Fremragende indlæg af Grimes (som er en canadisk kunstnerinde) hvor hun forsvarer sig selv imod diverse angreb på hendes personlighed :
i dont want my words to be taken out of context
i dont want to be infantilized because i refuse to be sexualized
i dont want to be molested at shows or on the street by people who perceive me as an object that exists for their personal satisfaction
i dont want to live in a world where im gonna have to start employing body guards because this kind of behavior is so commonplace and accepted and I’m pissed that when I express concern over my own safety it’s often ignored until people see firsthand what happens and then they apologize for not taking me seriously after the fact…
I’m tired of men who aren’t professional or even accomplished musicians continually offering to ‘help me out’ (without being asked), as if i did this by accident and i’m gonna flounder without them. or as if the fact that I’m a woman makes me incapable of using technology. I have never seen this kind of thing happen to any of my male peers
I’m tired of the weird insistence that i need a band or i need to work with outside producers (and I’m eternally grateful to the people who don’t do this)
im tired of being considered vapid for liking pop music or caring about fashion as if these things inherently lack substance or as if the things i enjoy somehow make me a lesser person
im tired of being congratulated for being thin because i can more easily fit into sample sizes from the runway
im tired of people i love betraying me so they can get credit or money
I’m sad that it’s uncool or offensive to talk about environmental or human rights issues
I’m tired of creeps on message boards discussing whether or not they’d “fuck” me
I’m tired of people harassing my dancers and treating them like they aren’t human beings
I’m sad that my desire to be treated as an equal and as a human being is interpreted as hatred of men, rather than a request to be included and respected (I have four brothers and many male best friends and a dad and i promise i do not hate men at all, nor do i believe that all men are sexist or that all men behave in the ways described above)
im tired of being referred to as ‘cute,’ as a ‘waif’ etc., even when the author, fan, friend, family member etc. is being positive
(fyi)
waif |wāf|
noun
1 a homeless and helpless person, esp. a neglected or abandoned child: she is foster-mother to various waifs and strays .
• an abandoned pet animal.
cute |kyo͞ot|
adjective
1 attractive in a pretty or endearing way: a cute kitten.
• informal sexually attractive.
I’m tired of people assuming that just because something happens regularly it’s ok
——————————————————
i have so much love for everyone who has been cool and amazing. I have the best job in the world but I’m done with being passive about any kind of status quo that allows anyone to suffer or to be disrespected
Grimes world tour is officially over, the visions album cycle is officially over, and I’m now taking the time to overhaul everything and make it better
much love to every fan - stuff can be lame sometimes but its really cool to have this support <3
#18126 Det er en canadisk sangerinde som hedder Claire Boucher, som laver elektronisk popmusik, eller hvad man nu vil kalde det.
Jeg kan rigtig godt lide det og synes hun er meget talentfuld. Hendes sceneshow er lidt specielle i og med, at hun skal stå og synge samtidig med at styre det elektroniske grej.
Det er ikke fordi at jeg kan lide hendes musik, at jeg postede indlægget. Det musikalske er i dette tilfælde ligegyldigt. Det indtryk jeg har af hende er, at hun meget sjældent er vred. Det svarer vel lidt til at Zooey Deschanel kom med et lignende udbrud.
Det viser lidt om hvorledes det er, at være kvinde i denne branche, men ikke mindst at være et kendt ansigt. Jeg synes det står lidt i kontrast til f.eks. Bieber. Nu har Bieber jo så netop valgt at sælge sig selv på den måde, men det hun prøver at appellere til er at det langtfra er alle, heriblandt hende, der har det på den måde. Hun skriver jo faktisk også at hun er glad for hendes fans, men at der skal være grænser.
Blot fordi man er kendt skal man naturligvis ikke finde sig i at blive antastet på gaden eller svinet til på tilfældige forummer.
Vigtigst af alt er det dog et opråb til at have lov til at være sig selv, uanset hvilke skøre påfund man kan finde på. Og flamboyant kan man vist godt tillade sig at kalde hende.
#18126 Det er en canadisk sangerinde som hedder Claire Boucher, som laver elektronisk popmusik, eller hvad man nu vil kalde det.
Jeg kan rigtig godt lide det og synes hun er meget talentfuld. Hendes sceneshow er lidt specielle i og med, at hun skal stå og synge samtidig med at styre det elektroniske grej.
Det er ikke fordi at jeg kan lide hendes musik, at jeg postede indlægget. Det musikalske er i dette tilfælde ligegyldigt. Det indtryk jeg har af hende er, at hun meget sjældent er vred. Det svarer vel lidt til at Zooey Deschanel kom med et lignende udbrud.
Det viser lidt om hvorledes det er, at være kvinde i denne branche, men ikke mindst at være et kendt ansigt. Jeg synes det står lidt i kontrast til f.eks. Bieber. Nu har Bieber jo så netop valgt at sælge sig selv på den måde, men det hun prøver at appellere til er at det langtfra er alle, heriblandt hende, der har det på den måde. Hun skriver jo faktisk også at hun er glad for hendes fans, men at der skal være grænser.
Blot fordi man er kendt skal man naturligvis ikke finde sig i at blive antastet på gaden eller svinet til på tilfældige forummer.
Vigtigst af alt er det dog et opråb til at have lov til at være sig selv, uanset hvilke skøre påfund man kan finde på. Og flamboyant kan man vist godt tillade sig at kalde hende.
Ja, men er det ikke en del af hendes act? Jeg mener, der er vel en form for sociokulturel statement i hendes måde at agere på. Hvis hun går linen ud, så må hun da også regne med at få nogle knobs. For mig virker det som lidt som punk-genren, bare en del mere røvsygt, og masser af arh-jeg-vil-godt-men-så-ikke-helt-alligevel holdninger.
Fra en besk og gnaven freudianer skal man høre sandheden:
Christian Braad Thomsen skrev:
Metoden bliver også brugt, når tv viser spillefilm. Så snart efterteksterne begynder, skrues der ned for filmens lyd, og en stemme gør nu larmende reklame for næste dags eller næste uges tv. Man får et chok. Udgangsmusikken på en film har nemlig den fornuftige funktion, at oplevelsen lige får lov at sætte sig i sindet.
Seerne får mulighed for at lade tanke og følelse klinge ud i et stille rum for eftertænksomhed. Men det tillader tv ikke, for her frygter man den eftertænksomme pause som pesten.
Det er i øvrigt ulovligt at ændre lyden på en film, herunder også slutmusikken. Det er en krænkelse af instruktørens ophavsret – men intet kunne rage tv mindre end at overholde loven, når de nu har sat sig det mål at udrydde den livgivende pause.
#18121 Slettet Bruger [183270890] 12 år siden
Indlægget er taget fra hendes tumblr profil_ http://actuallygrimes.tumblr.com/post/48744769552/...
#18122 Slettet Bruger [183270890] 12 år siden
Og hendes musik:
Genesis:
Og et af sidste års bedste numre:
Oblivion:
#18123 misuma 12 år siden
#18124 tiany 12 år siden
#18125 Ericmase 12 år siden
EDIT: så det nu på TV-tids hjemmeside.
#18126 Snaden 12 år siden
Cool story, bro.
Er det en man burde kende? Hun virker vred!
#18127 JannikAnd 12 år siden
#18128 Slettet Bruger [183270890] 12 år siden
#18129 Snaden 12 år siden
Hæhæ! :)
Ja, men er det ikke en del af hendes act? Jeg mener, der er vel en form for sociokulturel statement i hendes måde at agere på. Hvis hun går linen ud, så må hun da også regne med at få nogle knobs. For mig virker det som lidt som punk-genren, bare en del mere røvsygt, og masser af arh-jeg-vil-godt-men-så-ikke-helt-alligevel holdninger.
#18130 Highland Park 12 år siden
Kilde: "DR's tv-journalister har ADHD"