Genser I også slutninger? Jeg har et par film, hvor jeg ofte smider slutningen på, fordi den på en eller anden måde er genial eller rammer mig.
Karate Kid Ulogisk kamp, men en af de mest opløftende slutninger nogensinde.
Last of the Mohicans Fantastisk velkoreograferet.
Pretty In Pink En middelmådig film, der bliver løftet helt enormt af en slutning, der er hverken mere eller mindre end den skal være. Og sangen passer perfekt til.
E.T. - Elsker at tude til film, og jeg tuder ALTID til denne. Jeg hører tit musikken i bussen, og selv ikke dér kan jeg undgå at fælde nogle tårer.
Field of Dreams - Også en stærk, stærk sekvens, der rammer lige i hjertekulen for mit vedkommende.
Star Trek II: The Wrath of Khan - Jeg genså slutningen et par gange i metroen i dag. Langtfra min favorit inden for franchisen, men slutningen har i dén grad pondus. Glæder mig til at høre, hvad du synes, når du når dertil :-)
ADVARSEL: Vær opmærksom på at de her youtube links kan indeholde spoilers.
Trois couleurs: Bleu - Montagen i slutningen af Bleu er rigtig flot og den tilhørende musik af Kieslowskis hofkomponist Zbigniew Preisner er smuk. [url= link[/url]
In the Name of the Father - Stærk følelsesladet slutning, hvor man ikke kan undgå at blive forarvet.
Dancer in the Dark - Ifølge Lars von Trier, så var Bjørk ikke nem at danse med, men der ingen tvivl om at hun spillede fantastisk godt. Slutningen står stærkt som et anti-dødsstraf budskab. [url=]Youtube link[/url]
Dogville - Når vi nu er ved Lars von Trier, så lad os da tage slutningen af Dogville med. Underteksterne er her krydret med Jacob Holdt's billeder af fattigdomsramte amerikanere og tilsat David Bowie's Young Americans. [url=]Youtube link[/url]
Ordet - Dialogen i Ordet er meget speciel og nærmest tranceagtigt. Slutningen er printet fast i min hukommelse. [url=]Youtube link[/url]
La graine et le mulet AKA The Secret of the Grain - Det sidste kvaters tid af filmen underholder kønne Hafsia Herzi med en meget erotisk mavedans. [url= link[/url]
Spoorloos AKA The Vanishing - Slutningen af Spoorloos er både overraskende og uhyggeligt skræmmende. (lad være med at se slutningen, hvis i har tænkt jer at se filmen)
Katyn - Wajda's film om Katyn massakren kan godt virke en smule langtrukken. Slutningen er dog lige så grafisk og brutal som den bør være. [url=]Youtube Link[/url]
Korczak - Endnu en Wajda film. Dennegang om pædagogen Janusz Korczak, der gik i døden sammen med børnene fra sit børnehjem i Warszawa.
The Others - Det godt være jeg ikke er den hurtigste, men jeg havde nu ikke regnet slutningen ud og det var derfor dejligt overraskende.
Das Leben der Anderen - Scenen i boghandlen er en smuk slutning på historien om Stasi agenten der satsede sin karriere for at rede andre. [url=]Youtube link[/url]
Close Encounters of the Third Kind - Flot farverig slutning på en rigtig god film om ufoer. [url=]Youtube link[/url]
Alle nævnte film har fået 8 eller derover, og har derfor min ambefalding. Nogle af de har youtube links er også i tvivlsom kvalitet, så det kan være en god ide at anskaffe sig hele filmen.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Slutningen er Closer er af en sådan kaliber af den rykker filmen fra at være rigtig god til at være fremragende. Det er dog ikke en slutning jeg har lyst til at gense alt for mange gange.
Jeg synes at det er starten af en film, jeg oftest får lyst til at se. Dette set i forhold til slutningen.
To ord der på genial vis afslutter hele galskaben.
Boogie Nights
Fuldstændig genial slutning, som drager stærkt inspiration fra den ligeledes fantastiske slutning i "Raging Bull". PTA har bare lige et ekstra kort i ærmet, som jeg aldrig havde set komme.
Fight Club
En lykkelig slutning midt i kaotiske billeder og når tonerne til Pixies' "Where Is My Mind?" slår an, er jeg fuldstændig solgt.
Requiem For A Dream
American History X
Se7en
Hjerteknusende slutninger når det er bedst.
Honorable mention
A Serbian Film
Meget kan siges om filmen, men slutningen er fed. Den formår lige at knuse det sidste håb der måtte være tilbage.
#1 Skeloboy 10 år siden
Karate Kid
Ulogisk kamp, men en af de mest opløftende slutninger nogensinde.
Last of the Mohicans
Fantastisk velkoreograferet.
Pretty In Pink
En middelmådig film, der bliver løftet helt enormt af en slutning, der er hverken mere eller mindre end den skal være. Og sangen passer perfekt til.
#2 The Insider 10 år siden
- Elsker at tude til film, og jeg tuder ALTID til denne. Jeg hører tit musikken i bussen, og selv ikke dér kan jeg undgå at fælde nogle tårer.
Field of Dreams
- Også en stærk, stærk sekvens, der rammer lige i hjertekulen for mit vedkommende.
Star Trek II: The Wrath of Khan
- Jeg genså slutningen et par gange i metroen i dag. Langtfra min favorit inden for franchisen, men slutningen har i dén grad pondus. Glæder mig til at høre, hvad du synes, når du når dertil :-)
#3 Kisbye 10 år siden
Trois couleurs: Bleu
- Montagen i slutningen af Bleu er rigtig flot og den tilhørende musik af Kieslowskis hofkomponist Zbigniew Preisner er smuk.
[url= link[/url]
In the Name of the Father
- Stærk følelsesladet slutning, hvor man ikke kan undgå at blive forarvet.
Dancer in the Dark
- Ifølge Lars von Trier, så var Bjørk ikke nem at danse med, men der ingen tvivl om at hun spillede fantastisk godt. Slutningen står stærkt som et anti-dødsstraf budskab.
[url=]Youtube link[/url]
Dogville
- Når vi nu er ved Lars von Trier, så lad os da tage slutningen af Dogville med. Underteksterne er her krydret med Jacob Holdt's billeder af fattigdomsramte amerikanere og tilsat David Bowie's Young Americans.
[url=]Youtube link[/url]
Ordet
- Dialogen i Ordet er meget speciel og nærmest tranceagtigt. Slutningen er printet fast i min hukommelse.
[url=]Youtube link[/url]
La graine et le mulet AKA The Secret of the Grain
- Det sidste kvaters tid af filmen underholder kønne Hafsia Herzi med en meget erotisk mavedans.
[url= link[/url]
Spoorloos AKA The Vanishing
- Slutningen af Spoorloos er både overraskende og uhyggeligt skræmmende. (lad være med at se slutningen, hvis i har tænkt jer at se filmen)
Katyn
- Wajda's film om Katyn massakren kan godt virke en smule langtrukken. Slutningen er dog lige så grafisk og brutal som den bør være.
[url=]Youtube Link[/url]
Korczak
- Endnu en Wajda film. Dennegang om pædagogen Janusz Korczak, der gik i døden sammen med børnene fra sit børnehjem i Warszawa.
The Others
- Det godt være jeg ikke er den hurtigste, men jeg havde nu ikke regnet slutningen ud og det var derfor dejligt overraskende.
Das Leben der Anderen
- Scenen i boghandlen er en smuk slutning på historien om Stasi agenten der satsede sin karriere for at rede andre.
[url=]Youtube link[/url]
Close Encounters of the Third Kind
- Flot farverig slutning på en rigtig god film om ufoer.
[url=]Youtube link[/url]
Alle nævnte film har fået 8 eller derover, og har derfor min ambefalding.
Nogle af de har youtube links er også i tvivlsom kvalitet, så det kan være en god ide at anskaffe sig hele filmen.
#4 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
#5 Slettet Bruger [2408829762] 10 år siden
Jeg synes at det er starten af en film, jeg oftest får lyst til at se. Dette set i forhold til slutningen.
#6 Mikkel Abel 10 år siden
To ord der på genial vis afslutter hele galskaben.
Boogie Nights
Fuldstændig genial slutning, som drager stærkt inspiration fra den ligeledes fantastiske slutning i "Raging Bull". PTA har bare lige et ekstra kort i ærmet, som jeg aldrig havde set komme.
Fight Club
En lykkelig slutning midt i kaotiske billeder og når tonerne til Pixies' "Where Is My Mind?" slår an, er jeg fuldstændig solgt.
Requiem For A Dream
American History X
Se7en
Hjerteknusende slutninger når det er bedst.
Honorable mention
A Serbian Film
Meget kan siges om filmen, men slutningen er fed. Den formår lige at knuse det sidste håb der måtte være tilbage.
#7 evermind 10 år siden
Stærk og rørende præstation fra Sly.
#8 davenport 10 år siden
Man går aldrig fejl af en velfriseret Chewbacca!
#9 evermind 10 år siden
Amen! Opgøret i den film er også blandt mine favoritter!
#10 Neranders 10 år siden
Blade Runner FC
"That's rough, buddy."