykke og kærlighed. Vittig, sprælsk og begavet. Denne film er bare fantastisk og mere til.
Jeg har lige opdaget, at TV2Film, som vi har med i vores tv-pakke fra TDC, sender "Grbavica" (Sarajevo - håbets sang) på fredag og "City of God" på mandag (og tirsdag). Så dermed har jeg mulighed for at se disse af dig anbefalede film.
#71 BN 11 år siden
- "Parlez vous francais?"
- "Oui!"
- "I don't."
#72 Ispep 11 år siden
De sidste to film inden top tre, kommer senere på dagen :0
#73 Big Daddy 11 år siden
#74 Ispep 11 år siden
#75 Big Daddy 11 år siden
#76 Ispep 11 år siden
Jo jo!! :D
#77 Ispep 11 år siden
Akira Kurosawa har lavet flere forskellige typer film og denne er mere en "whoduunit" film med spændende plot, struktur og naturligvis karakterer. Den fungerer på overfladen som en god og spændende fortælling om jagten på sandheden, men den stikker også dybere og rører ved menneskets voldelige natur og konflikter, som løfter filmen på et højere plan. Filmen har en forholdsvis kort spilletid, så den er meget stramt fortalt, men hatten af for denne flotte og fængslende klassiker.
#78 Ispep 11 år siden
Fellini's storfilm om det søde liv, fest og farver, kvinder, intriger, tragedie og fantastisk skuespil. Bagved gemmer der sig en human fortælling om søgen efter lykke og kærlighed. Vittig, sprælsk og begavet. Denne film er bare fantastisk og mere til.
#79 BN 11 år siden
#80 Ispep 11 år siden
Det lyder sgu godt. Og netop de to tror jeg også du vil værdsætte.