Gravatar

#1 NightHawk 20 år siden

Hey, jeg ville lige høre, om der er nogen der kan anbefale, følgende film fra Asien :

"Casshern"
"Azumi"
"Versus"
"Infernal Affairs - Trilogien"

Som jeg går og overvejer om jeg skal købe, da min samling trænger til en udvidelse på den front.

Hvis i har andre, asiatiske film som man bør eje, så fyr løs.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#2 filmz-ataris 20 år siden

Jeg har kun set Infernal Affairs 1 af de titler du nævner, men den er klart anbefalelsesværdig.

Mine faroritter blandt de asiatiske film jeg har set er:

Hong Kong
A better tomorrow 1 & 2
The Killer
Hard Boiled
- og så også Infernal Affairs 1

Japan
Battle Royale
Zatoichi

Korea
Oldboy - et absolut must-see-as-soon-as-possible
Sympathy for mr. Vengeance
Joint Security Area
Taegukgi
Memento Mori
Take Care of my Cat
Failan
Flower Island
The Quiet Family
Christmas in August
Tell me something
Happy End

Kim Ki-duk er også værd at tjekke ud. De to af hans film jeg har set (bad guy og the isle er begge interessante, men fanger mig ikke på samme måde som andre koreanske dramaer har gjort.

Lee Chang-dong ser også meget interessant ud. Jeg smider nogle reviews op under "hvad så du for nylig"-tråden, når jeg engang har fået set filmene i min Lee Chang-dong collection
still cuckoo for cocoa puffs
Gravatar

#3 El vez 20 år siden

#1 Casshern og Versus er begge ganske forfærdelige, styr en stor bue udenom dem. Asien kan byde på mange rigtig gode titler, listen to ataris you shall :)

Og så skal A Tale Of Two Sisters også nævnes, som en god koreansk perle.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#4 NightHawk 20 år siden

# 2 - Mange tak for infoen/listen, Ataris. Jeg har "Oldboy", (som er en fantastisk oplevelse)og John Woo's klassiker "The Killer", men resten kender jeg ikke. Så dem skal jeg ha undersøgt, hurtigst muligt.

# 3 - Ok, jeg tror jeg sætter de to bagerst i køen, og venter lidt med dem. Hvilken version, af "A Tale of Two Sisters", anbefaler du.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#5 HeavyClaus 20 år siden

Tror tartans r0 udgave af "A tale of two sisters" er mest fornuftig at anskaffe sig! Tjek evt. på dvdcompare.net

Også vi jeg da lige supplere med at anbefale Silmido og R-Point
Gravatar

#6 Scherlund 20 år siden

Jeg vil uden at blinke anbefale alle at se det japanske drama "Twilight Samurai". Hvis man er til lidt mere eksperimenterende film, så vil de to film fra Duel projektet, "2LDK" og "Aragami" være interessant. Det er langt fra mesterværker, men dog stadig film der er værd at se.
Gravatar

#7 filmz-Bruce 20 år siden

#1 Kan du lide "Oldboy" tror jeg også "A Bittersweet life" falder i din smag. Ikke i samme klasse, men absolut en stilig action film.

Casshern er ret overvurderet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 El vez 20 år siden

#4 Ja som Claus siger lader Tartans udgivelse til at være at foretrække. Jeg har selv den koreanske jeg købte før Tartans kom på gaden, men Tartan er generelt gode for masser habile asiatiske udgivelser.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#9 ks 20 år siden

Styr direkte mod A Tale of Two Sisters. Hvis jeg blev tvunget til at trække en film over andre, så tror jeg det ville blive A Tale of Two Sisters.

De fleste andre er blevet nævnt, men gå endelig heller ikke glip af Oldboy, Friend og JSA.
Gravatar

#10 filmz-Bruce 20 år siden

Og en koreansk titel som altid bliver overset.

Save the green planet
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: