Gravatar

#19801 Slettet Bruger [183270890] 10 år siden

St. Vincent kommer også kan jeg se. Hun er også vanvittig dygtig.

Skal jeg til noget, bliver det dog nok Way Out West.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#19802 Lord Beef Jerky 10 år siden

St. Vincent, Pixies, Arcade Fire, Jurassic 5, Mew og The National er de eneste, der siger mig noget på Northside, så jeg holder mig væk i år. Synes både Copenhell og Roskilde har langt bedre programmer denne gang. Northside vandt dog den plads sidste år.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#19803 Giraffen 10 år siden

Allan Jacobsen (19798) skrev:
#19797 - jojo, har set ham 5 gange.. :)


Blærerøv!

;) Jeg kunne sgu også godt finde på at se ham igen.
Gravatar

#19804 Allan Jacobsen 10 år siden

#19803 - det var også en lille sandhed med modifikationer...

1998 - Midtfyns Festival
2008 - KB-Hallen
2009 - Roskilde Festival
2010 - Roskilde Festival - men det var så som Grinderman
2013 - Falconer
The nerd formerly known as Skeloboy
Gravatar

#19805 Mikkel Abel 10 år siden

Driver (19793) skrev:
Jeg har hørt en masse godt om Arcade Fire, men jeg har aldrig rigtig fået lyttet til dem før. Det får jeg rig mulighed for nu, for man skal da næsten kunne (lidt af) teksterne til de bands, man vil høre. :D


Jeg anbefaler "The Suburbs" pladen. En af mine personlige favoritskiver. Deres nye, "Reflektor", har desværre ikke helt formået at fange mig endnu.



Driver (19793) skrev:
Er stensikker på, at højdepunkterne bliver Mr. November af The National, Matt Berninger sejler jo rundt mellem publikum hver gang de spiller den, og Comforting Sounds af Mew. Derudover håber jeg også inderligt, at The National spiller About Today (WARRIOR!!!) ;)


Man kan håbe! De skal bare spille "Don't Swallow the Cap", så er jeg tilfreds.



dyg (19794) skrev:
Synes det er et utroligt tamt program i år, der slet ikke kan hamle op med sidste års kæmpenavne.


Vi kan sagtens blive enige om, at programmet sidste år var virkelig stærkt, men jeg vil absolut mene at årets navne kan hamle op med det. Arcade Fire, Pixies, QOTSA, The National, The Brian Jonestown Massacre, Lana Del Rey, A$AP Rocky og Franz Ferdinand må da siges at være store/populære navne. Om det så er noget der tiltaler en er selvfølgelig en smagssag. For mig er dette års line-up personligt det bedste de endnu har haft. :)
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#19806 Åkepool 10 år siden

Driver (19791) skrev:
foruden da lige Rammstein, som jeg også har hørt to gange og varmt kan anbefale!


Nåååh, lidt god musiksmag har du da :)

Har set dem 4 gange og vil anbefale dem mindst lige så varmt. Det skal dog siges, at 3. gang jeg så dem, virkede de lidt trætte. Sidste gang var maskinen dog smurt igen og de gav en fantastisk koncert.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#19807 Lord Beef Jerky 10 år siden

Iiih ja, for pikkemetal er jo god musiksmag! Spøg til side - de er sgu fede live. Bare ærgerligt at materialet har haltet lidt siden Mutter.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#19808 Allan Jacobsen 10 år siden

Lord Beef Jerky (19807) skrev:
Iiih ja, for pikkemetal er jo god musiksmag! Spøg til side - de er sgu fede live. Bare ærgerligt at materialet har haltet lidt siden Mutter.

Helt enig! Alt efter Mutter er en masse udgivelser med enkelte gode numre blandt en hel masse ligegyldige numre. Men Mutter er ret genial. Så dem på deres Mutter-turné, og jeg har det egentlig fint med ikke at se dem igen.
The nerd formerly known as Skeloboy
Gravatar

#19809 Driver 10 år siden

#08

Nej, nej, nej. Det er derimod en masse gode numre blandet med enkelte ligegyldige numre. Reise, Reise er da proppet med perler og Rosenrot er et stærkt undervurderet album. Liebe ist für alle da, fik også rigtig flotte anmeldelser hele vejen rundt og er en stærk indikation om, at Rammstein aldrig er faldet i kadence, men det er måske ikke så heavy som det var i Herzeleid til Mutter perioden.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#19810 Lord Beef Jerky 10 år siden

Driver, for mit vedkommende er det sgu ligemeget om "hvor heavy" skiverne er. Rammstein toppede kunstnerisk med Sehnsucht og fuldendte den gode melodi med Mutter. Der har været enkelte gode sange siden da, men da Rammstein på alle måder er et band, der siden første skive har gentaget sig selv, og endvidere bevæger sig indenfor en meget snæver subgenre, lyder langt størstedelen af deres numre siden da, blot som mindre vellykkede kopier af tidligere værker. Heldigvis fungerer langt størstedelen af materialet live, hvilket har gjort, at jeg endnu ikke har afskrevet dem helt, og stadig lytter til deres musik, hver gang der kommer nyt ud.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: