Gravatar

#19811 Driver 10 år siden

#10

For mig fungerer deres musik fordi, de holder sig indenfor de genrer og toner, de kan og blev kendte på. Jeg tror, det ville være direkte selvmord, hvis de bevægede sig udenfor dem og ydermere tror jeg ikke, at de kan, end ikke hvis de ville. Jeg vil dog ikke kalde dem kopier, for jeg synes det til trods, at numrene er meget forskellige, hvilket er en stor cadeau til Richard Z bl.a., der vitterligt ikke er kendt som nogen fantastisk guitarist, men som virkelig har styr på sine barré akkorder og kan sammensætte nogle tunge riffs. Det er lidt det samme med Rage Against the Machine - Du kan ikke fjerne deres politiske holdninger - så er det ikke længere RATM.

To each his own. Jeg elsker Reise, Reise.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#19812 Lord Beef Jerky 10 år siden

At have styr på barré akkorder er virkelig ingen kunstart, og min kritik vejer nok tungere på gentagelsen fremfor den manglende udvikling. På den måde minder de i mine øjne meget om Marilyn Manson, der også efter Mechanical Animals begyndte at gentage sig selv både lyrisk såvidt som i selve musikken, hvor flere riffs og trommegange lagde sig utroligt meget op af tidligere værker. Men ja, er man helt tosset med musikken, gør det vel ikke så meget. Det keder bare mig i begge nævnte eksempler.

Rage Against The Machine er i mine ører et dårligt eksempel, da de aldrig rigtigt nåede at gå i tomgang på samme måde. Men det havde de sikkert gjort, hvis de havde fortsat - det bilder jeg mig i hvert fald ind, kunne være en af grundene til at de stoppede i sin tid.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#19814 Pécuchet 10 år siden

Det er blot et spørgsmål om tid, før centraliseringens ækle maskine har ædt de sidste rester, der er tilbage på denne mark af elendighed.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#19815 T. Nielsen 10 år siden

I det mindste er der da stadig positive mennesker som dig tilbage;-)
Baby, it's cold outside
Gravatar

#19816 gi-jones 10 år siden

Pécuchet er vores residerende protestsanger :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#19817 Driver 10 år siden

Lord Beef Jerky (19812) skrev:
At have styr på barré akkorder er virkelig ingen kunstart.

Rage Against The Machine er i mine ører et dårligt eksempel, da de aldrig rigtigt nåede at gå i tomgang på samme måde.

Det er jo også derfor jeg nævner det, for pokker. Richard er ikke en god guitarist, derfor holder han sig til barré/powerchords. :D

Rammstein er ikke gået i tomgang. Du vrøvler nu.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#19818 Allan Jacobsen 10 år siden

Er helt og aldeles enig med Lord Beef Jerky. Rammstein er blevet ensformige.
The nerd formerly known as Skeloboy
Gravatar

#19819 Driver 10 år siden

Du lugter også. Kom lige med evidens for, at Rammstein er blevet ensformigt, så skal jeg nok komme med evidens for det modsatte ;)
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#19820 Åkepool 10 år siden

Lord Beef Jerky (19807) skrev:
Bare ærgerligt at materialet har haltet lidt siden Mutter.


Aaaarh, der er jeg med på:



Driver (19809) skrev:
Reise, Reise er da proppet med perler og Rosenrot er et stærkt undervurderet album


Vil dog medgive, at "Liebe ist für alle da" ikke er skide vellykket.
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: