Jeg var så heldig at se Batman begins til forpremiere i Kinopalæet i Lyngby i går og jeg må sige, at den fuldt ud levede op til de store forventninger jeg efterhånden har opbygget til den. Christian Bale er perfekt som Batman, man tror virkelig på figuren. Den realistiske tilgangsvinkel filmen har gør at man tror på selv ting som The Scarecrow, som jeg efter at have set traileren godt kunne frygte ville komme til at virke latterlig.
Jeg er til dels enig i kritiken der har været af kampscenerne, de virkede ret kaotiske og uoverskuelige. På samme tid giver det dog en en fornemmelse af hvor hurtig Batman er og den forvirring han indgyder sine fjender, istedet for at indtage en iagtagers position bliver man smidt direkte ind i kampen, som om man var en af de skurke Batman kæmper imod.
Det er svært at sammenligne den nye Batman med de tidligere film i serien, for mit eget vedkommende ligger den nye helt oppe på niveau med de to første film, måske endda lidt over. Så glæd jer :)
#1 Hvis den er på niveau med Burton's første Batman-film, som er den ubestridt bedste i serien (og mest vellykkede filmatisering af en tegneserie) IMO, skal den eddermame ses :)
Jeg vil nu vove påstanden at Sin City er den bedste tegneserie-filmatisering nogensinde og selvom Batman, X-Men og Spider-Man er rigtigt gode, så når de på ingen måde Sin City til sokkeholderne.
Jeg er enig i at Sin City filmen lægger mere op ad originalmaterialet end nogen anden tegneseriefilm, men Batman Begins er stadig en bedre film efter min mening ;)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Batman Begins var glimrende. Så den også i kinopalæet. Sikket et cast! Især Oldman, Neeson og Caine skillede sig ud. Cillian Murphy var også god (men jeg ville dog gerne have set meget mere til ham, han virkede en lille smule som en indskudt sætning) og Christian Bale var jo helt perfekt i rollen som den mørke ridder. Kvaliteten af filmens rollebesætning gør, at selv når visse handlinger og dialogen virker en smule sentimental eller oversimplificeret, nager det ikke og føles helt i trit med både tegneserien og stemningen i netop denne film.
Det kaotiske kameraarbejde virkede ganske godt, men af og til var det en lille smule for kaotisk og desværre ikke helt på niveau med slåsscenerne i Bourne Supremacy, der benyttede sig af lignende teknikker. Men det irriterede for alvor aldrig.
Visuelt og auditivt fænomenal (især Scarecrows mareridt fungerede godt). 5/6 herfra. Ikke nær så god som Burtons Batman (men dog også meget anderledes - heldigvis) men fuldt på højde med de andre giganter i genren, såsom X2 og Spider-Man 2. Og filmen lægger på herlig vis op til en sequel :-)
#1 filmz-MartinNH 20 år siden
Jeg er til dels enig i kritiken der har været af kampscenerne, de virkede ret kaotiske og uoverskuelige. På samme tid giver det dog en en fornemmelse af hvor hurtig Batman er og den forvirring han indgyder sine fjender, istedet for at indtage en iagtagers position bliver man smidt direkte ind i kampen, som om man var en af de skurke Batman kæmper imod.
Det er svært at sammenligne den nye Batman med de tidligere film i serien, for mit eget vedkommende ligger den nye helt oppe på niveau med de to første film, måske endda lidt over. Så glæd jer :)
#2 filmz-Orion 20 år siden
#3 filmz-Kadann 20 år siden
Jeg vil nu vove påstanden at Sin City er den bedste tegneserie-filmatisering nogensinde og selvom Batman, X-Men og Spider-Man er rigtigt gode, så når de på ingen måde Sin City til sokkeholderne.
#4 El vez 20 år siden
#5 The Insider 20 år siden
Det kaotiske kameraarbejde virkede ganske godt, men af og til var det en lille smule for kaotisk og desværre ikke helt på niveau med slåsscenerne i Bourne Supremacy, der benyttede sig af lignende teknikker. Men det irriterede for alvor aldrig.
Visuelt og auditivt fænomenal (især Scarecrows mareridt fungerede godt). 5/6 herfra. Ikke nær så god som Burtons Batman (men dog også meget anderledes - heldigvis) men fuldt på højde med de andre giganter i genren, såsom X2 og Spider-Man 2. Og filmen lægger på herlig vis op til en sequel :-)
#6 filmz-sparrowed 20 år siden
#7 El vez 20 år siden
Filmen var iøvrigt ikke dårligere ved 3. gennemsyn ;)
#8 filmz-MartinNH 20 år siden
#7 Heh, 3. gennemsyn allerede? Tror nu også jeg vil se den igen når den har haft premiere.
#9 filmz-sparrowed 20 år siden
Tja...Det er blevet typisk med små markante roller til denne oversete karakter-skuespiller.
#10 filmz-Orion 20 år siden