Gravatar

#1 nathue 11 år siden

Fra Troldspejlet's webside:

25 ÅRS FØDSELSDAG FEJRES MED 7 TIMERS TROLDSPEJLET

Mandag d. 3. februar fylder Troldspejlet 25 års fødselsdag. Det bliver fejret på DR Ultra natten til lørdag, hvor man trygt kan sætte sig til rette med den helt store skål popcorn og dykke ned i Troldspejlets historie, med knap syv timers gamle udsendelser.

Her vil man blandt andet kunne se det allerførste Troldspejlet, samt mange andre højdepunkter i Troldspejlets 25 års virke.

Men man får nok brug for noget energidrik eller kaffe til at skylle popcornende ned med, for de sidste rulletekster kører først klokken lidt i fire om natten, efter at have sendt fra klokken 21 lørdag aften.
Gravatar

#2 Kisbye 11 år siden

Vildt nok.
Så mangler de bare at genudsende 7 timers Bogart. Så er jeg parat.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#3 Michael Andersen 11 år siden

De er ret sjove at gense. Tempoet er godtnok langsomt i de første afsnit haha.

Det er mange år siden jeg fulgte med i programmerne, men en af mine favoritting var at de brugte en masse filmmusik i anmeldelser af bøger/tegneserier, og så sad jeg og gættede hvilke film de var fra, og det kan jeg heller ikke lade være med at gøre her igen :)

Jeg opdagede at filminstruktør Rasmus Heide havde en hjemmelavet animation med i "Pixels". Var der ikke også en Filmzer som havde det på et tidspunkt?
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#4 elwood 11 år siden

gi-jones har vidst haft en film med efekter deri også.

Hehe afsnittet omkring musik var satme nørdet, men utrolig fedt, dog var den natur montage til sidst lige lang nok :)

Hehe ja E.T. og Ghostbusters blir brugt i stor stil.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 elwood 11 år siden

Michael Andersen (3) skrev:
Tempoet er godtnok langsomt i de første afsnit haha.

Hehe synes det er ganske muntert, der er også flere små kække kommentar som Stegelmann kommer med, jeg more mig en del over.
Gravatar

#6 Michael Andersen 11 år siden

Goldsmiths abemusik. Yeah :)
Gravatar

#7 elwood 11 år siden

Hvor forskellige udgaver af Gremlines er det nu vi har gang i Michael.

Der var den første som de kun brugte til credits slut, og så ahr de haft 2 andre udgaver eller ?
Gravatar

#8 Michael Andersen 11 år siden

2 i alt. Den første i en kort periode og så den fra "Gremlins 2" som de stadig bruger.
Gravatar

#9 elwood 11 år siden

Ahh ok, ja den først har en mere "simpel" lyd eller, hvad man vil kalde det, i forhold til den de bruger nu.
Gravatar

#10 Michael Andersen 11 år siden

Ja, den første er lavet med lækker 80'er plasticlyd hehe.

Skriv ny kommentar: