Gravatar

#1 Wrangque 17 år siden

Et brev til Hollywood fra en Johnny Wright hvor han opfordre hollywood til at tage sig samme på en masse punkter og jeg er enig med ham i de fleste! blandt andet:

"Please stop giving untalented people money to make films. Brett Ratner, McG, Uwe Boll, etc, these are bad filmmakers. We hate them. It really is acceptable to say "We gave you chance, your films are rubbish," shake their hands and send them on their way. Hollywood should not be a lifetime membership once you break in. Show some guts and give some young and talented people a shot."

We're all thinking it!!

Anyway, it's good read.

A Letter To My Friend Hollywood
Gravatar

#2 filmz-Bruce 17 år siden

Have a good summer. Tell television I say hello. We don't talk anymore because she's a lost cause.

Ja, hils HBO ... savner hende!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 tiany 17 år siden

Jeg giver Johnny Wright fuldstændig ret i alle punkter han kommer med.

Man ville ønske at Hollywood læste det
Valar morghulis
Gravatar

#4 frahm-2 17 år siden

på etoverfladisk niveau er jeg enig med ham, men hvis vi kigger nærmere på sagen, så holder nogle af hans punkter ikke helt.
eksempel: efterfølgere såsom Scary Movie 2-5 eller Fantastike Fire filmene er en rimelig sikker profit og vil derfor være en investering uden så stor risiko. Dette giver studiet økonomisk sikkerhed til at finansiere film som Good Night and Good Luck eller lignende. Så uden de store blockbuster film, hvis kvalitet som minimum kan kaldes varierende, havde vi måske ikke mange af de gode film, som vi har nydt igennem årene.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#5 wimmie 17 år siden

"Please stop giving untalented people money to make films. Brett Ratner, McG, Uwe Boll, etc, these are bad filmmakers. We hate them..."

Nu siger han "We" - hvem taler han for?
Udover Uwe Boll som næsten alle hader efterhånden, så er det da ikks så slemt...
Det kan da godt være at Brett Ratner og McG ikke laver store episke, oscarvindende filmklassikere, men jeg forbeholder mig retten til at nyde nogle af disse guilty pleasures det er at se film som Charli's Angels og den slags actionfilm, hvor man kan slå hjernen fra og lade sig underholde... det samme gælder i øvrigt film fra Michael Bay og Paul W.S. Anderson.
Hvorfor skal der ikke være plads til film for alle? Både dem med god og dårlig smag? ;P

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#6 mr gaijin 17 år siden

#5 Det skal der også være. Men lige nu står det slemt til med Hollywood-film for dem med god smag.

Eller. Det gør det jo faktisk ikke. Sidste år var der masser af gode film. Men de kommer jo bare dumpende alle sammen på samme tid. I efteråret i USA og i vinterperioden i DK. Jeg er nu ikke så irriteret som Wright på produktionerne i industrien. Der har altid været ringe film, og som du siger, nogle af dem bliver endda til guilty pleasures. Jeg ville nu bare gerne se en mere jævn fordeling af kvalitetsfilm over hele året.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#7 Wrangque 17 år siden

Man kan jo godt lave "slå hjernen fra" blockbusters og så sammentidig lave dem gode, originale og velproduceret (batman begins? Iron man?)

Det han mener med det der punkt (at least that's my interpretation) er at der er et par hollywood directors, som HAR fået chancen, men som bliver ved med konsekvent at pumpe lort ud. De er bare ikke særlig dygtige og dog får de stadig smidt en hulens masse penge i nakken, hvor der (sikkert) står en masse andre talentfulde instruktøre i kø for at få chancen. (Eller forfattere for den sags skyld)

Jeg har personligt ikke noget imod at se en actionfilm med drengene, men det skal bare være worth my time og selvom det kan komme til at lyde elitær, så er (umiddelbart) alt hvad overstående instruktører har præsteret, simpelthen for intetsigende og metervare-agtig til at jeg gider at burge min tid på det :D

Hvorfor se en film som er lavet 100 gange før, 100 gange bedre?

Desuden er der ikke noget der hedder god og dårlig smag i film, kun preferancer :D Man skal se lige præcis det man har lyst til at se! Der skal være film til alle, men det er der så sandelig også...
Gravatar

#8 Åkepool 17 år siden

#5 - Well spoken, jeg kunne ikke ha' sagt det bedre selv :)
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: