Gravatar

#41 NightHawk 17 år siden

# 39 -

Nej, kun hvis de er fra sæson 1 og 2 og delvist sæson 3. Resten må jeg ha' til gode når jeg har set serien færdig. :)

Havde egentlig planer for nogle box sets her næste måned, men har valgt at skubbe dem en måneds tid og så købe sæson 5,6,7 af "Buffy" i stedet for.

# 40 -

Ku' godt tænke mig at se det...men må hellere la' vær. Aaarg, det er sgu irriterende, at jeg kun en nået til sæson 3.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#42 filmz-grev_michal 17 år siden

Mener klippet er fra sæson 4 ;-)

Her er dog et klassisk klip fra 3 sæson "Graduation day"

[url= Emmy Awards[/url]
Gravatar

#43 NightHawk 17 år siden

# 42 -

Blir nød til at vente lidt endnu. Har kun set til og med, "Consequences". :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#44 filmz-grev_michal 17 år siden

nå så du skal være besværlig :-D

Her er så et klip fra 2nd season: (Efter min mening bedste afsnit, efterfulgt af Becoming)

[url=

Gravatar

#45 NightHawk 17 år siden

# 44 -

Besværlig er mit mellemnavn. ;)

Jep, fedt klip. Kan huske jeg blev pænt overasket da
Jenny får knækket nakken. Havde ikke regnet med at hun blev dræbt allerede i sæson 2.
yuk, den lyd der... den er pænt nasty. "Becoming" 1 & 2" er også på min best of liste. :)

Nu kom jeg lige i tanke om det afsnit fra sæson 2, hvor Angel opfører sig særdeles usympatisk. "Innocence" :

Ligsom "Amends" utrolig godt og intens spillet. Man føler virkelig med Buffy her.
Gravatar

#46 filmz-grev_michal 17 år siden

usympatisk - han er da total komiker :-) Boreanaz/Angelus karakteren har sådan en sjov måde at være led på hehe. Men ja man føler da med tøsen og igen en scene som nok er hændt én gang eller 2 i virkeligheden også...
Gravatar

#47 Herrguth 17 år siden

#40 Enig! The Body er et suverænt afsnit. Meget emotionelt.
Også "The Gift" er rigtig godt. Hvor der virkelig er pragtpræstationer fra hele gruppen... Jeg får jo helt lyst til at smække på Buffy på dvd-afspilleren igen... :)

Og hvor er det rart at høre, at andre synes, at Sarah Michelle Gellar er en god skuespiller. Ofte hører man tit at folk synes hun er en elendig skuespiller, netop fordi hun "bare" var med i den serie, og ikke har været med i de mest imponerende film.
I "The Body" viser hun virkelig hvor dygtig hun er...

Glæd dig fætter guf!
Gravatar

#48 NightHawk 17 år siden

# 46 -

Måden som han provokerer Giles på efter mordet på Jenny, ved at lægge hendes lig i Giles seng, er også ondskab af den mere udspekulerede slags.

Og det er det, der også er med til at gøre serien så fed og afvekslende, at Joss Whedon gir sine skuespillere lov til at spille deres roller på forskellig vis. Fx
får Buffy, Willow og Xander i "The Wish" mulighed for at vise deres figurer på en ny måde. Buffy er nærmest blevet en kynisk lejesoldat og Xander og Willow gir den gas som vampyrer.
Også et godt eksempel på castets store talent.

# 47 -

Hun er nemlig en meget bedre skuepiller end de fleste gerne vil gøre hende til. Syntes også hun spiller fremragende i henholdsvis, Cruel Intentions og The Grudge.

Blir også interessant at se hende i The Return.

Lyder godt mht. "The Body", det vil jeg glæde mig til at se. :)
Gravatar

#49 filmz-grev_michal 17 år siden

#47+48

Man skal ikke glemme at en stor del af succesen blandt de to serier er "birollerne", af og til har Sarah manglet lidt dybde på skuespiller siden (i perioder var hendes karakter(-og skuespil) lidt for konstant), men det bliver opvejet ved udviklingen af de yderst vigtige bi-personer. Hun har dog sine stærke momenter som i nogle af de afsnit vi har snakket om - samt flere som du kommer til fætter :-)

I de tidlige sæsoner er det jo især Faith, Giles og Angel. Lidt senere vil Willow og Xander får nogle spændene sideplots senere hen.

Cordelia/Carpenter gik jo også fra en mindre birolle til en hovedrolle i Angel. Wes overgik også til Angel

Men der er så mange interessante karaktere og skuespillere der kommer på løbende i sæsonerne. I buffy kommer der jo Spike/Marsters , Oz/Green, Riley/Blucas, Anya/Caulfield, Tara og så var der Dawn/(mener hun kom til sidst)

Har sikkert glemt en masse :-)

Hun er nemlig en meget bedre skuepiller end de fleste gerne vil gøre hende til. Syntes også hun spiller fremragende i henholdsvis, Cruel Intentions og The Grudge.

Ja det var 'hæderlige' film, men så heller ikke mere :-) Men det ser ud til at Gellar er ved så småt at gro fast i horror/thriller genren, hvilket naturligvis heller ikke er skidt :-)

Jeg var lige inde og tjekke mente "the Body" var i sæson 4, men det er først i sidste halvdel af sæson 5, så der er lidt tid til endnu ;-)
Gravatar

#50 Herrguth 17 år siden

#49 Er helt enig. Serien ville ikke have været meget værd uden sine biroller. Alyson Hannigan får virkelig lov til at vise hvad hun kan i sæson 6.

Jeg var dog aldrig særlig glad for Riley-figuren. Synes han var irriterende. Men da jeg genså hele serien for 1 års tid siden, var figuren ikke så slem som jeg huskede det.
Jeg tror ikke det var Marc Blucas' skyld. Det var nok mere fordi man vidste, at han bare var
Buffys rebound efter alt det med Angel.

Amber Benson som Tara er også rigtig god. Ville rigtig gerne se de film hun selv har instrueret.

Emma Caulfield får virkelig lov til at vise hendes talent i afsnittet The Body, hvor hun bryder sammen, fordi hun ikke helt forstår hvad død er. Alletiders scene.

Jeg kunne snakke for evigt om denne serie... :)

Charisma Carpenter var også sjov som Cordelia i Buffy, men hold da op hvor var hun god i Angel. Havde ikke troet hun faktisk kunne spille skuespil.

Ang. Sarah Michelle Gellars kommende film, så bliver det da helt sikkert spændende at se The Return. Men jeg glæder mig rigtig meget til "Southland Tales".
Derudover har hun da også en komedie på programmet som hedder "Surburban Girl". Og jeg ser meget frem til "Alice". Det projekt lyder rigtig spændende. Også selv om jeg ikke kender spillet, som det skulle være baseret på.
Men ja, hun gør det godt i "The Grudge" og "Cruel Intentions".

Skriv ny kommentar: