Gravatar

#1 duuk74 17 år siden

Så har EB anmeldt Arn:
http://ekstrabladet.dk/flash/anmeldelser/film/arti...

Lyder jo ikke specielt fantastisk, men jeg er nu tit uenig med Henrik Queitsch.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#2 Patriarch 17 år siden

Plakaten/traileren er nok til at jeg kan se det ikke er den filmatisering som bogen fortjener.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#3 dolphinfriendly 17 år siden

Det er nu en udemærket film, men heller ikke mere end 4/6 værd.

Gravatar

#4 gi-jones 17 år siden

#1: Den dag vi ser Henrik Queitsch på hjul og stejle bliver den lykkeligste længe.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#5 Yoda 17 år siden

Tror du, vi kan finde et hjul, der er stort nok til både Queitsch og Frid?
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#6 El vez 17 år siden

Ridley Scott fortalte i 2004 en på mange planer identisk historie i 'The Kingdom Of Heaven', og selv om dét bestemt ikke var en af Scotts mest vellykkede film, var der dog langt mere swung og drama over sagerne, hvor især slagscenerne var mange niveauer over det, Flinth og co. har at byde ind med.

Yes, men hvad kom først Hr. Queitsch, Arn-bøgerne eller KoH? Flot arbejde.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#7 Patriarch 17 år siden

Det er vel totalt ligegyldigt i forhold til hans pointe? Hans kritik går jo ikke på sammenfald mellem de to plot, men at KOH får mere ud af det og er en bedre film.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#8 El vez 17 år siden

Ja det er der selvfølgelig noget om.. Jeg er bare generelt bitter.

Og KoH (dc) er jo iøvrigt fantastisk, men det er så ikke gået op for anmelderen.
Gravatar

#9 gi-jones 17 år siden

#5: My mission in life :) (Ja, jeg har lidt et horn i siden på Queitsch).

#8: "Anmelderen" (som du vælger at kalde ham) har sgu nok ikke set DC. Faktisk tvivler jeg på at han har set enden af sin egen næsetip.

I øvrigt tror jeg nu ikke der er tale om at Ridley Scott har stjålet fra nogen eller omvendt. Saladin og hans indtagelse af Jerusalem er jo historiske begivenheder. At der er sammenfald i personskildringerne skyldes nok nærmere at de bygge på samme legender.

Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#10 El vez 17 år siden

Det er da påfaldende at begge hovedpersoner (spoiler for både Arn og KoH følger):
støder på Saladin på tomandshånd og ender med at danne venskab med ham, hvilket i sidste ende redder deres egen røv.

Det var bare et enkelt eksempel, men jeg synes nu der er flere eksempler på ikke-historiske elementer der går igen i begge fortællinger.

Skriv ny kommentar: