Gravatar

#21 frahm-2 15 år siden

Jeg kan godt følge dig lidt af vejen. Hvis jeg vandt en milliard eller lignende kunne jeg også sagtens få tiden til at gå. Men hvis vi taler de der 15.000-20.000 efter skat, så ville det sgu være for kedeligt.
Du nævner i øvrigt frivilligt arbejde, men det er vel også arbejde...
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#22 filmz-Utyske 15 år siden

#21 -

Jeg tror nu nok jeg kunne få tiden til at gå med 20.000 efter skat om måneden, jeg har ikke de store udgifter og heller ikke de store ambitioner.

Jeg kommer bare med nogle eksempler, ikke eksempler jeg nødvendigvis ville benytte mig af. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#23 tiany 15 år siden

frahm-2 (21) skrev:
Men hvis vi taler de der 15.000-20.000 efter skat, så ville det sgu være for kedeligt.

Så er der sådan en som mig der sidder på dagpengenes dimittendsats aka ca. 10.000 udbetalt, det er ikke meget.
Valar morghulis
Gravatar

#24 Patriarch 15 år siden

Hvordan kommer du op på 10.000 udbetalt?

Jeg får 8.700 udbetalt, og har endda hus.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#25 tiany 15 år siden

Jeg sagde også ca. 10.000, den ligger lidt under for mit vedkommende ;)
Jeg har også hus, men har lagt min skat om bl.a. pga huskøbet, da det gav nogle fradrag - hvilket øgede det jeg får udbetalt i måneden med 1500kr.

Men pointen var jo også blot at os på dimittendsats ikke får 15.000-20.000 udbetalt og derfor gerne vil have et arbejde.
Valar morghulis
Gravatar

#26 Skeloboy 15 år siden

Jeg får 10000 udbetalt. Men man får også lige lidt mere i løntilskudsjob.
Gravatar

#27 lagoni 15 år siden

#24/25 - det var da en stor forskel. I må da begge brutto få udbetalt omkring de 13.300, ikk'? Jeg er slet ikke nok inde i skat til at forstå forskellen...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#28 Skeloboy 15 år siden

#27 -men Tiany er også i løntilskud, det får man lidt ca. 1000-1500 kr mere udbetalt om måneden af
Gravatar

#29 lagoni 15 år siden

#28 - ok, der troede jeg bare man stadig fik sin almindelige dagpengesats. Så lærte jeg det :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#30 Bony 15 år siden

Jeg er medlem af FTF-A, som står for "Funktionærernes og Tjenestemændenes Fælles-Arbejdsløshedskasse". Jeg må dog indrømme, at jeg ikke har tjekket priser hos andre selskaber, da denne A-kasse blev anbefalet gennem min egen fagforening, som igen er i gennem mit arbejde (Farmakonomforeningen). Jeg kan derfor ikke rigtigt sige om den er dyrere eller billigere end andre A-kasser. Jeg har dog en fornemmelse af, at den ikke er i den dyreste ende af skalaen.

Jeg har heldigvis ikke haft behov for hverken A-kasse eller Fagforening endnu, men man ved aldrig om det en dag kommer. Det ville i hvert fald være surt at stå uden, hvis man en dag røg ud i de problemer.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: