Gravatar

#11 elwood 17 år siden

#9 Sjovt du nævner MST3k

vi har en del gange snakket om det ku være sjovt at optage/filme os mens vi så de her b-film, men det vlle nok mest være til morskab for os selv 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12 dolphinfriendly 17 år siden

Den måske mest fantastiske af dem alle - "Deadly Prey":

Gravatar

#13 fubar 17 år siden

Fantastisk tråd!

Vil lige udnytte denne tråd til at stille et spørgsmål.

Jeg har haft ledt efter en dvd-udgave af "It Conquered the World" mener den er fra 1957.
Nogen der ved om, og evt. hvor den kan skaffes?
Gravatar

#14 colocho 17 år siden

Jamen jeg er frisk, så må i bar li fortælle mig hvordan jeg får fat i alle disse fantastiske mesterværker? Ska de alle sammen bestilles hjem via stereo studiet, eller tp, så kan det jo godt ende med at blive en halvdyr fornøjelse for såen en fattig forsikrings-agent som mig ;-)
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.
Gravatar

#15 dyg 17 år siden

Jeg har lige smidt en bestilling mod dvdpacific:
Alien Worlds: 20 Movie Pack [5 Discs] $7.79
Horror Classics: 100 Movie Pack [24 Discs] $22.84
Monsters 20 Movie Pack [5 Discs] $7.79
Sci-Fi 100 [24 Discs] $22.84
Warriors: 50 Movie Pack [13 Discs] $15.36

Det kan godt ske, at det er elendig kvalitet, men jeg skal nok finde et par små "mesterværker".

#14 - Når der er tale om små bizarre b-film, så er det sjældent at TP/SS kan hjælpe dig. Det store farlige internet er din ven! Dog er mange af filmene ikke udgivet for dem selv, men derimod på samlinger som dem jeg lige har bestilt. Du kan kigge på www.rateshop.dk for at finde butikker fra hele verden. På www.mcdvd.dk kan du finde laveste priser på filmene.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#16 elwood 17 år siden

#15 Nu vi snakker b-film, jeg forstår stadigvæk ikke hvorfor Steel ik er på DVD, jeg har kun en Bootleg jeg i sin tid fik af min fætter, jeg er siker på den ville gå som varmt, brød, fordi den netop er så dårlig.

Så hvis man en dag støder på den i tv så overgi dig og se den bare en gang, fordi så kan man se hvor galt det virkelig kan gå 8-)

især Judd Nelson, som skurk er tårefremkaldene sjov, fordi han slet ikke er skræmmene, selv om han prøver ihærdigt på den der "hvis jeg tale rolig og fattet, og kigger ondt på folk er jeg farlig" måde.

gi-jones og jeg plejer at gøre det via. Blockbuster, han går ned og finder nogle intressante film, og så sidder vi hos ham og ser dem, det gode ved de her film er at man godt må sidde og snakke, faktisk er det nærmest et krav 8-)

Og er der så nogen film der bider sig fast, anskaffer jeg dem senere.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#17 Herrguth 17 år siden

Da jeg var yngre så jeg denne B-film, som endda samler klip fra andre gamle b-film (også den danske Reptilicus).

Jeg havde den på VHS, og husker den som ret underholdende. Dog har den lav rating på IMDB.

Den kan købes på Amazon hos Private handlere for under £1.
http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/B000085RQ...
Gravatar

#18 wimmie 17 år siden

El Vez> MST3K er helt fantastisk - der er episoder der har fået mig til at ligge flad af grin og ja, "Manos" og "Prince of Space" er nogle af de sjoveste...ellers har jeg grædt af grin over "A touch of Satan", "Werewolf" og "It lives at night" nåja, og den uforlignelige "Soultaker" :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#19 dyg 17 år siden

Jeg har forresten også bestilt den danske klassiker Journey to the Seventh Planet. Instrueret af mesteren Sidney W. Pink, der også stod bag Reptilicus kan den kun være en perle.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#20 filmz-Le Samouraï 17 år siden

#19 - Den er ret fantastisk. Jack Stevenson skrev engang en artikel om begge de dansk-amerikanske co-produktioner, hvor han nævnte, at det var de samme tre fyre fra den amerikanske ambassade, der dubbede alle stemmerne. Bl.a. har Ove Sprogøe fået en meget lidt overbevisende irsk accent. Det er bedste er selvfølgelig den lækre temasang af Otto Brandenburg, der spiller under slut-credits.

Faktisk er det kun en stærkt amputeret version, der har overlevet. Barfoed, der lavede effekterne på filmen, skulle have været ret nyskabende med sine ting, men de amerikanske producenter gik efter noget mere traditionelt og skrottede de fleste af de danske effekter og lavede deres egen. Desværre ser det ikke ud til, at nogle af fraklippene har overlevet.

Det er ret sjovt, at de begge fik en red bred release. Jeg har i hvert fald set gamle europæiske plakater fra alle de store lande efterhånden.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5

Skriv ny kommentar: