Gravatar

#31 filmz-yoshimura 21 år siden

Hvis I ikke kender dette udmærkede tyske site asianfilmweb , er det værd at tjekke ud. De er ret hurtige med at lægge trailers til asiatiske film ud, og i øjeblikket kan man blandt andet (på forsiden) finde trailers til Fighter In the Wind, Born to Fight og Izo m.m.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#32 filmz-yoshimura 21 år siden

Kan man lide Hero o.l., skal man nok tjekke denne trailer til Warriors of Heaven and Earth Herligt!
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#33 filmz-Seth GekOo 21 år siden

Husker jeg forkert eller havde Miike en finger med i izo... den ser sgu meget fed ud det er en anden ting... meget griner ide... og var der ikke noget om at det var Miike version af zatoichi?.. eller er det bare mig?

#34 ks 21 år siden

På imdb står Miike i hvert fald som instruktøren.
Gravatar

#35 filmz-Seth GekOo 21 år siden

Okay jamen så var der jo noget om det^^

#36 Morbid 21 år siden

Kan nævne nogle af mine yndlings asiatiske instruktørere og deres bedste film imo.

Kaige Chen:
Yellow Earth (1984)
Life on a String (1991)
Farewell My Concubine (1993)
Temptress Moon (1996)
The Assassin (1999)

Hou Hsiao-hsien:
The Time to Live and the Time to Die (1985)
City of Sadness (1989)
The Puppetmaster (1993)
Goodbye South, Goodbye (1996)
Flowers of Shanghai (1998)

Wong Kar-Wai:
Days of Being Wild (1991)
Chungking Express (1994)
Fallen Angels (1995)
Happy Together (1997)
In the Mood for Love (2000)

Abbas Kiarostami:
Close Up (1990)
Through the Olive Trees (1994)
Taste of Cherry (1997)
The Wind Will Carry Us (1999)
Ten (2002)

Takeshi Kitano:
Sonatine (1993)
Kids Return (1996)
Fireworks (1997)
Dolls (2002)
Zatôichi (2003)

Akira Kurosawa:
Rashômon (1950)
Ikiru (1952)
Seven Samurai (1954)
Ran (1985)
Dreams (1990)

Tsai Ming-liang:
Vive L'Amour (1994)
The River (1997)
The Hole (1998)
What Time Is It Over There? (2001)
Good Bye, Dragon Inn (2003)

Mohsen Makhmalbaf:
Once Upon a Time, Cinema (1992)
A Moment of Innocence (1996)
Gabbeh (1996)
The Silence (1998)
The Sun Behind the Moon (2001)

Hayao Miyazaki:
Castle in the Sky (1986)
My Neighbor Totoro (1988)
Kiki's Delivery Service (1989)
Princess Mononoke (1997)
Spirited Away (2001)

Kenji Mizoguchi:
The Story of the Last Chrysanthemums (1939)
The 47 Ronin (1941)
The Life of Oharu (1952)
Tales of Ugetsu (1954)
Sansho the Bailiff (1954)

Yasujiro Ozu:
I Was Born, But… (1932)
Late Spring (1949)
Early Summer (1951)
Tokyo Story (1953)
An Autumn Afternoon (1962)

Satyajit Ray
Pather Panchali (1955)
The Unvanquished (1956)
The Music Room (1958)
The World of Apu (1959)
The Lonely Wife (1964)

Zhang Yimou:
Red Sorghum (1987)
Ju Dou (1990)
Raise the Red Lantern (1991)
To Live (1994)
Hero (2002)

Flere film følger når jeg har mere tid
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#37 filmz-Le Samouraï 21 år siden

Morbid -> Kiarostami og Mahkmalbaf er vel egentligt mere mellemøstlige end asiatiske instruktører, ikke?

Hou Hsiao-Hsien er der mange, som snakker om på de internationale boards. Jeg er ret nysgerrig, men jeg synes ikke rigtigt, at det er til at få fat på hans film nogle steder?
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#38 Morbid 21 år siden

Sad og tænkte lidt over, om jeg skulle inkludere dem, og besluttede mig for, at Iran jo teknisk set er Asien :)

Hou Hsiao-Hsien er en rigtig interessant instruktør, ingen tvivl om det. Men hvis du vil se hans film, tror jeg desværre kun der er en mulighed. Find din gamle VHS afspiller frem fra loftet. Tror ikke han har udgivet en eneste film på DVD indtil videre :(
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#39 filmz-Le Samouraï 21 år siden

Tror ikke han har udgivet en eneste film på DVD indtil videre

'Millenium Mambo' er udgivet i R2 af franske TF1 - med engelske undertekster. Men den går ikke for at være hans bedste film.

Jeg har hørt om et bokssæt fra Taiwan med flere af hans bedste film, men jeg har aldrig set det til salg i en netshop. Jeg håbede lige på, at det var noget i den retning, du var stødt på. ;-)

Nå, man må vel væbne sig med tålmodighed. Når der er så meget snak om ham, så burde et eller andet obskurt, lille, vestligt selskab da også snart begynde at få sendt nogle film ud.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#40 filmz-yoshimura 21 år siden

Er der nogen, der har set den koreanske film Arahan og kan komme med en lille beskrivelse af den (eventuelt sige, hvad den minder om)? Og er der nogen, der har set den "nye" Miike film Jitsoroku ando Noboru (aka Deadly Outlaw Rekka) og kan anbefale den/skrive lidt om den?

Skriv ny kommentar: