#10 Jep, Save the green planet er ret fed, selvom den måske er lidt for syret for nogle.
Jeg mener også at Versus er enormt overvurderet, men det synes jeg faktisk også at A tale of two sisters er. Jeg mener ikke at den er nær så uhyggelig, som The Ring eller The Eye. Ellers vil jeg gerne anbefale følgende film.
My Sassy Girl (Romantisk komedie, der rent faktisk er sjov) Sex is Zero (Koreas svar på American Pie) Killer Tattoo (I Kina Spiser de hunde på Thailandsk) Audition (Dejlig ubehagelig)
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Det er da netop det, der gør A Tale of Two Sisters så god i forhold til mange andre gysere.. Den har mere at byde på end kun gys, da man rent faktisk er nød til at lægge en stor del hjernearbejde i efterhånden som filmen skrider frem.
Af den efterhånden store samling af film jeg har liggende på DVD, VCD eller VHS er over 90% asiatiske, så det vil være umuligt for mig at vælge et par stykker ud og anbefale kun dem. Jeg vil derfor kun forholde mig til de film, du nævner.
Jeg har set de fire, du nævner, og selv om jeg personligt er mere til japansk film, så er de bedste film af de fire "Infernal Affairs"-trilogien. I stedet for "Versus" og "Azumi" så ville jeg hellere dykke ned i de klassiske japanske sværdkampsfilm (en genre kaldet "chambara") fra 70'erne. Specielt titler som "Lady Snowblood", den klassiske "Zatoichi"-serie og "Lone Wolf and Cub"-serien er kræs for kendere.
Hvis du selv vil prøve at undersøge hvilke asiatiske film, der tiltaler dig, så prøv følgende hjemmesider:
Midnight Eye - nøglen til moderne og klassiske japanske film. En side som jeg skamløst promoverer, da jeg også selv har skrevet en smule på den :)
Korean Film - ganske omfattende side om moderne og klassiske koreanske film.
Resten er forskellige anmelder-sites for nyere asiatiske film i det hele taget:
Midnight eye, korean film og love hk film er også de sider jeg bruger mest. Twitchfilm.net er dog bedst mht. til nyheder, de har f.eks. dagligt en korean news in brief.
Mange tak, for hjælpen alle sammen. Jeg har været på ferie i Tyskland, et par dage og er først lige kommet hjem i går aftes. Så nu ville jeg lige ind og se om der var kommet extra guf, omkring de asiatiske film og det skal jeg da lige love for, at der er. Det bliver fedt, at komme i gang med en ny genre.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
#11 frahm-2 20 år siden
Jeg mener også at Versus er enormt overvurderet, men det synes jeg faktisk også at A tale of two sisters er. Jeg mener ikke at den er nær så uhyggelig, som The Ring eller The Eye.
Ellers vil jeg gerne anbefale følgende film.
My Sassy Girl (Romantisk komedie, der rent faktisk er sjov)
Sex is Zero (Koreas svar på American Pie)
Killer Tattoo (I Kina Spiser de hunde på Thailandsk)
Audition (Dejlig ubehagelig)
#12 frahm-2 20 år siden
#13 ks 20 år siden
#14 mr gaijin 20 år siden
Jeg har set de fire, du nævner, og selv om jeg personligt er mere til japansk film, så er de bedste film af de fire "Infernal Affairs"-trilogien. I stedet for "Versus" og "Azumi" så ville jeg hellere dykke ned i de klassiske japanske sværdkampsfilm (en genre kaldet "chambara") fra 70'erne. Specielt titler som "Lady Snowblood", den klassiske "Zatoichi"-serie og "Lone Wolf and Cub"-serien er kræs for kendere.
Hvis du selv vil prøve at undersøge hvilke asiatiske film, der tiltaler dig, så prøv følgende hjemmesider:
Midnight Eye
- nøglen til moderne og klassiske japanske film. En side som jeg skamløst promoverer, da jeg også selv har skrevet en smule på den :)
Korean Film
- ganske omfattende side om moderne og klassiske koreanske film.
Resten er forskellige anmelder-sites for nyere asiatiske film i det hele taget:
http://www.acdrifter.com/?page=Home
http://www.lovehkfilm.com/
http://www.beyondhollywood.com/ (tidligere kend som nitflix)
#15 filmz-ataris 20 år siden
#16 NightHawk 20 år siden