Gravatar

#161 icetea 17 år siden

Hey, har slet ikke læst alle indlæg igennem, hehe, men nogle gode anmeldelser af Angel i har fået skrevet "grev_michal" og "fætter guf" :D, og er enig i langt det meste i har skrevet (det som jeg har fået læst :P).

Jeg havde heller ingen anelse om at Doyle var død IRL :| før jeg lige netop læste det nu.

Blev nok færdig med at se Angel for et par måneder siden eller mere, efter jeg endelig fik taget mig sammen til at købe alle 5 sæsoner inde fra cdon :), de havde vidst januarudsalg eller noget, så det hele kostede kun ca. 1000 kr. Men det er da absolut kun en serie der stærkt kan anbefales, genialt at følge hvordan personerne ændrer sig gennem de 5 sæsoner, og der er godt nok mange triste scener i sæson 5, eller ihvertfald flest af dem i sæson 5. f.eks.

Bare det at
Cordelia, (Fred), Wesley og nok også Gunn ikke klare det til sidst :(. Især scenen med hvor Wes ligger og er ved at dø og bliver holdt af Illyria er meget sørgelig imo.

Synes egentlig for at være helt ærlig at den eneste ting der irriterer mig i serien er, den måde Cordy forandrer sig på og aldrig rigtig bliver sig selv mere, altså bliver ond, og ligesom bare forsvinder ud af hele den "ånd" der var mellem hende, Angel, Wes, Lorne, Fred og Gunn, det kunne måske godt gøres på en anden måde :), så det ikke var nødvendigt at hun "smuttede" fra serien på den måde. Dog er det ikke nogen der ødelægger serien som helhed.

Lorne er også en af mine favoritter i serien, så også ret trist at se den sidste scene med ham hvor han skyder Lindsey (dog er Lindseys kommentar da han bliver skudt en af de bedre/sjovere :))

Det skal dog siges jeg ikke har set et eneste afsnit af Buffy (er nok lidt for ung til at kunne nå at følge med dengang det havde sin periode hehe, er kun 18 nemlig). Så jeg har ikke helt styr på alle facts omkring Angel, Spike, Buffy osv.. Ved heller ikke hvornår jeg lige får tid til at se alle 7 sæsoner, men skal vel have set/købt dem engang :).

Men alt i alt synes jeg at man virkelig blive hooked på serien (Angel) og man kommer virkelig til at holde af de fleste af personerne. Trist at se det sidste afsnit, men sådan er det jo nu engang :). Angel er helt klart en af mine favorit serier, nok den der kommer nr.2, lige efter Alias, som er helt sublim.
Gravatar

#162 NightHawk 17 år siden

# 160 -

Ja jeg fik sgu også nær kaffen galt i halsen, da han gik amok. Stakkels Wesley. Som om han ikke havde det hårdt nok i forvejen. :)

Skal lige høre angående "Amends" referencen. Tolker du også den scene på samme måde ?

# 161 -

Godt at se endnu en "Angel" fan i tråden. :) Jeg blir nød til at springe din spoiler over, da jeg kun er nået til afsnit 20 i sæson 3. Vil jo gerne ha' overaskelserne til gode, hehe. Men når jeg på et tidspunkt blir færdig, så vil jeg selvfølgelig gerne skrive en kommentar til det. :)

Mht. Buffy så kan jeg kun anbefale dig at købe serien, da den er ligså fantastisk som Angel. Og så er det også ret morsomt at sidde og spotte, når de to serier krydser hinanden, hvilket de gør ret meget specielt i sæson 1 af "Angel". Da du jo ikke har set "Buffy" endnu, så vil jeg lige sige at det er på eget ansvar, hvis du får lyst til at læse de forskellige reviews. Der er nemlig ret mange spoilers i. :)

Alias er jeg også ret vild med. Dog måtte sæson 5 gerne ha' været lidt mindre hektisk i sin måde at runde serien af på.

sku' jeg lige lave en hurtig top 5 af favorit serier ser den således ud :

1. Buffy The Vampire Slayer
2. Angel (Også selv jeg ikke har set den færdig endnu)
3. The X-Files
4. Millennium
5. Alias
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#163 icetea 17 år siden

#162 Hehe i lige måde :)

Ok i orden :), var nemlig ikke helt sikker på du var færdig med at se Angel :) så måtte hellere lige lave en spoiler, men kan kun sige at man bliver mere og mere knyttet til personerne, sådan følte jeg det i hvertfald :) Så du har meget at glæde dig til endnu :D

Tror heller ikke jeg vil læse alle reviews :) hehe nemlig for ikke at få læst "for meget", fordi jeg skal vel snart have taget mig sammen til at købe Buffy, men tror jeg venter og ser om denne Buffy Collection ikke snart kan bestilles :) ville være lidt nemmere og højest sandsyneligt også billigere end at skulle til at købe hver sæson for sig.

Ja du har ret i at det er rimelig hektisk i sæson 5 af Alias, og at der sker ret meget, og det sker ret hurtigt, i forhold til sæson 1-4. Men alligevel syntes jeg det er en fin slutning, da J.J Abrams efterhånden fik proppet så meget mystik ind i den serie, så det næsten ikke ville være til at forklare, uden at gøre det hele alt for overnaturligt, sådan som jeg føler det. Alligevel trist slutning, da jeg føler man sagtens kunne brygge videre på historien og måske få afklaret flere af de spørgsmål man står tilbage med. Der kunne godt have været 1-2 sæsoner mere imo :).

Men næste serie jeg køber er nok denne box af
24 Timer, da jeg har tænkt på det det godt stykke tid nu, og har kun haft lånt de første 3 sæsoner af en ven :). Rigtig god serie som nok ligger på en 3. plads ved mig (selvom jeg mangler fra sæson 4 og frem). Ved ikke om det er en du har fulgt med i?

Gravatar

#164 NightHawk 17 år siden

# 163 -

Jeg mener den boks er udgået herhjemme, men du kan få sæson 1-7 , ret billigt her :

http://www.amazon.co.uk/Buffy-Vampire-Slayer-7-Com...

Og 24 Timer sæson 1-5, hvor der også er en del penge at spare :

http://www.amazon.co.uk/24-Seasons-1-5-Box-Set/dp/...

Jo, den følger jeg også med i. Har set alle 5 sæsoner men nøjes med at ha' de 3 første, da jeg syntes serien efterhånden er blevet noget ensformig i sin fortællestil. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#165 filmz-grev_michal 17 år siden

2. Angel (Også selv jeg ikke har set den færdig endnu)
3. The X-Files
4. Millennium

Skummelt nok er de 3 også i min top 5, er ikke sikker på at buffy har en plads der - men den er også deroppe ad :)

Synes at Lance og Millenium blev alt for overset en flot serie der havde meget at byde på. Selv dem bar lidt præg af x-files (idet skaberen var den samme) så formåede den at skabe sit eget univers.

En af de serier som jeg nok også ville placere i top 5 er "Profiler". En virkelig fed serie der kørte i 90'erne.

Mht 24 timer så jeg sjette sæson færdig fornyligt - og hvilken skuffelse det var. De første 4 afsnit af sæsonen startede faktisk ok og de åbnede op for et par interessante plots, men det blev aldrig til mere...resten af sæsonen kørte bare ren lala stil uden noget nyskabende :/
Gravatar

#166 NightHawk 17 år siden

# 163 -

Helt enig vdr. Alias. Sæson 5 ku' i den grad godt ha' haft brug for flere afsnit til at gi en bedre balance allround.

# 165 -

Det viser jo blot at vi har god smag. :)

Er helt enig vdr. Millennium. Super fed serie, der dog også kom til at lide under, at de stoppede den før tid. Slutningen var jo ikke helt lukket og der var også en del tråde ang. The Millennium Group som heller ikke blev løst optimalt. Chris Carter fik dog rettet noget op på det, med det ret underholdende crossover afsnit "Millennium" fra X-Files.

Profiler skal jeg også i gang med på et tidspunkt. Har kun set et par afsnit af den, men den virkede ret cool. :)

Hmm, ja tænkte nok at 24 Timer sæson 6 ville blive noget af en skuffelse. Dels fordi de jo nægter at ændre konceptet og så er det vel også ret svært at toppe plot'et fra sæson 5.
Gravatar

#167 icetea 17 år siden

#164 Ah ok, så kunne det godt være jeg skulle købe den Buffy Collection inde fra Amazon, har faktisk aldrig handlet derinde, men har kun haft gode oplevelse mht. køb fra udlandet, og det kan ikke gå helt galt når det er Amazon vi snakker om ;)

Mht. 24 Timer, er der da ikke de store penge at spare såvidt jeg kan se og regne ud? 109 pund (ca. 1200 kr. (109*11)), og det er nogenlunde det samme som inde på MovieZoo.dk. :P

Tror snart jeg må få det bestilt :P nu er jeg også blevet "snydt" for et par tusinde fra mit arbejde efter rod hos lønkontoret, såh. :)

#165 Lyder træls med at den blive skuffende :( synes ellers de første 3 sæsoner er rigtig spændende.
Gravatar

#168 Confused101 17 år siden

#163 Hver sæson står i øjeblikket til 199 kr. i Bilka og Stereo Studio (i det mindste i Aalborg)...men mon det ikke gælder de andre steder også?
Gravatar

#169 NightHawk 17 år siden

# 167 -

Doh, flot af mig :p Kom vist til at læse prisen som noget henad de 1700 kr. hos Moviezoo, for 24 Timer boksen. Nej, priserne er jo stort set ens, så du skal selvfølgelige bare købe den fra Moviezoo. Sorry. :)

# 168 -

Priserne svinger ret meget på Buffy. Syntes aldrig i de butikker jeg har været i, at de ligger på samme niveau. Inde på CDON har de forskellige sæsoner også svinget meget i pris. For et stykke tid siden var de nede på 220 kr. for de tre sidste og 180 kr. for de andre. Idag har CDON bonget dem op på 400 kr stk, bortset fra sæson 1.

Men man skal da selvfølgelig tjekke flere steder, inden man køber. :)
Gravatar

#170 icetea 17 år siden

#168 Ja ok, det er jo også ca. det jeg synes er fair at give for en sæson :) Jo priserne må vel være ens hos ihvertfald Stereo Studio

#169 Hehe det er skam helt i orden :)

Jeg forstår heller ikke CDON, at nogle sæsoner kan koste 400kr. pr. stk. som du nævner, da det jo er ved at være en aldrende serie, men det er jo ikke kun Buffy der har de priser, før jeg købte Angel på tilbud havde de også de mest svingende og mærkværdige priser fra sæson til sæson.

Det gælder åbenbart om at købe når de er nede på omkring de 200 kr. må man kunne konkludere :) ihvertfald når vi snakker om CDON, det virker til at MovieZoo har mere "stabile" priser.

Og ja self, tjek altid flere butikker, ellers kan man hurtigt blive skuffet :D

Tror jeg vil se videre på Heroes nu, endnu en glimrende serie :) som har overrasket mig lidt. Og så er det også snart sengetid, årsprøve i dansk :( kalder i morgen kl.9 :P

Skriv ny kommentar: