Gravatar

#17841 BN 12 år siden

Bobby Jean (17834) skrev:
Snart må jeg vel kalde mig (Vakse) Viggo:-P

Hvorfor ikke hellere et rigtigt superhelte-navn, såsom "Tøsedrengen" eller "Slapsvansen"? Vi har brug for nogle helte!

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#17842 MMB 12 år siden

BN (17841) skrev:
Hvorfor ikke hellere et rigtigt superhelte-navn, såsom "Tøsedrengen" eller "Slapsvansen"? Vi har brug for nogle helte!

Fukssvansen ;)
Gravatar

#17843 Hr. Nielsen 12 år siden

BN (17841) skrev:
såsom "Tøsedrengen" eller "Slapsvansen"? Vi har brug for nogle helte!
Jeg har altid hældt mere til Dildoboy - Not the hero you wanted, but the hero you needed.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#17844 Slettet Bruger [183270890] 12 år siden

The Power Rankings are back !

Fantastisk at Tim Goodman har genoptaget hans liste.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#17845 Highland Park 12 år siden

Wangsgaard (17840) skrev:
Nu har jeg brugt det i snart 1 år vel jeg gætte på og jeg har aldrig stødt på børne-sygdomme. At man skal have 50 kr på ser jeg ikke som en ulempe da det kun er en gang det skal betales.
Ah, så huskede jeg forkert. Det glæder mig da at høre, at du kun har positive erfaringer med det, og jeg kan sagtens se fordelen ved at have kortet, når du rejser så meget rundt i landet.
Personligt har jeg ikke noget behov, der ikke i forvejen bliver tilgodeset på anden vis, og jeg finder den megen kritik af rejsekortet berettiget.

Wangsgaard (17840) skrev:
Jeg har så også automatisk optankning så er der endnu mindre at tænke over.
Jeg har læst, at der kan gå op til et døgn, før en indbetaling er registreret. Hvor meget bliver der overført til kortet pr. gang, og hvordan sikrer de, at du trods ordningen ikke kommer til at mangle penge på kortet i forbindelse med længere rejser?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#17846 the_paki_don 12 år siden

Highland Park...

Det med de 24 timer har at gøre mht. indbetaling via nettet. Det er nemlig sådan, at rejsekort standerne (med de blå pulserende lys) på togstationer bliver opdateret hver fjerde time, så hvis man skal rejse med tog efter en internet optankning, så er det maksimum fire timers ventetid.

Det er derimod et "problem", hvis man vil benytte bus, da deres rejsekort standere ikke er forbundet til et netværk, men først bliver det, når de er færdige med dagens kørsel og står i garagen, hvor de først DER bliver forbundet til netværket. Dermed opstår der de her 24 timers situationer, hvor man ikke har penge på kortet, fordi informationerne bliver overført til standerne og kortet skal forbi en OPDATERET stander.

Automatisk optankning fungerer ved, at så snart man når under 50 kr., så er der et beløb, som man selv har valgt til optankning mellem 200 og 2000 kr. Det anbefales at have maksimum to optankninger om dagen og på et beløb på 300 kr., da det tilgodeser langt de fleste rejser i landet.

Da optankningsaftalen er forbundet til netværket, som forbinder standerne, så vil penge direkte blive overført, så hvis man har 60 kr. på kortet, så bliver der trukket 50 kr. for ens forudbetaling og så ryger der automatisk, f.eks. 300 kr. på kortet, så man har 310 kr. på kortet. Når ens rejse så er overstået vil penge enten blive trukket yderligere, hvis rejsen har oversteget de 50 kr. eller tilbageleveret, hvis det er under.

Håber det hjalp på tvivlen! :)
Gravatar

#17847 Highland Park 12 år siden

Mange tak mester, det er knageme pænt af dig at komme med så udførlig en forklaring. :)
Gravatar

#17848 Slettet Bruger [183270890] 12 år siden

Det siger lidt om den offentlige traffik at de kører med teknologi der var det sidste nye tilbage i 1995.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#17849 Wangsgaard 12 år siden

Det går smurt med automatisk optankning. Har sat min til 300 kr.
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#17850 Highland Park 12 år siden

#17848: Ja, desværre... I det hele taget minder omstændighederne skræmmende meget om IC4-skandalen. Koste hvad det vil, ingen politikere tør eller formår at sætte en stopper for dybt problematiske prestigeprojekter som disse.

Skriv ny kommentar: