Gravatar

#1 Antlion 13 år siden

Den fennikel- og malurt-baserede anisdrik er ganske vist ikke så populær som øl, men den fortjener nu alligevel en tråd.

Hvilke mærker vil I anbefale eller fraråde?
Gravatar

#2 Antlion 13 år siden

Butterfly, Mansinthe, Pernod laver nogle gode absinter, men Jade VS 1898 er fuldstændig himmelsk (link). Ved 1:3 dannede oliesporene en tyk og dejlig louche i en herskende balance mellem aromaens introduktion til den søde afslutning, givende en frisk, spids og på sin vis alkoholdæmpende smag. Kompleks og enestående!

Ellers har jeg ikke smagt specielt mange gode absinter, men den næste, jeg vil prøve kræfter med, er Doubs Mystique Carte d´or (link), som skulle være rigtig god.

Mærker som Bairnsfather, Mr. Jekyll, Neto Costa og Staroplzenecky smager af helvede til, men der florerer godt nok meget dårligt absint rundt, der sælger sig selv på alkohol-procent, thujon-indhold og smarte bohème-etiketter. Derfor er det ikke så blasfemisk igen, at disse afbrændes på en sukkerknald i diskotekernes mørke, imens folket danser fordrukne rundt til dubstep, uvidende om deres smagsløgs helbred...
Gravatar

#3 Antlion 13 år siden

Antlion (2) skrev:
Doubs Mystique Carte d´or (link)

Amazon UK link:

http://www.amazon.co.uk/Absinthe-Doubs-Mystique-65...
Gravatar

#4 davenport 13 år siden

Jeg indtager bare malurt rå!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#5 Antlion 13 år siden

#4:

En god ormekur har aldrig altid skadet nogen.
Gravatar

#6 davenport 13 år siden

(det er bedre end bønnespirer ;))
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#7 Muldgraver 13 år siden

Tjek dit Jade VS 1898-link ;)

Jeg har kun, og få gange, smagt absint på den forkerte måde. Dette var dog en fornøjelse, så det lyder til jeg en dag burde prøve de raffinerede metoder.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#8 DarkLight 13 år siden

forkert måde? (og hvad er den rigtige så? ;)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#9 Antlion 13 år siden

Muldgraver (7) skrev:
Tjek dit Jade VS 1898-link ;)

Ja, jeg rodede desværre rundt i de mange links. :)

Jade VS 1898:

http://www.amazon.co.uk/Jade-VS-1898-Absinthe-65/d...

Doubs Mystique Carte d´or:

http://www.amazon.co.uk/Absinthe-Doubs-Mystique-65...

Muldgraver (7) skrev:
Jeg har kun, og få gange, smagt absint på den forkerte måde. Dette var dog en fornøjelse, så det lyder til jeg en dag burde prøve de raffinerede metoder.

Dryphaner er måske en anelse raffineret, men man skal for alt i verden opløse sin absint langsomt. At ødelægge smagsoplevelsen med afbrændt sukker er absurd. Man skal være hardcore masochist, hvis man giver 500 kroner for en flaske absint, og sætter ild til den.

At diskotekerne sætter ild til diverse substanser, de kalder for absint, er en anden historie. Så længe de holder sig til L.O.C.-sange* og pseudo-absint fra Tjekkiet går det nok. :)

*Det er et mærkeligt fascinerende nummer:

Kommentarerne ligeså.
Gravatar

#10 Bruce 13 år siden

Uhmm det gad jeg godt prøve, men hvis der er risiko for at komme til at snakke som L.O.C. så skal jeg ikke nyde noget!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: