Gravatar

#1 Highland Park 13 år siden

Den første tråd:
http://filmz.dk/forum/tagwall/anbefal-mig-nogle-80...

Hvordan går det med jagten på guldet Lord Beef Jerky? :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#2 Lord Beef Jerky 13 år siden

Haha, jeg har da set de fleste af de anbefalede, og takker endnu engang for alle anbefalingerne... jeg får dog ikke købt flere film i år. Har lige været i USA, og jeg tror ikke økonomien bliver stabil igen foreløbig. Selvom jeg vandt 512 dollars på en enarmet, så blev de sgu hurtigt brugt igen. Jeg burde dog have købt flere film imens jeg var der, men var mere i CD-humør.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3 Highland Park 13 år siden

Hvilke af anbefalingerne kan du så anbefale? ;)

Eller sagt på en anden måde; hvis du får lyst til at skrive om et par af dem, er du mere end velkommen.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#4 duuk74 13 år siden

Du må lige sige til hvis du har brug for flere anbefalinger. Jeg har set en del (specielt 80'er gysere)
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#5 Lord Beef Jerky 13 år siden

Nogle af disse er gensyn, som jeg kom ud i pga. trådens anbefalinger:

Enemy Mine (5/6) - Havde helt glemt slutningen, og det er sgu stadig en pisseunderholdende film med en fin morale og nogle meget sære ting rundt omkring... især fødslen og hovedpersonernes sære forhold, hvor man aldrig rigtigt er helt med på, om de bare er venner eller mere endnu.

Some Kind Of Wonderful (4/6) - Har sine typiske med fede Hughes-øjeblikke, men stadig ikke helt oppe på de klassiske ungdomsfilm fra tiden. Dog uden tvivl den slags film jeg var ude efter.

Adventures In Babysitting (4½/6) - Dejlig fjollet og kitschet og scorer helt sikkert mange gensyn fra min side...

The New Barbarians (4/6) - Jeg havde helt sikkert forventet mere, da det er en klassiker indenfor en af mine favoritgenrer, men indvielsesritualet hvor hovedpersonen bliver kneppet i røven er intet mindre end priceless... den havde jeg sgu ikke set komme.

1990: Bronx Warriors (3/6) - En smule flad i det, og det ligner ikke de havde det store budget heller, men filmen underholder da nogenlunde hele vejen igennem.

Class Of 1999 (5/6) - Fantastisk underholdning! Der går ikke mange dage inden jeg genser den sammen med nogle venner og et års forbrug af øl.

Delta Force (4/6) - God Chuck Norris genintroduktion. Første halvdel kan man jo ligefrem kalde en god og modig film, og anden halvdel er bare god 80'er action med et kanon tema kørende i baggrunden.

Can't Buy Me Love (4½/6) - Morsomt at man kan hade hovedpersonen så meget, når det ikke er intentionen, og så alligevel synes rigtigt godt om filmen. Igen vildt kitschet og virkelig underholdende.

Missing In Action (3½/6) - Fin nok Norris-film, men også meget glemsom. Underholdende imens man ser den dog.

Return To Oz (3½/6) - Meget sær film der føltes meget langtrukken, men den har bestemt sine øjeblikke... hovedsageligt i det sære.

Wall Street (4/6) - Fin film selvom jeg måske ikke er helt med på den klassikerstatus, men jeg skal dog stadig se fortsættelsen.

Jeg har stadig Cherry 2000 og 2019: After The Fall Of New York liggende... aner ikke hvorfor jeg ikke har taget mig sammen endnu.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#6 Lord Beef Jerky 13 år siden

#4 Kom da gerne med en masse gyseranbefalinger... jeg har selv set en del.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#7 misuma 13 år siden

Har du set Exploreres med Ethan Hawk og River Phoenix? En af mine favoritter fra barndommen, hehe.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 13 år siden

Nu er det del 2, så spørgsmålene må være til Highland Park. Jeg har dog set Explorers, og synes også rigtigt godt om den... ligeså Flight Of The Navigator for den sags skyld =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#9 Lord Beef Jerky 13 år siden

Jeg anbefaler med det samme (igen) 3 o'clock high... fantastisk ungdomsfilm fra 80'erne!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#10 Lord Beef Jerky 13 år siden

Og hvis man er til super kitschede og sære Alien rip-offs er Star Crystal et kig værd... underligt tempo, super sjov dialog og slutningen bør få lattermusklerne i gang.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: