Ridley Scott fortalte i 2004 en på mange planer identisk historie i 'The Kingdom Of Heaven', og selv om dét bestemt ikke var en af Scotts mest vellykkede film, var der dog langt mere swung og drama over sagerne, hvor især slagscenerne var mange niveauer over det, Flinth og co. har at byde ind med.
Yes, men hvad kom først Hr. Queitsch, Arn-bøgerne eller KoH? Flot arbejde.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Det er vel totalt ligegyldigt i forhold til hans pointe? Hans kritik går jo ikke på sammenfald mellem de to plot, men at KOH får mere ud af det og er en bedre film.
#5: My mission in life :) (Ja, jeg har lidt et horn i siden på Queitsch).
#8: "Anmelderen" (som du vælger at kalde ham) har sgu nok ikke set DC. Faktisk tvivler jeg på at han har set enden af sin egen næsetip.
I øvrigt tror jeg nu ikke der er tale om at Ridley Scott har stjålet fra nogen eller omvendt. Saladin og hans indtagelse af Jerusalem er jo historiske begivenheder. At der er sammenfald i personskildringerne skyldes nok nærmere at de bygge på samme legender.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#1 duuk74 17 år siden
http://ekstrabladet.dk/flash/anmeldelser/film/arti...
Lyder jo ikke specielt fantastisk, men jeg er nu tit uenig med Henrik Queitsch.
#2 Patriarch 17 år siden
#3 dolphinfriendly 17 år siden
#4 gi-jones 17 år siden
#5 Yoda 17 år siden
Tror du, vi kan finde et hjul, der er stort nok til både Queitsch og Frid?
#6 El vez 17 år siden
Yes, men hvad kom først Hr. Queitsch, Arn-bøgerne eller KoH? Flot arbejde.
#7 Patriarch 17 år siden
Det er vel totalt ligegyldigt i forhold til hans pointe? Hans kritik går jo ikke på sammenfald mellem de to plot, men at KOH får mere ud af det og er en bedre film.
#8 El vez 17 år siden
Og KoH (dc) er jo iøvrigt fantastisk, men det er så ikke gået op for anmelderen.
#9 gi-jones 17 år siden
#8: "Anmelderen" (som du vælger at kalde ham) har sgu nok ikke set DC. Faktisk tvivler jeg på at han har set enden af sin egen næsetip.
I øvrigt tror jeg nu ikke der er tale om at Ridley Scott har stjålet fra nogen eller omvendt. Saladin og hans indtagelse af Jerusalem er jo historiske begivenheder. At der er sammenfald i personskildringerne skyldes nok nærmere at de bygge på samme legender.
#10 El vez 17 år siden
Det var bare et enkelt eksempel, men jeg synes nu der er flere eksempler på ikke-historiske elementer der går igen i begge fortællinger.