Fra en besk og gnaven freudianer skal man høre sandheden:
Christian Braad Thomsen skrev:
Metoden bliver også brugt, når tv viser spillefilm. Så snart efterteksterne begynder, skrues der ned for filmens lyd, og en stemme gør nu larmende reklame for næste dags eller næste uges tv. Man får et chok. Udgangsmusikken på en film har nemlig den fornuftige funktion, at oplevelsen lige får lov at sætte sig i sindet.
Seerne får mulighed for at lade tanke og følelse klinge ud i et stille rum for eftertænksomhed. Men det tillader tv ikke, for her frygter man den eftertænksomme pause som pesten.
Det er i øvrigt ulovligt at ændre lyden på en film, herunder også slutmusikken. Det er en krænkelse af instruktørens ophavsret – men intet kunne rage tv mindre end at overholde loven, når de nu har sat sig det mål at udrydde den livgivende pause.
Der har altid været masser af gode grunde til ikke at se film i TV :)
Hvis ikke afbrydelsen af rulleteksterne og irriterende reklamer (på de fleste kanaler) var nok til at holde mig væk fra den slags, så er den underlegne billed- og lydkvalitet, for ikke at tale om ofte TV-redigerede udgaver af film (det hænder vidst nok ikke så meget mere ;) ) og fastsatte starttidspunkter.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Fantastisk svar på tiltale som Obama gav til dem der har kritiseret at Jay-Z havde fået lov til at tage til Cuba af den amerikanske regering : "I've got 99 problems and now Jay-Z is one".
Det var så lidt :) Alle skal jo have mulighed for at se den, den er fantastisk.
Er det Sherlock?
Så selv andet afsnit af sæson to i går. Det holdt hårdt at vente så længe. Ligesom det holdt hårdt ikke at sætte afsnit tre på med det samme!
Men jeg har ladet mig fortælle herinde, at sæsonen slutter med en endnu større cliffhanger end sæson ét, og med den lange ventetid mod sæson tre, så skal jeg helt sikkert ikke have set det sidste afsnit endnu :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Det var så lidt :) Alle skal jo have mulighed for at se den, den er fantastisk.
Er det Sherlock?
Så selv andet afsnit af sæson to i går. Det holdt hårdt at vente så længe. Ligesom det holdt hårdt ikke at sætte afsnit tre på med det samme!
Men jeg har ladet mig fortælle herinde, at sæsonen slutter med en endnu større cliffhanger end sæson ét, og med den lange ventetid mod sæson tre, så skal jeg helt sikkert ikke have set det sidste afsnit endnu :D
Jeg synes cliffhangeren isæson 1 var værre. Cliffhangeren i sæson 2 synes jeg ikke rigtig er nogen cliffhanger, men derfor glæder jeg mig stædig til sæson 3. :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#18131 BN 12 år siden
Endelig en person, der sætter ord på et af de absolut største irritationsmomenter, jeg kender fra tv!
#18132 gi-jones 12 år siden
#18133 Highland Park 12 år siden
#18134 HonoDelLoce 12 år siden
Hvis ikke afbrydelsen af rulleteksterne og irriterende reklamer (på de fleste kanaler) var nok til at holde mig væk fra den slags, så er den underlegne billed- og lydkvalitet, for ikke at tale om ofte TV-redigerede udgaver af film (det hænder vidst nok ikke så meget mere ;) ) og fastsatte starttidspunkter.
#18135 the_paki_don 12 år siden
Tak for dit tip om Sherlock Holmes! Jeg blev sgu fandeme i godt humør af at se første afsnit! Var hooked allerede efter de første 5 minutter!
Så må jeg se Hannibal, når der er genudsendelse om mandagen, da Sherlock og Hannibal kører på samme tid...
#18136 Slettet Bruger [183270890] 12 år siden
#18137 tiany 12 år siden
Det var så lidt :)
Alle skal jo have mulighed for at se den, den er fantastisk.
#18138 HonoDelLoce 12 år siden
Er det Sherlock?
#18139 MOVIE1000 12 år siden
Jeg synes cliffhangeren isæson 1 var værre. Cliffhangeren i sæson 2 synes jeg ikke rigtig er nogen cliffhanger, men derfor glæder jeg mig stædig til sæson 3. :)
#18140 Skeloboy 12 år siden