Gravatar

#18431 Hr. Nielsen 12 år siden

Ispep (18429) skrev:
Men filmmediet er nu engang min interesse og jeg foretrækker at tale med folk der ved lidt om det, hvis vi skal på et dybere plan
Uhhh....?...Det er da fint nok at du foretrækker at snakke med folk der på et dybere plan kender til noget med film (don't we alle?), men gik debatten på hvad du foretrak eller på hvad der definerede en klassiker? Muligt jeg har misforstået det og læst forkert på et tidspunkt, men har trods alt læst samtlige indlæg.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#18432 Herrguth 12 år siden

Traileren til "Prisoners" med Hugh Jackman, Jake Gyllenhaal, Maria Bello, Viola Davis, Terrence Howard, Melissa Leo og Paul Dano ser godt nok lovende ud.

Den er lige røget på min "watchlist"!

http://bloody-disgusting.com/news/3235415/prisoner...
Gravatar

#18433 Åkepool 12 år siden

Herrguth (18432) skrev:
Den er lige røget på min "watchlist"!

Og også min.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#18434 Pécuchet 12 år siden

Kastratsang - 6/6.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#18435 wimmie 12 år siden

BN (18422) skrev:
Du er garanteret glad for, at andre ikke skriver det samme, når du selv indimellem skriver en stribe længere indlæg omhandlende det samme emne (såsom jobskifte), ikk'?

Jeg synes da, der skal være plads til både dig og alle andre herinde, uanset emne og længde.

Inden du begynder at blive personlig, så overvej lige hvilket belæg du har for at vide om Tianys indlæg var møntet på dig/jer eller om hun måske bare var træt...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#18436 BN 12 år siden

wimmie (18435) skrev:
BN (18422) skrev:
Du er garanteret glad for, at andre ikke skriver det samme, når du selv indimellem skriver en stribe længere indlæg omhandlende det samme emne (såsom jobskifte), ikk'?

Jeg synes da, der skal være plads til både dig og alle andre herinde, uanset emne og længde.

Inden du begynder at blive personlig, så overvej lige hvilket belæg du har for at vide om Tianys indlæg var møntet på dig/jer eller om hun måske bare var træt...

Jeg har ikke været personlig i mit indlæg til tiany. Indlægget indeholder ingensomhelst kritik af noget, tiany har skrevet.

Mine ord om, at hun skal være glad for, at andre ikke skriver "Zzzzzzz" ligesom hun gjorde til mig, var en tænkt situation, og det fremgår også med al ønskelig tydelighed af mit indlæg.

Og hvordan nogen kan opfatte det "personligt" på en negativ måde, at jeg skriver, at JEG synes, at der skal være plads til os alle, tiany inklusiv, kan jeg slet ikke følge.

Tianys konkrete indlæg omkring jobskifte var interessante indlæg, fordi det er en situation, som mange - herunder jeg selv - kan nikke genkendende til.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#18437 BN 12 år siden

Ispep (18429) skrev:
Jamen er det ikke også det jeg har argumenteret for?? Hvorfor så hele denne debat?

Fordi du lagde ud med at udelukke det brede publikum fra indflydelse på hvilke film, der ender som klassikere.

Ispep (18429) skrev:
Det er en HELT anden snak. Vi taler i bund og grund om definitionen på en klassiker. Vi taler om status. Og så snakker du om garantier?

Nej, jeg snakker netop IKKE om garantier. Jeg ville blot sikre mig, at du forstod, at mit forsvar for bestemte films klassiker-status (og nyklassiker-status) ikke samtidig var er forsvar på de pågældende films kvaliteter. (Jeg synes f.eks. ikke, at "The Sixth Sense" er hverken fremragende eller fantastisk som helhed betragtet.)

Ispep (18429) skrev:
at tingene vil vise sig over tid, kan blot ikke afgøres hvis man tager mange fans som udgangspunkt - for hvordan vil tingene "vise sig med tiden" taget udgangspunkt i millioner fans? Hvordan ville du kunne aflæse de tendenser?

På samme måde som jeg og andre har kunnet aflæse tendenserne med hensyn til "The Shawshank Redemption" og "It's a Wonderful Life".
Gravatar

#18438 BN 12 år siden

tiany (18428) skrev:
1. Min post var ikke rettet mod jeres diskussion.

Okay, så misforstod jeg dig. I betragtning af det sted og tidspunkt, dit snorke-indlæg kom på, var det ikke blot nemt, men nærmest uundgåeligt at knytte den sammen med vores diskussion. ... Nå, men så er alt jo i den fineste orden. :-)

tiany (18428) skrev:
2. Du må da undskylde, at jeg har skrevet hele TO indlæg om et eventuel jobskift. hvoraf det ene indlæg var på hele 4-5 linjer!! (okay - fair nok jeg besvarede to spørgsmål ud over det, hvoraf den ene ikke gik på jobskiftet).

3. Din kommentar får da virkelig en til at føle sig velkommen i den her tråd, men jeg skal da nok holde mig langt væk indtil de herrer har diskuteret færdig, for der må jo åbenbart ikke skrives andet i øjeblikket.

Læs #18436.
Gravatar

#18439 misuma 12 år siden

Mine katastrofertanker omkring kræft og hjertesygdomme har taget til her på det sidste. I dag tog jeg mig sammen og smuttede til lægen.

Det yderste korte af det lange:

Sidder nu på Sygehuset, i venteværelset. Kigger på min EKG og googler. Dumt. Som jeg læser det, ER der noget galt med tikkeren.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#18440 Ispep 12 år siden

BN (18437) skrev:
Fordi du lagde ud med at udelukke det brede publikum fra indflydelse på hvilke film, der ender som klassikere.

Jeg lader blot de fagkyndige om klassikerne. Herunder indgår det brede publikum, såsom fans og biografgængere, ikke. De to eksempler du nævner med "The Shawshank Redemption" og "It's a Wonderful Life" er jeg ikke blevet klogere på. Er de gode nok, så skal de også nok indgå i et historisk regi (hos eksperter) - før eller siden. Det er noget nær umuligt at aflæse de tendenser, som du ser for dig.

BN (18437) skrev:
klassiker-status (og nyklassiker-status) ikke samtidig var er forsvar på de pågældende films kvaliteter

Det var ret indlysende. Det var heller ikke det vi talte om til at begynde med. Men nu vi kom ind på debatten, gjorde jeg da også opmærksom på, at jeg elskede Den Sjette Sans, uanset dens status.

Nåh, det blev de sidste ord.

Skriv ny kommentar: