Kunne ikke være mere enig Benway, især Denisof og Amy Acker supplerede Boreanaz godt. Af de knapt så faste karakterer har jeg også altid godt kunne lide Julie Benz/Christian Kane.
#11 Me too. Jeg kan huske der er et ret sjov afsnit i en af de sene sæsoner (fjerde tror jeg nok):
På grund af en formular (eller et eller andet lign.) mister alle hukommelsen for de sidste par år, hvilket gør de alle spiller som de gjorde i starten. Udover at det var afsindig sjovt, så kunne man lige pludselig se den enorme forandring nogle af figurerne havde gennemgået. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Så er jeg tilbage igen, sku' lige ind og se "The Peacemaker" på TV2. :)
Så har du en serie til gode mht. "Tru Calling", som også er baseret på det paranomale, dog i et realistisk/almindeligt univers. Smider lige et link til serien ud, så kan du jo vurdere, om du syntes det lyder interessant eller ej til et evt. køb.
Jeg syntes den kort og godt er fremragende. Suverænt spillet især af Jason Priestly som skurken Jack Harper, flot produceret og så formår serien konstant at vende sit set-up på kryds og tværs, så det på intet tidspunkt går hen og blir forudsigelig eller kedeligt.
Tak for infoen om "Angel" :) Den er nu sat på must buy listen. Tror jeg bestiller sæson 1 med det samme og så køber den løbende sammen med resten af "Buffy".
Jeg blir lige nød til at høre, hvad du syntes om "Once More With Feeling" afsnittet/afsnittene ? Jeg så et par sange på youtube og var ret overasket over hvor gode melodierne var. Syntes du det fungerer set samlet med resten af serien, eller er det bare et sjovt eksperiment ?
# 9 -
Jeg mente mht. hvem der havde produceret serien. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
De er ikke jordens største popstjerner, men man bliver overrasket over hvor godt det trods alt lyder. Mener kun det var et afsnit, dog lidt længere end normalt tilladt. Selv afsnittet på overfladen kunne virke lidt fjollet er det faktisk ret gennemført.
Der er mange små perler løbende i sæsonerne.
Den bedste/mest originale episode i buffy er uden samstykke "Hush" (sæson 4), så vidt jeg husker fik dette afsnit også flere emmy nomineringer, virkelig noget af en perle.
En af mine andre favoritter er desuden becoming I+II, (sæson 2 finalen), så dem må du jo have set.
Forhistorien omkring Darla, Drusilla, Angel(us),(til dels Spike - kan dog ikke huske om han var featuret i dette afsnit) vel skrevet episode og godt komponeret musik.
Næst kommer "Once More With Feeling", selvom afsnittet virker lidt "corny" kan man alligevel ikke undgå at blive grebet ;)
Der er ofte er sange/komponeret musik involveret i både Buffy og Angel.
Nogle udvalgte eksempler:
Darla/Julie Benz: I'll Wind (Angel,sæson 2)
Julie synger dette klassiske stykke Jazz vidunderligt(oprindeligt et Ella Fitzgerald nummer)
Lindsey/Christian Kane: L.A. Song (Angel, sæson 2)
Denne skuespiller er faktisk også sanger og har udgivet musik, L.A. Song er et ret fængende country/ballade nummer.
Lorne/Andy Hallett: En masse sange igennem Angel sæsonerne.
Historien lyder faktisk at Whedon opdagede Hallet synge og derefter castede ham som ejeren af karaoke klubben "Caritas" At han Hallet har en fantastisk stemme er der ingen tvivlom, han har endda sunget samme med Patti LeBelle(Soul sangerinde)
Man kunne blive ved med de små perler i en uendelighed ;-)
Mit favorit afsnit med Angel er desuden "Waiting in the Wings"...Amazing, et afsnit du kan se frem til i 3. sæson.
Jeg kan nok ikke supplere med ret meget der ikke er skrevet før, men vil blot bakke op om, at Angel er endnu bedre end Buffy, og så i øvrigt anbefale dig at se dem parallelt, hvis du kan finde den rigtige 'synkronisering'. Mange af afsnittene i de to serier hænger sammen på tværs, og det er faktisk ret sjovt at se dem på den måde. TV2 viste dem i sin tid så de passede.
Cool, det glæder jeg mig sgu til at se. Mht. "Once More With Feeling", så blev jeg ret hurtigt fascineret af nummeret "Life's a Show". Selv om jeg jo selvfølgelig ikke kan sætte mig helt ind i de blikke de sender til hinanden, eller hvad der ligger underforstået i teksten, så er nummeret bare utroligt fængende. Det er lidt kikset, men man blir på en eller anden måde bare grebet af sangen.
Blir også fedt at se "Hush". Havde også hørt at det sku' være et ret godt afsnit. Er det lavet noget i stil med en stumfilm ?
"Becoming" sæson 2's finale er også de afsnit jeg bedst kan li' udover, det hvor
Angel mister sin sjæl og blir ond
. Nu har jeg lige glemt hvad afsnittet hedder. Han er bare så mega led i det over for Buffy, så man selv for det helt dårligt. Fremragende spillet af dem begge forøvrigt. Og så er de to kampscener mod Angel, den i storcentret efter
the judge blir sprængt i luften og sværd duellen i part 2
særdeles medrivende.
Ellers er det 2 afsnit der ligger delvist uden for vampyr temaet, jeg er et vild med. "Ted" med John Ritter i en virkelig creepy rolle og så afsnittet "Bad Eggs" med parasitterne. Og nok også "Der Kindertod", der minder en del om Freddy Krueger. Ret klamt afsnit.
Lyder godt med sangene i "Angel". :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Hush: Jeps 99% af episoden er stumfilm, et perfekt eksempel på at film ikke bare drejer sig om smarte replikker :-) Fangende og lettere creepy afsnit.
Once More, with Feeling var faktisk så populær at et soundtrack blev udgivet ved samme navn.
1 "Overture / Going Through the Motions" 02:57 2 "I've Got a Theory / Bunnies / If We're Together" 02:22 3 "The Mustard" 00:18 4 "Under Your Spell" 02:55 5 "I'll Never Tell" 04:01 6 "The Parking Ticket" 00:45 7 "Rest in Peace" 02:46 8 "Dawn's Lament" 01:19 9 "Dawn's Ballet" 01:12 10 "What You Feel" 03:01 11 "Standing" 02:10 12 "Under Your Spell / Standing — reprise" 01:35 13 "Walk Through the Fire" 03:44 14 "Something to Sing About" 04:40 15 "What You Feel — reprise" 00:46 16 "Where Do We Go from Here?" 01:53 17 Coda 00:40 18 "End Credits (Broom Dance / Grr Argh)" 00:31 19 "Main Title" 00:26 20 Suite from "Restless" 05:02 21 Suite from "Hush" 06:54 22 Sacrifice (from "The Gift") 02:55 23 "Something to Sing About" (demo) 04:27
Er næsten et must i reolen hehe
også er der naturligvis klassikeren Sanctuary - Darling Violetta:
#1 Nu ved jeg godt alle i tråden har sagt det modsatte. Men jeg bliver nødt til at sige, at jeg bedst kan lide Buffy. Dermed siger jeg ikke at Angel er dårlig, for jeg elsker den serie. Men Buffy startede det hele, og jeg elsker karaktererne i den serie. Samtidig syntes jeg, at den samlede i historie i Buffy er bedre. Og så har Buffy også flere gode enkeltstående afsnit end Angel har.
Men jeg kan stadig helt klart anbefale Angel, som er mere dyster, og har en større og mere tydelig personudvikling. Og som tidligere sagt, så slutter Angel med en ordentlig cliffhanger, men så vidt jeg ved, så vidste Joss Whedon godt at den var blevet cancelled, og han lavede med vilje den cliffhanger. Jeg synes også det er en god og åben slutning på den serie.
Og så har du jo mange gode afsnit tilbage af Buffy. Jeg kan bedst lide sæson 4, 5 og 6. 7. sæson er lidt flad, men dog med alletiders afslutning på hele serien. Jeg har mange favoritafsnit i Buffy-serien, og kan kun synge med, når andre her i tråden hylder både "Hush" og "Once More With Feeling" (med alletiders sange!). Derudover skal du også glæde dig til: Band Candy The Wish Doppelgängland Fear, itself Superstar Restless The Body The Gift Normal Again Seeing Red Villains Same Time, Same Place Conversations with dead people Chosen
#11 filmz-grev_michal 17 år siden
Kunne ikke være mere enig Benway, især Denisof og Amy Acker supplerede Boreanaz godt. Af de knapt så faste karakterer har jeg også altid godt kunne lide Julie Benz/Christian Kane.
#12 Benway 17 år siden
På grund af en formular (eller et eller andet lign.) mister alle hukommelsen for de sidste par år, hvilket gør de alle spiller som de gjorde i starten. Udover at det var afsindig sjovt, så kunne man lige pludselig se den enorme forandring nogle af figurerne havde gennemgået. :)
#13 NightHawk 17 år siden
Så er jeg tilbage igen, sku' lige ind og se "The Peacemaker" på TV2. :)
Så har du en serie til gode mht. "Tru Calling", som også er baseret på det paranomale, dog i et realistisk/almindeligt univers. Smider lige et link til serien ud, så kan du jo vurdere, om du syntes det lyder interessant eller ej til et evt. køb.
Jeg syntes den kort og godt er fremragende. Suverænt spillet især af Jason Priestly som skurken Jack Harper, flot produceret og så formår serien konstant at vende sit set-up på kryds og tværs, så det på intet tidspunkt går hen og blir forudsigelig eller kedeligt.
http://www.dvdtalk.com/reviews/read.php?ID=13360
http://www.dvdtalk.com/reviews/read.php?ID=18709
Tak for infoen om "Angel" :) Den er nu sat på must buy listen. Tror jeg bestiller sæson 1 med det samme og så køber den løbende sammen med resten af "Buffy".
Jeg blir lige nød til at høre, hvad du syntes om "Once More With Feeling" afsnittet/afsnittene ? Jeg så et par sange på youtube og var ret overasket over hvor gode melodierne var. Syntes du det fungerer set samlet med resten af serien, eller er det bare et sjovt eksperiment ?
# 9 -
Jeg mente mht. hvem der havde produceret serien. :)
#14 filmz-grev_michal 17 år siden
De er ikke jordens største popstjerner, men man bliver overrasket over hvor godt det trods alt lyder. Mener kun det var et afsnit, dog lidt længere end normalt tilladt. Selv afsnittet på overfladen kunne virke lidt fjollet er det faktisk ret gennemført.
Der er mange små perler løbende i sæsonerne.
Den bedste/mest originale episode i buffy er uden samstykke "Hush" (sæson 4), så vidt jeg husker fik dette afsnit også flere emmy nomineringer, virkelig noget af en perle.
En af mine andre favoritter er desuden becoming I+II, (sæson 2 finalen), så dem må du jo have set.
Forhistorien omkring Darla, Drusilla, Angel(us),(til dels Spike - kan dog ikke huske om han var featuret i dette afsnit) vel skrevet episode og godt komponeret musik.
Næst kommer "Once More With Feeling", selvom afsnittet virker lidt "corny" kan man alligevel ikke undgå at blive grebet ;)
Der er ofte er sange/komponeret musik involveret i både Buffy og Angel.
Nogle udvalgte eksempler:
Darla/Julie Benz: I'll Wind (Angel,sæson 2)
Julie synger dette klassiske stykke Jazz vidunderligt(oprindeligt et Ella Fitzgerald nummer)
Lindsey/Christian Kane: L.A. Song (Angel, sæson 2)
Denne skuespiller er faktisk også sanger og har udgivet musik, L.A. Song er et ret fængende country/ballade nummer.
Lorne/Andy Hallett: En masse sange igennem Angel sæsonerne.
Historien lyder faktisk at Whedon opdagede Hallet synge og derefter castede ham som ejeren af karaoke klubben "Caritas"
At han Hallet har en fantastisk stemme er der ingen tvivlom, han har endda sunget samme med Patti LeBelle(Soul sangerinde)
Man kunne blive ved med de små perler i en uendelighed ;-)
Mit favorit afsnit med Angel er desuden "Waiting in the Wings"...Amazing, et afsnit du kan se frem til i 3. sæson.
#15 filmz-grev_michal 17 år siden
Dog er det med dialog, den kom desværre aldrig med på soundtracket.
En lille musik video med Christian Kanes - LA Song:
[url=
Der en del flere gode musik numre/videor, men de fleste indeholder spoilers så dem må du nok vente med ;-)
#16 myggen 17 år siden
#17 NightHawk 17 år siden
Cool, det glæder jeg mig sgu til at se. Mht. "Once More With Feeling", så blev jeg ret hurtigt fascineret af nummeret "Life's a Show". Selv om jeg jo selvfølgelig ikke kan sætte mig helt ind i de blikke de sender til hinanden, eller hvad der ligger underforstået i teksten, så er nummeret bare utroligt fængende. Det er lidt kikset, men man blir på en eller anden måde bare grebet af sangen.
Blir også fedt at se "Hush". Havde også hørt at det sku' være et ret godt afsnit. Er det lavet noget i stil med en stumfilm ?
"Becoming" sæson 2's finale er også de afsnit jeg bedst kan li' udover, det hvor
Ellers er det 2 afsnit der ligger delvist uden for vampyr temaet, jeg er et vild med. "Ted" med John Ritter i en virkelig creepy rolle og så afsnittet "Bad Eggs" med parasitterne. Og nok også "Der Kindertod", der minder en del om Freddy Krueger. Ret klamt afsnit.
Lyder godt med sangene i "Angel". :)
#18 filmz-grev_michal 17 år siden
Komplet liste af musik I begge serier
Hush: Jeps 99% af episoden er stumfilm, et perfekt eksempel på at film ikke bare drejer sig om smarte replikker :-) Fangende og lettere creepy afsnit.
Once More, with Feeling var faktisk så populær at et soundtrack blev udgivet ved samme navn.
1 "Overture / Going Through the Motions" 02:57
2 "I've Got a Theory / Bunnies / If We're Together" 02:22
3 "The Mustard" 00:18
4 "Under Your Spell" 02:55
5 "I'll Never Tell" 04:01
6 "The Parking Ticket" 00:45
7 "Rest in Peace" 02:46
8 "Dawn's Lament" 01:19
9 "Dawn's Ballet" 01:12
10 "What You Feel" 03:01
11 "Standing" 02:10
12 "Under Your Spell / Standing — reprise" 01:35
13 "Walk Through the Fire" 03:44
14 "Something to Sing About" 04:40
15 "What You Feel — reprise" 00:46
16 "Where Do We Go from Here?" 01:53
17 Coda 00:40
18 "End Credits (Broom Dance / Grr Argh)" 00:31
19 "Main Title" 00:26
20 Suite from "Restless" 05:02
21 Suite from "Hush" 06:54
22 Sacrifice (from "The Gift") 02:55
23 "Something to Sing About" (demo) 04:27
Er næsten et must i reolen hehe
også er der naturligvis klassikeren Sanctuary - Darling Violetta:
[url= Extended theme song[/url]
#19 Herrguth 17 år siden
Men jeg kan stadig helt klart anbefale Angel, som er mere dyster, og har en større og mere tydelig personudvikling.
Og som tidligere sagt, så slutter Angel med en ordentlig cliffhanger, men så vidt jeg ved, så vidste Joss Whedon godt at den var blevet cancelled, og han lavede med vilje den cliffhanger. Jeg synes også det er en god og åben slutning på den serie.
Og så har du jo mange gode afsnit tilbage af Buffy. Jeg kan bedst lide sæson 4, 5 og 6.
7. sæson er lidt flad, men dog med alletiders afslutning på hele serien.
Jeg har mange favoritafsnit i Buffy-serien, og kan kun synge med, når andre her i tråden hylder både "Hush" og "Once More With Feeling" (med alletiders sange!).
Derudover skal du også glæde dig til:
Band Candy
The Wish
Doppelgängland
Fear, itself
Superstar
Restless
The Body
The Gift
Normal Again
Seeing Red
Villains
Same Time, Same Place
Conversations with dead people
Chosen
#20 NightHawk 17 år siden
Det lyder som en interessant ide med et crossover. Men jeg tror nu lige her i første omgang, at jeg ser de to serier efter hinanden. :)
# 17 -
Cool nummer til "Angel". Man får jo helt kuldegysninger af den goe slags, når den lille del med celloen/violinen er der.
Tak for linket. :)
Har lige bestilt "Angel" sæson 1 og "Once More With Feeling" soundtracket hos CDON. Så sku' det vist være fremme onsdag/torsdag. Cant wait. :)
# 18 -
Det lyder jo bare godt. Så skal jeg da lige holde et ekstra øje med de afsnit du nævner. Starter på sæson 3 af "Buffy" i morgen aften btw. :)