Gravatar

#1 Kyllingebenet 17 år siden

Jeg ville gerne ind i Batman universet, men jeg aner ikke hvilken tegne serie jeg burde starte med, mange har nævnt "The Dark night", men igen - jeg har ikke videre forstand på det.. håbernogle kan hjælpe mig med det D:

mvh René
Gravatar

#2 chandler75 17 år siden

Det kommer meget an på, hvad du er ude efter. Der er vel efterhånden udkommet 2000-3000 tegneserier om Batman, så der er nok at vælge imellem.

Hvis du vil kaste dig over at læse de gode Batman-historier, er "The Dark Knight" et godt sted at starte, men den er ikke en del af den "officielle" Batman-mytologi. Hvis du hellere vil læse de officielle historier, tror jeg bare du kan kaste dig over de nyeste samlede udgaver eller de månedlige tegneserier, bl.a. "Detective Comics", "Batman" og "Robin". Det er nogle år siden, jeg læste dem, men de plejer at være ret lette at hoppe ind i uden det store forhåndskendskab til universet.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 rockysds 17 år siden

Det ville i mine øjne være oplagt at starte med Frank Millers velskrevne "Batman: Year One".

"The Dark Knight" som omtalt er en Absolute Edition-samling af Frank Millers to bøger "Batman: The Dark Knight Returns" og "Batman: The Dark Knight Strikes Again" - de handler om en gammel og slidt Bruce Wayne, der vender tilbage som den mørke ridder, da Gotham får brug for ham.

De bedste historier derudover (af dem jeg har læst) er Jeph Loebs "The Long Halloween" (fås også i en Absolute Edition), som desuden har en ganske fornuftig fortsættelse i "Batman: Dark Victory". Jeph Loeb har desuden lavet den også gode, uden at være fantastiske "Batman: Hush" (fås også i en Absolute Edition).

Og Alan Moores korte, men ikke desto mindre fremragende "Batman: The Killing Joke", der er så suverænt ond. (Er også med som en del i den alle-pengene-værd: DC Universe: the Stories of Alan Moore

Og Grant Morrisons "Arkham Asylum" er forresten også excellent.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#4 Kyllingebenet 17 år siden

Okay, det ser ud til at der er nok at komme i gang med, men det gør ikke spor, for jeg er blevet ret hook'ed på det :)

Hvor anskaffer man sig tegneserier nu til dags? Det er jo ikke ligefrem fordi den lokale blad-biks har den slags ti lat ligge :D
Gravatar

#5 chandler75 17 år siden

# 4 Jeg ved ikke engang, om Batman udkommer på dansk for tiden... men hvis det gerne må være på engelsk er der flere forskellige muligheder.

http://www.faraoscigarer.dk/
http://www.fantask.dk/default.asp?id=1&cbochoi...
http://comiczone.dk/shop/default.asp (som jeg selv primært bruger)

Af udenlandske er denne et godt bud til billige samlede tegneserier (trade paperbacks), der dog ikke altid er i lige god stand, når de ankommer: http://www.bookdepository.co.uk/WEBSITE/WWW/WEBPAG...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#6 rockysds 17 år siden

Bruger for det meste Bookdepository, men Forbidden Planet International er jeg også rigtig glad for.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#7 cansi 17 år siden

Alt hvad Rockysds har skrevet er jeg enig med...

Men vil lige advare dig imod, hvis du ikke vil spoile den kommende film så spring lige The Killing Joke og den der hedder The Man Who Laughs over, for det er disse 2 filmen er baseret på.
Hehe og sjov nok, så går der et rygte om at film nr. 3 bliver baseret på Long Holloween og Dark Victory... Men alle der er nævnt ovenfor er alle en god start. Specielt Batman: Year One, som Batman Begins er baseret på, er også meget godt
Gravatar

#8 chandler75 17 år siden

# 6 Hvordan er Forbidden Planet International? Mht. forsendelseomkostninger osv.?
Gravatar

#9 Michael Andersen 17 år siden

#7 Jeg har næsten lige læst "The Long Holloween" og dele af den er allerede inspiration for den kommende film. Især historien om Harvey Dent ser ud til at være ret ens.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#10 El vez 17 år siden

Jeg kan også varmt anbefale "Arkham Asylum", men det er nok en god ide at læse nogle af de øvrige først, da den ikke er så lettilgængelig og bliver bedre med en smule kendskab til Batman og Jokers forhold især.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: