Gravatar

#19291 Ericmase 10 år siden

davenport (19288) skrev:
Hvad er der sket??


En elev som jeg ikke kendte særligt meget til blev i torsdags kørt ned af en bil imens hun var ude og gå en tur sammen med en dreng. Der skete intet med drengen. Hun røg direkte på Odense Universitetshospital. Vi fik det at vide på efterskolen af vores forstander og vice-forstander og vi er alle chokeret.

Dagen efter får vi det at vide som INGEN ville have at vide. Behøver jeg at skrive mere?

:-(

tiany (19287) skrev:
Du får et stort kram her fra... Håber I alle i fællesskab kommer jer over oplevelsen.


Tak :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#19292 Kisbye 10 år siden

Okay, troede det var noget der var sket på selve skolen.
Var heller ikke klar over at hun er død. Tragisk.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#19293 Slettet Bruger [183270890] 10 år siden

Trailer til Labor Day af Jason Reitman. Hvad der er bemærkelsesværdigt er tonen i filmen, som er noget anerledes end i hvad Reitman tidligere har begået.

Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#19294 Pécuchet 10 år siden

Danmark er del af inderkredsen i NSA-samarbejde - 0/6.

Hvem sagde, at HTS var den mindst onde af to alternativer?
Der burde have været Roser.
Gravatar

#19295 Muldgraver 10 år siden

Pécuchet (19294) skrev:
Danmark er del af inderkredsen i NSA-samarbejde - 0/6.

Efter at have læst artiklen, må jeg helt malplaceret citere gode gamle Ezekiel,

"Jeg så på de fire levende væsener, og der var et hjul på jorden ved væsenerne på hver af de fire sider. Hjulene så ud, som de var lavet af funklende krysolit; de var alle fire ens, og de så ud, som de var lavet sådan, at der var et hjul inden i hjulet. De kunne bevæge sig i alle fire retninger, når de levende væsener gik, og de drejede ikke, når de gik. Fælgene var høje og frygtindgydende og fulde af øjne hele vejen rundt på dem alle fire."

Denne sætning var også ret tragikomisk,
"Tyskland derimod skulle ifølge »højtstående amerikanske embedsmænd« være »en mulighed, modsat Frankrig, der selv spionerer alt for aggressivt imod USA«"

Men i øvrigt er vel det største problem i denne misere vel ikke, at staterne handler væmmeligt og indretter sig på stadig at øge væmmeligheden, men at borgerne ikke er indstillet på opgør med staterne? Og det gælder i øvrigt ikke kun i Vesten, men også i lande, der synes at have væsentlig væmmeligere regeringer. Jeg er nu engang mest spændt på, om der kommer en dag, hvor befolkningen som helhed ikke længere kan finde sig i presset, og er nødsaget til oprør, eller om vi trods alt langsomt progresserer mod opløsning af statsapparatet, som det ser ud nu, om vi på et tidspunkt får styr på trangen til magt?
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#19296 Ericmase 10 år siden

Nu har de fleste af os på efterskolen det bedre. Også mig. Stadig er det en forfærdelig tanke at rumme!

3/6
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#19297 Pécuchet 10 år siden

#19295:

Åh, Hayyoth! Vi kommer formodentlig til at kaste os ned i støvet, hvorfra vores frihed kan ofres, indtil vi sælsomt tilbeder systemets roterende maskineri. Statsministeren gør i hvert fald sit for at tie hele denne ulykkelige situation, så mon ikke det lykkes? Selv er jeg også spændt på at se, hvor lang tid der går, før den bedrageriske retorik udvikler sig til enten metodisk overgivelse eller grundlag til opgør for borgernes vedkommende. Tillad mig at citere Hermann Göring under Nürnbergprocessen:

"[...] das Volk kann mit oder ohne Stimmrecht immer dazu gebracht werden, den Befehlen der Führer zu folgen. Das ist ganz einfach. Man braucht nichts zu tun, als dem Volk zu sagen, es würde angegriffen, und den Pazifisten ihren Mangel an Patriotismus vorzuwerfen und zu behaupten, sie brächten das Land in Gefahr. Diese Methode funktioniert in jedem Land."

Det minder grangiveligt om den metode, NSA udsætter sine ofre for.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#19298 davenport 10 år siden

He he - fik lige min Klingon-kommentar læst op på 24/7 i Bæltestedet 6/6
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#19299 Skeloboy 10 år siden

Arch Enemy og Graveyard på Copenhell, 6/6
Obituary på Copenhell, 5/6

Må hellere komme med denne gang. Droppede det sidste delvis pga. penge, delvis pga. programmet...det var ret godt, men havde set det meste før.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#19300 Mikkel Abel 10 år siden

Skeloboy (19299) skrev:
Arch Enemy og Graveyard på Copenhell, 6/6
Obituary på Copenhell, 5/6



Øv øv, ingen af de navne siger mig det mindste. Det er selvfølgelig stadigvæk tidligt, og kender jeg Copenhell rigtigt, skal de nok få de navne på, som skal overbevise mig. Det har i hvert fald lykkedes de sidste to år..


Men for satan, Northside har allerede smidt en massiv bombe med Arcade Fire som headliner. Uden at have hørt det nye, trækker det gevaldigt med chancen for at høre bare noget fra den fænomenale 'The Suburbs'-plade..

Men lad os nu se hvilken festival det ender med. Der er heldigvis mange navne endnu. :)
I saved Latin. What did you ever do?

Skriv ny kommentar: