Dette er jo så igen én af de dersens mærkelige postings, som man ikke skal tage alvorligt, eftersom man har misset mindst 98% alle film. Men den kommer jo før eller siden, så lad os tage hul.
Først mine personlige top-10! Regel: Skal have haft premiere i danske biografer i 2005, ellers på DVD i 2005, hvis uden for dansk biografdistribution. Men ellers ser det jo fantastisk ud med film i januar måned 2006!
1. Untergang 2. Cinderella Man 3. Købmanden i Venedig 4. Serenity 5. The March of the Penguins 6. Sin City 7. Me and you and everyone I know 8. Kiss Kiss Bang Bang 9. Crash 10. Bittersweet Life
Desværre ikke set endnu. 1. Good Night and Good Luck 2. King Kong 3. History of Violence 4. Brokeback Mountain 5. Broken Flowers 6. Millions 7. Sophie Scholl
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Siden filmen skal have haft premiere herhjemme i år så er der jo et par oscar hapsere imellem *s*
1 Million dollar baby 2 Closer 3 Good night, and good luck 4 Love song for bobby long 5 Ray 6 Lord of war 7 War of the worlds 8 Broken flowers 9 mr and mrs smith 10 Cinderella man
ikke set: charlie og chokoladefabrikken A history of violence Serenity king kong Brokeback mountain + en del mere :)
Tja ... det har jo været et nogenlunde film år med mange gode film, men skal jeg lave en top 10:
1. Untergang 2. Crash 3. A History of Violence 4. Brokeback Mountain 5. Papirmanden 6. Serenity 7. Immortel 8. Batman Begins 9. Forår, Sommer, Vinter og Forår eller Tomme Huse 10. Ray
Det har været et år med mange gode oplevelser, så pladserne 5 - 10 kunne godt have set lidt andeledes ud.
Følgende er alle gode film som jeg varmt vil anbefale! :-) Rækkefølgen er ikke endelig eller afgørende for hvilke film der er relativt bedst... :-)
- King Kong - Million Dollar Baby - Crash - Star Wars: Episode III - Sin City - Batman Begins - Cinderella Man - Ray - A History of Violence - The Incredibles
Er ikke sikker på jeg har forstået reglerne korrekt, men hul i det - det er stadig gode film der er kommet i biffen eller på DVD i 2005... :-)
1. Sideways 2. Good Night, And Good Luck 3. Broken Flowers 4. War of the Worlds 5. Der Untergang 6. Brokeback Mountain 7. Kiss Kiss, Bang Bang 8. The Aviator 9. The Constant Gardener 10. A History of Violence
Andre nævneværdige titler:
11. American Splendor 12. Batman Begins 13. In Good Company 14. Lemony Snicket 15. Nordkraft 16. Team America - World Police 17. Garden State 18. I Heart Huckabees 19. Serenity 20. Revenge of the Sith
1. Batman Begins 2. Fog of War 3. Sideways 4. Sin City 5. Cinderella Man 6. Hotel Rwanda 7. Købmanden i Venedig 8. Million Dollar Baby 9. Attentat på Nixon 10. Brotherhood of War
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
1. Good Night, and Good Luck 2. Crash 3. Kiss Kiss Bang Bang 4. Batman Begins 5. Der Untergang 6. Sin City 7. Sideways 8. The Constant Gardener 9. Adams Æbler 10. Broken Flowers
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Et rigtig godt filmår. Ikke blot i premierer, men også repremierer af klassikere som "Leoparden", "1900" og "The General", som jeg dog vil undlade at inkludere på listen:
1. Nobody Knows 2. Forår, Sommer, Efterår, Vinter og Forår 3. Der Untergang 4. I Heart Huckabees 5. Crash 6. A History of Violence 7. Det Levende Slot (Er jeg den eneste?) 8. Købmanden i Venedig 9. The Life Aquatic with Steve Zissou 10. Million Dollar Baby
Har endnu ikke set mulige kandidater: Manderlay Sophie Scholl Drabet Broken Flowers Walter og Trofast Brokeback Mountain Svambebob Firkant
Et forslag til admin: Hvad med at finde de film der optræder flest gange på disse lister, og lav en poll?
#1 filmz-Bruce 20 år siden
Først mine personlige top-10! Regel: Skal have haft premiere i danske biografer i 2005, ellers på DVD i 2005, hvis uden for dansk biografdistribution. Men ellers ser det jo fantastisk ud med film i januar måned 2006!
1. Untergang
2. Cinderella Man
3. Købmanden i Venedig
4. Serenity
5. The March of the Penguins
6. Sin City
7. Me and you and everyone I know
8. Kiss Kiss Bang Bang
9. Crash
10. Bittersweet Life
Desværre ikke set endnu.
1. Good Night and Good Luck
2. King Kong
3. History of Violence
4. Brokeback Mountain
5. Broken Flowers
6. Millions
7. Sophie Scholl
#2 elwood 20 år siden
Er der ikke nogen der har lavet et mini review af den? synes den lyder spændene plus pingviner er seje.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#3 filmz-grev_michal 20 år siden
1 Million dollar baby
2 Closer
3 Good night, and good luck
4 Love song for bobby long
5 Ray
6 Lord of war
7 War of the worlds
8 Broken flowers
9 mr and mrs smith
10 Cinderella man
ikke set:
charlie og chokoladefabrikken
A history of violence
Serenity
king kong
Brokeback mountain
+ en del mere :)
#4 filmz-Crystalstar1200 20 år siden
1. Untergang
2. Crash
3. A History of Violence
4. Brokeback Mountain
5. Papirmanden
6. Serenity
7. Immortel
8. Batman Begins
9. Forår, Sommer, Vinter og Forår eller Tomme Huse
10. Ray
Det har været et år med mange gode oplevelser, så pladserne 5 - 10 kunne godt have set lidt andeledes ud.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#5 McPeter 20 år siden
Rækkefølgen er ikke endelig eller afgørende for hvilke film der er relativt bedst... :-)
- King Kong
- Million Dollar Baby
- Crash
- Star Wars: Episode III
- Sin City
- Batman Begins
- Cinderella Man
- Ray
- A History of Violence
- The Incredibles
Er ikke sikker på jeg har forstået reglerne korrekt, men hul i det - det er stadig gode film der er kommet i biffen eller på DVD i 2005... :-)
#6 filmz-ataris 20 år siden
Der er lavet en side med kritikernes top ti lister: http://www.criticstop10.net/
#7 The Insider 20 år siden
1. Sideways
2. Good Night, And Good Luck
3. Broken Flowers
4. War of the Worlds
5. Der Untergang
6. Brokeback Mountain
7. Kiss Kiss, Bang Bang
8. The Aviator
9. The Constant Gardener
10. A History of Violence
Andre nævneværdige titler:
11. American Splendor
12. Batman Begins
13. In Good Company
14. Lemony Snicket
15. Nordkraft
16. Team America - World Police
17. Garden State
18. I Heart Huckabees
19. Serenity
20. Revenge of the Sith
#8 chandler75 20 år siden
1. Batman Begins
2. Fog of War
3. Sideways
4. Sin City
5. Cinderella Man
6. Hotel Rwanda
7. Købmanden i Venedig
8. Million Dollar Baby
9. Attentat på Nixon
10. Brotherhood of War
#9 filmz-michaell 20 år siden
1. Good Night, and Good Luck
2. Crash
3. Kiss Kiss Bang Bang
4. Batman Begins
5. Der Untergang
6. Sin City
7. Sideways
8. The Constant Gardener
9. Adams Æbler
10. Broken Flowers
#10 mr gaijin 20 år siden
1. Nobody Knows
2. Forår, Sommer, Efterår, Vinter og Forår
3. Der Untergang
4. I Heart Huckabees
5. Crash
6. A History of Violence
7. Det Levende Slot (Er jeg den eneste?)
8. Købmanden i Venedig
9. The Life Aquatic with Steve Zissou
10. Million Dollar Baby
Har endnu ikke set mulige kandidater:
Manderlay
Sophie Scholl
Drabet
Broken Flowers
Walter og Trofast
Brokeback Mountain
Svambebob Firkant
Et forslag til admin:
Hvad med at finde de film der optræder flest gange på disse lister, og lav en poll?