Gravatar

#3201 Thomsen 14 år siden

#3199 - Tillykke med afleveringen!

Og så en hård en: Min egen tendens til at forbruge og spendere på nettet, hver gang jeg keder mig og sidder og surfer: 1/6

Jeg er begyndt at overveje, om jeg har et problem. Det virker ofte, som om det er selve købshandlingen, der er den sjove - og dét at gå og vente på, at tingene ankommer i posten, mere end det er selve tingene. Jeg er åbenbart den perfekte slave af vores system. :-)

At jeg heldigvis normalt køber temmeligt billige ting på nettet: 6/6
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#3202 Skeloboy 14 år siden

#3201 - haha, jeg har det på præcis samme måde. Man sidder og ikke rigtig laver noget...tryk, tryk, tryk, bestilt.

Og jeg har virkelig ikke mange penge lige nu, men desværre kan man ikke få et godt gammeldags dankort længere...et hvor jeg kan hæve over, men ikke bruge udenlandske sider på.
Gravatar

#3203 Bony 14 år siden

#3201 + 3202 - Jeg har haft de samme overvejelser omkring min egen situation. Jeg må nok erkende, at jeg lider af indkøbsgalskab, da selve handlingen omkring bestillingen er omdrejningspunktet og der jeg får kicket, som Thomsen også er inde på. Det er samlergenet der har taget overhånd, hvilket har resulteret i flere irrationelle køb. Det irrationelle består dog mere i timingen, da jeg har en tendens til, at bestille ekstra meget hjem de måneder pengene ikke er til det eller hvor der er flere regninger end normalt. Det er som om trangen til at få nye ting, for det meste film, er større end fornuften i at have en sund økonomi. Ligesom Thomsen kan jeg dog trøste mig med, at jeg stort set udelukkende går efter de små gode tilbud. Men en masse små beløb løber jo som bekendt alligevel op i et stort beløb i sidste ende, så i det lange løb er det vist bare at prøve at snyde sig selv. :-)

Det skal dog siges, at jeg aldrig overtrækker kontoen, hvilket i grunden kommer helt af sig selv, da jeg er i besiddelse af et VISA Electron aka. "konfi-kort". Så på det punkt er der dog stadig spor af fornuft at finde. Det er dog stadig et lortekort på rigtig mange punkter, men for mit vedkommende er det en velkommen mulighed for, at få styr på økonomien og undgå at ryge i de typiske økonomiske problemer, såsom overtræk eller forbrugsgæld. Det kan dog stadig bruges i alle de internetbutikker jeg bruger, så på det punkt er der ingen problemer med brugen - kun med forbruget. Man skal så huske altid at have hævet penge for det sker desværre ofte, at man ender i en fysisk butik der ikke tager imod konfirmandkort. :-)

Jeg trøster mig altid med, at jeg føler at jeg lever livet på 1. klasse til trods for min usle elevløn, så når jeg bliver færdig i 2012, så ender jeg sikkert med følelsen af at være rig. Overdrivelse fremmer forståelsen, men pointen er netop, at jeg ikke klager og aldrig har haft så meget luft økonomisk som jeg har nu, hvilket er uhyre befriende. Udsigten til fremgang er dog kærkommen, da udtrykket "mer-vil-ha'-mer" passer godt på mig og hobbyer kan man jo altid opgradere til det bedre. :-)

Nu nævnte jeg godt nok, at jeg anså det som værende et problem, men så langt er jeg egentligt ikke villig til at gå. Men det er nok bare et spørgsmål om selverkendelse og manglen på samme. Det er en lidt spøjs situation. :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#3204 HonoDelLoce 14 år siden

Åh ja, kender også kun alt for godt det problem !

Især fordi det er blevet så nemt mange steder (som f.eks. amazon) hvor man har sine kort- og adresse-oplysninger gemt, så det tager 2 klik - wupti, så er filmene (som regel :D) på vej..

I "gamle" dage, hvor man skulle indtaste adresse og kortoplysninger ind hver gang, var det noget nemmere at nå at blive fornuftig ! :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#3205 filmz-Bruce 14 år siden

Suk ja. Det er en dyr hobby :( Det er nu ikke fordi, jeg køber film jeg ikke vil have. Desværre kommer der bare ret mange efterhånden. Amazon.uk er som regel et godt sted at slippe billigere, hvis man lige kan vente til en film har overstået premiere priserne. Men desværre skal Criterion indkøbes i USA og de er sgu ret dyre.

Jeg plejer at være god til kun at købe de titler, hvor jeg er meget sikker på, at det er en film jeg vil have (gem kommentarerne omkring uddannelses filmene!!!), men desværre venter jeg ikke altid længe nok på at verificere, om en film er i ok teknisk kvalitet. Sidst er det blevet til Out of Africa og tidligere Gladiator. Decideret fejlkøb.

Men jo, jeg kan godt nogle gange tænke, om jeg ikke kunne have brugt pengene bedre. Jeg kommer dog altid på bedre tanker og finder ud af ... det kunne jeg ikke.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3206 wimmie 14 år siden

Åh ja, kender det alt alt for godt - jeg køber for tiden meget billige, ældre film - men til gengæld mange af dem, så det løber jo hurtigt op. Så især på Amazon og Play hvor ens oplysninger allerede er tastet ind får jeg brugt rigtig rigtig mange penge.
Lige nu har jeg vist også omkring 30-40 film i samlingen som jeg ikke har set, så jeg tror jeg holder en lille pause med at købe flere ;)

til gengæld brugte jeg 2000 kr på tøj i dag :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#3207 Skeloboy 14 år siden

Bruce (3205) skrev:
hvis man lige kan vente til en film har overstået premiere priserne.

Jeg er ret personligt ligeglad med om en film er ny. Det er kun de lidt mere specielle film, jeg betaler mere end 100 kr for.

Bruce (3205) skrev:
Men jo, jeg kan godt nogle gange tænke, om jeg ikke kunne have brugt pengene bedre. Jeg kommer dog altid på bedre tanker og finder ud af ... det kunne jeg ikke.

Hehe. Penge givet ud til en god film, er penge givet godt ud. Også selvom man kun ser dem en gang.

Har fundet ud af, at man ikke skal kigge på amazons foreslag...der er alt for mange spændende film...(selvfølgelig alt efter hvad man lige har bestilt. Lige nu er det Satyajrit Ray, Chabrol, Melville den foreslår). Men på den anden side, så har jeg aldrig fundet Innocent Voices, hvis ikke det var for den. Men filmz har dæleme også kostet mig en del ekstra:)

wimmie (3206) skrev:
30-40 film i samlingen som jeg ikke har set,

Da det var rigtig slemt, var jeg oppe på 200 film, jeg manglede...men så smed jeg en hel del VHS'er ud, og var oppe på at se film i 10 timer om dagen en overgang...jeg nåede 0 film, kom op på 60, og nu ligger det stabilt på 20-30...vil dog gerne under 10, og så holde den der.
Gravatar

#3208 Åkepool 14 år siden

Skeloboy (3207) skrev:
Da det var rigtig slemt, var jeg oppe på 200 film, jeg manglede...men så smed jeg en hel del VHS'er ud, og var oppe på at se film i 10 timer om dagen en overgang...jeg nåede 0 film, kom op på 60, og nu ligger det stabilt på 20-30...vil dog gerne under 10, og så holde den der.


Har ca. 100 film liggende, som jeg ikke har set endnu. Problemet er den forpulede tid. Der er alt for lidt af den, men det afholder mig altså ikke fra at købe til højre og venstre.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#3209 MMB 14 år siden

Jeg tror også, der er en hel masse herinde, der synes, det er meget sjovere at købe film end at se dem. :)
Gravatar

#3210 HonoDelLoce 14 år siden

Foeller (3209) skrev:
Jeg tror også, der er en hel masse herinde, der synes, det er meget sjovere at købe film end at se dem. :)


Det tror jeg faktisk ikke..

Tror bare det er meget nemmere at finde tid til at købe dem end faktisk at se dem :) Sådan har jeg det i hvert fald selv :D

ALLE film jeg køber glæder jeg mig til at se - men døjer med at finde tid til det. Om det er et spørgsmål om jeg køber for mange eller har for lidt tid, det ved jeg ikke.. Det kan også være en slags combo.. :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: