Jeg er begyndt at gå lidt amok med nyere horror-film. Jeg bryder mig egentlig ikke om at bruge udtrykket horror, for de er sjældent særligt uhyggelige, men jeg har alligevel fundet en del perler. Jeg har bl.a. haft kig på After Dark Horrorfests filmlister, men det skranter sgu lidt med kvaliteten der, så jeg håbede, I kunne anbefale nogle flere.
For at give en ide om, hvad jeg kan lide (og har set), får i lige den sidste tids filmliste:
Positive oplevelser: - Splinter - Rogue - House of the Devil - The Descent - Dead Set - Trick 'r Treat - [REC] - The Children - Drag me to Hell - Wolf Creek
Middel/Negative oplevelser: - Frontiere(s) - Mulberry Street - Carriers - Haute tension - Time Crimes - The Ruins - Teeth
Film, der ligger klar (anbefalinger?): - Wicked Little Things - Triangle - Pontypool
Jeg var ret imponeret over Them. Den er rumænsk eller fransk eller sådan noget, og opbygger en virkelig god stemning. Det er lidt svært at forklare hvad der sker i den uden at spoile, men kan roligt sige at det hverken er spøgelser, ånder eller lignende.
Derudover er der den koreanske A Tale Of Two Sisters der er noget af det klammeste, i forhold til opbygning og stemning, jeg har set i lang tid. Der er vist kommet et amerikansk remake, men har ladet mig fortælle at man skal holde sig langt væk fra den.
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Ebert skrev: When I see a film like this, it reminds me of what we're missing. So many recent movies are all smoke and mirrors. A thriller is opening soon in which the star cannot be clearly seen to complete any physical act in an action sequence. We might as well be reading a comic strip, where our minds are expected to fill in the movement between the frames. You sit there and "The Chaser" unfolds, and the director knows what he wants and how to do it without insulting us. In addition to remaking this movie, Hollywood should study it.
Den ligger faktisk i klip på [url= så vil anbefale første 10 minutter og så køb den! Fantastisk thriller!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#1 natterjack 15 år siden
For at give en ide om, hvad jeg kan lide (og har set), får i lige den sidste tids filmliste:
Positive oplevelser:
- Splinter
- Rogue
- House of the Devil
- The Descent
- Dead Set
- Trick 'r Treat
- [REC]
- The Children
- Drag me to Hell
- Wolf Creek
Middel/Negative oplevelser:
- Frontiere(s)
- Mulberry Street
- Carriers
- Haute tension
- Time Crimes
- The Ruins
- Teeth
Film, der ligger klar (anbefalinger?):
- Wicked Little Things
- Triangle
- Pontypool
#2 filmz-Bruce 15 år siden
#3 Patriarch 15 år siden
#4 Thomsen 15 år siden
À l'intérieur (Inside, 2007) - Gravid kvinde er alene hjemme og får besøg af gal person
Deadgirl (2008) - en slags zombiefilm, der dog mere handler om gruppepres end om levende døde
#5 stoffer 15 år siden
Derudover er der den koreanske A Tale Of Two Sisters der er noget af det klammeste, i forhold til opbygning og stemning, jeg har set i lang tid. Der er vist kommet et amerikansk remake, men har ladet mig fortælle at man skal holde sig langt væk fra den.
#6 natterjack 15 år siden
#5 Cool, den tjekker jeg ud.
#7 colocho 15 år siden
#8 Nicki52 15 år siden
#9 filmz-Bruce 15 år siden
Ebert skrev:
When I see a film like this, it reminds me of what we're missing. So many recent movies are all smoke and mirrors. A thriller is opening soon in which the star cannot be clearly seen to complete any physical act in an action sequence. We might as well be reading a comic strip, where our minds are expected to fill in the movement between the frames. You sit there and "The Chaser" unfolds, and the director knows what he wants and how to do it without insulting us. In addition to remaking this movie, Hollywood should study it.
Den ligger faktisk i klip på [url= så vil anbefale første 10 minutter og så køb den! Fantastisk thriller!
#10 natterjack 15 år siden
#9 Jeg så den til CPH:PIX sidste år, fremragende thriller.