Gravatar

#221 Antlion 15 år siden

Skeloboy (220) skrev:
Ordet er temmelig fed, Gertrud er meget, meget uinteressant, synes jeg...

"Ordet" har aldrig sagt mig det store, men jeg har planer om snart at se den igen.

"Jeanne d'Arc", "Mikaël", "Vampyr", "Vredens dag" og til dels "Gertrud" anser jeg derimod som værende filmkunst på højeste plan!
Gravatar

#222 Kruse 15 år siden

Af disse film har jeg kun set L.A. Confidential, Fitzcarraldo, The Assassination of Jesse James, Into the Wild, og Psycho. L.A. Confidential var jeg ikke helt så imponeret af, men alle de andre er fremragende film som jeg rater meget højt.

The Odd Couple og La Bete Humaine har jeg ikke hørt om før, mens alle de andre film er nogle jeg har på min liste over film som jeg skal have set :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#223 jessup 15 år siden

#218 - det står der faktisk ikke men de andre lister snakker om dvd`er.

Det er ved at snerpe sammen og nå en ende osv. - jeg synes f.eks. ikke jeg har set Do the right thing, on the waterfront, the conversation, sweet smell of succes og The Hustler på listen - hvad med Sideways fra nyere tid eller La Haine.
This is just until June
Gravatar

#224 Skeloboy 15 år siden

#223 - jeg vil skyde på, at On The waterfront og Sweet Smell of Succes kommer længere oppe:)...La Haine tror jeg ikke på
Gravatar

#225 jessup 15 år siden

Jeg håber også på The Hustler - bedste Newman (og måske amerikanske film fra 60.erne ) efter min mening.

Slaget om Algeriet er nok på min top 10 - hvad med den?

Shock Corridor?

Det er meget spænende.
This is just until June
Gravatar

#226 filmz-jonasgr 15 år siden

Der kommer i hvert fald et par Hitchcock mere og Gone With the Wind. Der Untergang og Zodiac fra nyere tid bliver der også plads til, hvis jeg kender Bruce ret :) Men der skal jo heller ikke røbes for meget, det tager spændingen ud af det hele :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#227 Zabriskie 15 år siden

#223-224

Mon ikke en Hr. Kubrick kommer til at invadere listen, sammen med førnævnte Wilder + et par film af Coppolla, et par af Coen-brødrene, og så glæder jeg mig meget til at se hvor højt P.T.A.'s seneste får lov at kravle.

Desuden er gamle stjerner som Antonioni, Bergman, Hitchcock, Kurosawa og Fellini heller ikke brugt færdig endnu. Fassbinder? Tykwer? Scott? Trier? Altmann? Lumet? Riefenstahl? Og hvad med Spielberg, Lucas, Cameron og Jackson?
Det bliver spændende.

Så har jeg et svagt håb om at en anden Trier, nemlig Joachim fra Norge får sin debutfilm på... men det tvivler jeg godt nok stærkt på efterhånden.

Le temps détruit tout
Gravatar

#228 MMB 15 år siden

Tror #226 og #227 rammer meget godt. Derudover kunne Goodfellas og Taxi Driver vel også være muligheder. I hvert fald lidt mere Scorsese.
Gravatar

#229 jessup 15 år siden

#227 Lumet bliver rigeligt repræsenteret - overrepræsenteret i Bruce liste:)
This is just until June
Gravatar

#230 MOVIE1000 15 år siden

jeg skal til at tage mig sammen til at fåp set Das boot, jeg havde chancen over i skolen for et halvt år siden men valgte at tage udenfor for at spille rundbold med nogle af de andre fra klassen
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: