Gravatar

#21 Fellaheen 13 år siden

Er det ikke en myte at man kan hallucinere?? Det er ikke noget jeg har oplevet. Sikkert noget Rimbaud eller Hemingway har fundet på for at spøge med folk.
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#22 MBAD 13 år siden

#21 Malurt har nogle euforiserende egenskaber (så vidt jeg ved udelukkende pga. thujon-indholdet), og der er vist også folk, der eksperimenterer med at bruge det som rusmiddel. Men jeg er også ret sikker på, det er en groft overdrevet myte, at man ligefrem kan hallucinere - dog siges det, at absint giver en anderledes beruselse, men om det passer, har jeg ikke haft mulighed for at erfare endnu.
Gravatar

#23 lordsasa 13 år siden

davenport (4) skrev:
Jeg indtager bare malurt rå!

Haha grinern :)

Absinthe. Længe leve!
Gravatar

#24 MBAD 13 år siden

Vedrørende malurts euforiserende effekter: http://www.erowid.org/experiences/subs/exp_Wormwoo...
Gravatar

#25 Antlion 13 år siden

Malurt kan potentielt set virke psykoaktivt, men "den grønne fe" og andre bohème-skrøner passer ikke. At der var 350 mg/L thujon i absint forhen også usandt, da nylige undersøgelser bekræfter, at det gennemsnitlige thujon-indhold før bandlysningen var 25 mg/L. I dag er grænsen 10-35 mg/L.

Nej, hvis man vil have en psykedelisk oplevelse, bør man holde sig til de "sikre" stoffer som LSD, meskalin, svampe et cetera. Desværre er folk desperate og uvidende, hvorfor der eksperimenteres med alt lige fra muskatnød til pigæble og andre potentielt dødelige planter. Suk...

Muldgraver (20) skrev:
Hvordan opløser man drikken, hvis man ikke bruger dryphaner?

Tilsæt vandet så langsomt som muligt eller find et alternativ til en dryphane. Vandet må meget gerne være iskoldt.
Gravatar

#26 Muldgraver 13 år siden

Ok, det må så blive noget pipette eller noget, når tidens fylde engang skal oprunde.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#27 MBAD 13 år siden

#25 Ja, jeg er enig. Mht. pigæble har jeg virkelig aldrig læst noget så ekstremt, som nogle af de triprapporter folk, der har prøvet pigæble, skriver. En ting er at nosse rundt med nogle (rigtig nok potentielt dødelige) muskatnødder, men jeg forstår ikke, at der er folk, der tør prøve pigæble.

Undskyld OT!
Gravatar

#28 Antlion 13 år siden

#27:

Præcis. Så længe et stof blot har den mindste risiko for at forårsage dødelig overdosis, vil jeg aldrig tage det, hvorfor jeg holder mig til de førnævnte psykedelika. At alkohol indgår i mit repertoire er derfor en lidt misvisende realitet... :)
Gravatar

#29 jessup 13 år siden

Prøvede nogle forfærdelige tjekkiske for 10-15 år siden da det var sjovt at sætte ild i lortet. Har nedenstående ellers bliver det til en gængs Ricard men Connesiur er jeg ikke.

http://www.absente.com/

Lidt is og blandes med 1/3-1/4 vand.
This is just until June

Skriv ny kommentar: