Gravatar

#19211 MMB 10 år siden

gi-jones (19210) skrev:
Hey. Hvor endte vi med Blade Runner? Hvilken udgave skal man se?


Final Cut!
Gravatar

#19212 Benway 10 år siden

#19209 For at være mere konkret: Scott er velkommen til at tale alt det, han vil om filmen for min skyld, og jeg er sikker på, at meget af det vil være berigende. Det er blot selve fortolkningen af filmen, jeg foretrækker skaberen holder sig fra så vidt muligt. Når han er færdig med værket tilhører det i en eller anden forstand os alle sammen inkl. de mysterier og hemmeligheder, der er en del af appellen. Jeg tror Stanley Kubrick sagde det bedst i forhold til Rumrejsen 2001:

"You're free to speculate as you wish about the philosophical and allegorical meaning of the film—and such speculation is one indication that it has succeeded in gripping the audience at a deep level—but I don't want to spell out a verbal road map for 2001 that every viewer will feel obligated to pursue or else fear he's missed the point."

Nå det så er sagt, så er der givetvis alle mulige ubevidste ting, der udspiller sig i en film, bog mm. som skaberen ikke selv er klar over, og i den forstand tror jeg ikke nødvendigvis hans opfattelse er hele sandheden. Fritz Lang var f.eks. givetvis ikke klar over omfanget af de kræfter han forudsagde, da han lavede "M" - det var mere et spørgsmål om, at han på en eller anden måde ubevidst fangede tidens strømninger og omsatte dem til et kunst.

Jeg vil så tilføje, at spørgsmålet om hvorvidt Deckard er replikant eller ej for mig ikke er filmens hovedtema - det ville være en noget tom film, hvis det var - det er blot en lille del af et større kludetæppe.

Foeller (19211) skrev:
Final Cut!


Jep.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#19213 Giraffen 10 år siden

Pest Dk der sidder og triller tommelfingre, når jeg ved de modtog min pakke allerede i går. Så lang tid kan det vist heller ikke tage at levere en pakke? Det hjælper heller på det beløbet allerede er blevet trukket og jeg er vildt utålmodig når det kommer til denne slags ting.

Pest dk - 0/6
Gravatar

#19214 MOVIE1000 10 år siden

? (19213) skrev:
Pest Dk der sidder og triller tommelfingre, når jeg ved de modtog min pakke allerede i går. Så lang tid kan det vist heller ikke tage at levere en pakke? Det hjælper heller på det beløbet allerede er blevet trukket og jeg er vildt utålmodig når det kommer til denne slags ting.

Pest dk - 0/6


Lidt i samme situation her, havde bestilt en stak fra Blockbuster, har kun modtaget 4/5 af det jeg bestilte og modtog de 4/5 for 2 uger siden.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#19215 gi-jones 10 år siden

Foeller (19211) skrev:
Final Cut!
Takker. Kunne sikkert have fundet svaret et par sider tilbage, men har kun fulgt diskussionen meget overfladisk :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#19216 MMB 10 år siden

Anthony Hopkins brev til Bryan Cranston angående Breaking Bad:

http://www.flickeringmyth.com/2013/10/read-anthony-hopkins-letter-to-bryan.html skrev:
Dear Mister [Bryan] Cranston.

I wanted to write you this email – so I am contacting you through Jeremy Barber – I take it we are both represented by UTA . Great agency.

I’ve just finished a marathon of watching “BREAKING BAD” – from episode one of the First Season – to the last eight episodes of the Sixth Season.

I have never watched anything like it. Brilliant!

Your performance as Walter White was the best acting I have seen – ever.
I know there is so much smoke blowing and sickening bullshit in this business, and I’ve sort of lost belief in anything really.

But this work of yours is spectacular – absolutely stunning. What is extraordinary, is the sheer power of everyone in the entire production. What was it? Five or six years in the making? How the producers (yourself being one of them), the writers, directors, cinematographers…. every department – casting etc. managed to keep the discipline and control from beginning to the end is (that over used word) awesome.

From what started as a black comedy, descended into a labyrinth of blood, destruction and hell. It was like a great Jacobean, Shakespearian or Greek Tragedy.

If you ever get a chance to – would you pass on my admiration to everyone – Anna Gunn, Dean Norris, Aaron Paul, Betsy Brandt, R.J. Mitte, Bob Odenkirk, Jonathan Banks, Steven Michael Quezada – everyone – everyone gave master classes of performance … The list is endless.

Thank you. That kind of work/artistry is rare, and when, once in a while, it occurs, as in this epic work, it restores confidence.
You and all the cast are the best actors I’ve ever seen.

That may sound like a good lung full of smoke blowing. But it is not. It’s almost midnight out here in Malibu, and I felt compelled to write this email.

Congratulations and my deepest respect. You are truly a great, great actor.

Best regards
Tony Hopkins.
Gravatar

#19217 Fredag 10 år siden

#16 Cool:) Jeg har investeret i første sæson på BD. Er spændt på om den for mig lever op til omtalen.
Gravatar

#19218 MMB 10 år siden

Fridag (19217) skrev:
#16 Cool:) Jeg har investeret i første sæson på BD. Er spændt på om den for mig lever op til omtalen.


Selvfølgelig gør den det. ;) Du skal bare lige i gang.
Gravatar

#19219 Collateral 10 år siden

Er nær slutningen af sæson 3 og serien lever indtil videre fuldstændig op til sit omdømme.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#19220 Highland Park 10 år siden

Skeloboy (19197) skrev:
Det var han da lidt? Han gav sit samtykke og gav noter, men det var ikke ham, der stod for det rent praktisk.
Ja det var dårligt formuleret. Scott bidrog indirekte men i begrænset omfang og var ikke ovenud tilfreds med det endelige resultat.

Benway (19204) skrev:
Da jeg så filmen på VHS i 80'erne var den pænt chokerende for sin tid - særlig Tyrells mord var grumt - så det var meget mærkeligt at se, at Director's-udgaven helt havde fjernet de ting, og gjort den til en mere glat oplevelse. De er heldigvis tilbage i Final Cut-versionen.
Det må jeg lige gense, for jeg mindes ikke at mordet var blodigere i filmens theatrical cut, men jeg er lodret uenig i, at DC-udgaven byder på en mere glat oplevelse med et mindre kantet og råt udtryk.
Tværtimod, jeg finder mordet langt mere voldsomt, når lyden af dødsakten kombineret med den primære fokus på Battys smertefulde ansigtsudtryk maler et stærkt indre billede af Tyrells endeligt - og endnu vigtigere af Battys flertydige emotionelle respons. Det handler om hans dødskramper - ikke Tyrells.
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: