Gravatar

#18041 davenport 12 år siden

+1 på bedste værter, men jeg er også ved at være for gammel til musikken. Jeg hører som regel Sara & David, og slår så over på P4 indtil kl. 16, hvor jeg ser Dagen på DR2.
Jeg hører dog ind imellem Monte Carlo, for i moderate bidder er det meget sjovt.
Smag kan jeg ikke døje.
Men lørdag er det P3 hele dagen, samt søndag faktisk også.
(Har altid radioen kørende i køkkenet!)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#18042 HonoDelLoce 12 år siden

davenport (18041) skrev:
+1 på bedste værter, men jeg er også ved at være for gammel til musikken. Jeg hører som regel Sara & David, og slår så over på P4 indtil kl. 16, hvor jeg ser Dagen på DR2.
Jeg hører dog ind imellem Monte Carlo, for i moderate bidder er det meget sjovt.
Smag kan jeg ikke døje.
Men lørdag er det P3 hele dagen, samt søndag faktisk også.
(Har altid radioen kørende i køkkenet!)

Lyder meget som min egen oplevelse (dog er jeg også så glad for Monte Carlo, at jeg gerne hører det hver dag :) ) og så slår jeg aldrig i mit liv over på P4 :D I stedet hører jeg den nordjyske radio ANR, når jeg slår væk fra P3 :) Eller Aura (hvis musikken på P3 / ANR liiiiige bliver moderne nok ;) ).

Lørdag er også P3-dag for mit vedkommende, når jeg er hjemme :) I hvert fald Mads & Monopolet og Musik-Quizzen :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#18043 Slettet Bruger [183270890] 12 år siden

Jeg lytter sjældent til radio aktivt, men mest når jeg ikke har andre muligheder. Det vil sige i selskab med andre personer. Det er så desværre ikke altid P3 den står på, men også tit den forfærdelige The Voice.

P1 følger jeg på podcasts, men det er jo så også det man kan kalde oplysende radio. F.eks. Filmland, skønlitteratur etc.

Nå jo jeg følger også med i fodboldmagasinet på P3, som podcast. Det er mere informativt end nogle af de programmer der er på tv. Ikke mindst dækker de internationalt fodbold.

Smag på P3 synes jeg nu er meget godt. Værterne i form af Signe Vadgaard, Nicholas Karamura og Sara Frost er alle tre gode. Selv om jeg nok foretrækker førstnævnte. Det er jo så også et program hvor det er musik der er emnet, i modsætning til nogle af de andre programmer som f.eks. Monte Carlo og det program med Tony Scott.

Ganske vist er P3 ikke ligeså toneangivende angående musik, som de engang var. Dette skyldes dog også fænomener som især Youtube og i lidt mindre grad Spotify. Folk har opdaget musikken inden den bliver spillet i radioen. Til gengæld varierer de den godt, især i Smag på P3. Ikke mindst føler jeg, at det er nogle værter som både går op i musik og som også følger meget godt med i udviklingen. Nå ja og så er der selvfølgelig også deres quiz. Det er noget de i det hele taget er gode til på P3, nemlig at involvere lytteren og det er netop det som god radio skal kunne gøre.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#18044 davenport 12 år siden

Jeg synes der mangler et eftermiddagsprogram som Maskinen i gamle dage. Ved godt Alex har en time på P4 hver eftermiddag, men det er slet ikke det samme musik.
= Der mangler noget mædl \m/
Det meste er sådan noget klynkemusik eller Rihanna og Lady Gag.

Musikquizzen kunne godt ændre lidt format. Det er mest sådan nogle tidskategorier, og det er sjovere med rigtige eksperter, som ham der ryddede Nirvanaquizzen i sin tid.
(Jeg ved godt det nærmest er nødvendigt, efter Internettet er i alles hænder, men så må de nytænke konceptet.)
Gravatar

#18045 HonoDelLoce 12 år siden

Jeg er enig i, at der er for mange "tidskategorier" efterhånden. Det er s'gu federe at høre de der nørder, der rydder bordet med f.eks. Nirvana, U2 og en masse andre.

Især når det er de af slagsen, når der startes med 11 sekunder og sluttes med 1 sekund af en sang - det er utroligt så hardcore nogle folk er til den slags, og man ved bare, at de har hørt et givent band alt for meget :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#18046 Slettet Bruger [183270890] 12 år siden

Smag på P3 havde en Nephew konkurrence i går, hvor deltageren havde været til i alt 27 Nephew koncerter.

Den konkurrence blev lige pludselig meget nem for vedkommende.

Det er på en måde lidt irriterende at P3 er blevet så fokuseret på dansk musik, ikke bare i deres interviews men også blandt deres konkurrencer. På den anden side fremmer de også dansk musik rigtig meget, med blandt andet karrierekanonen.

At jeg så ikke bryder mig så meget om deres musik er en anden ting.
Gravatar

#18047 Muldgraver 12 år siden

Hegels påpegelse af og egen bestræbelse på at forene tænkningens og erkendelsens nuancer 5/6

Da jeg ikke har læst ret meget af Hegel endnu, har jeg lidt vanskeligt ved at mene, om han lykkedes med sin bestræbelse, men påpegelsen og den alvorlige trang til at definere harmoniens omfang og sociale nødvendighed trækker vitterligt meget op.

Skønt endelig at kunne bilde mig ind, at jeg er med i snyderiet. Tak for henvisningen i sin tid, fantastisk manual.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#18048 davenport 12 år siden

+1
Gravatar

#18049 Slettet Bruger [183270890] 12 år siden

Jeg har nu gennemlyttet det nye album fra Yeah Yeah Yeahs to gange og må sige, at det er deres klart ringeste album til dato.

Til sidst sad jeg faktisk og kedede mig bravt gennem albummet, da jeg ikke synes at der var nogen gennemslagskraft i numrene. En del af dem var fyld og numre som jeg allerede har glemt igen.

Sacrilege er et fremragende nummer, men desværre lever resten af albummet ikke helt op til denne sang. Der er stadigvæk et par stykker som er fine, især i den første halvdel af albummet. Så et middelmådigt album, desværre.
Gravatar

#18050 the_paki_don 12 år siden

Øv. Havde du ikke også glædet dig meget til det album?

Skriv ny kommentar: