Gravatar

#3471 BN 14 år siden

Bruce (3470) skrev:
#3469 Gik I til Ombudsmanden? Hvis det du siger er korrekt, ville jeg mene, at det så absolut var en sag, som var "fit" til at blive kigget på af denne yderste instans.


Ja, sagen røg til Ombudsmanden, som OGSÅ afviste den. Han refererede faktisk bare hvad der stod i integrationsministerets afgørelse, som kvinden tidligere havde vist os. Ombudsmandens svar fik jeg og en anden kollega også at se.

(Det hele kørte næsten primært gennem kvindens advokat, som fik overdraget alle vore udtalelser på skrift, foruden udtalelserne fra kvindekrisecenteret og lægen.)

Vi var alle mere eller mindre rystede over udfaldet. Men snart efter gik livet jo sin videre gang på arbejdspladsen, og i årene der gået er det kun engang imellem man er kommet til at tænke på hvor vanvittigt det var. Vi andre havde jo vores på det tørre. Vi syntes da bare, det var synd. Det var derfor vi valgte at stå frem med vores viden, ligesom man vil gøre i alle mulige andre situationer, hvor man bliver vidne til noget.

Jeg gruer for, hvor mange indvandrerkvinder der bliver hos en voldelig ægtemand, fordi de er bange for at blive udvist i tilfælde af at de forlader ham.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3472 filmz-Bruce 14 år siden

#3471 Ja, så har I sgu da prøvet, må man sige!

Dette er jo desværre således ikke mere opmuntrende .
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3473 BN 14 år siden

Bruce (3472) skrev:
#3471 Ja, så har I sgu da prøvet, må man sige!

Dette er jo desværre således ikke mere opmuntrende .


Ja, hvad skal man næsten sige? Det er bare dybt tragisk. Øv!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3474 Skeloboy 14 år siden

Den endelige spareplan, 3/6.

Den er fornuftig på mange områder, der er dog to steder, hvor det er helt forkert:

1. Dagpengeperioden bliver forkortet fra fire år til to år: det fungere ikke medmindre hele ledighedssystemet bliver lavet om. Det vil komme til at ramme utroligt mange mennesker. Og ja, der er nogen, som udnytter det, men langt de fleste gør ikke.

8. Loft for fradrag af faglige kontingenter: det er da hold i hovedet. Folk melder sig jo bare ud af fagforeninger og a-kasser så.

Hvor kunne man ellers have fået penge:
Ved en lille skattestigning for de rigeste(og her taler jeg de allerigeste og en meget lille skattestigning).
Ved de skatteundragende firmaer.
Ved efterlønnen.
Ved gebyr for ikke at komme til aftalte tidspunkter ved læge, tandlæge osv(er dog ikke sikker på, det vil give specielt meget).

Jeg er heller ikke stor fan af, at Udviklingsbistanden bliver sat ned, men så længe vi holder os over FN's mål på 0.7%, er det ok. Måske der kunne komme mere fokus på kvalitet i stedet for kvantitet så.

Jeg er dog især glad for, at børnechecken reguleres og overførselsindkomsterne ikke bliver berørt.
Gravatar

#3475 filmz-Bruce 14 år siden

#3474 Jeg er ret positiv over reformen, men enig i, at ledighedssystemet burde omtænkes. Der er i dag fokus i JP på lediges aktiveringstilbud, hvor nogle har modtaget op til 10 kurser og konklusionen er, at det simpelthen er spild af tid, måden systemet køre, hvorledes man forsøger at aktivere folk. Folk er sgu nok ligeglade med at få at vide, at de er en ugle eller en ørn, eller grøn og gul og derfor er godt i spænd med mennesker som er røde og blå og en grævling.

Fra 4 til 2 år har tidligere været på bordet, Radikale er for og bare for et år siden, var Socialdemokratiet heller ikke den store modstander. Men nu er der gået valgkamp i den og man sidder fast med SF, så grænserne trækkes op.

Den 11. maj valgte fagbevægelsen side og har skidt i nælderne ved at gå så ensidigt med på S/SF vognen og decideret afvise at samarbejde med regeringen mere om spareplanen. Nu kan man kun stå og klage, fremfor at have indflydelse. Sådan er det at tænke politiske agendaer fremfor at varetage medlemmernes interesse. Det er der ikke noget nyt i, andet end at man har savet grenen over, hvorpå man sidder. Skulle regeringen blive valgt igen, vil vi se fagbevægelsen endnu engang finde tilbage til samarbejdet, fordi det er der resultaterne ligger. INTET er værre end en fagbevægelse, med tæt knyttede partipolitiske interesser.

Skattestigninger til de aller rigeste er forlængst skudt ned som værende symbolik, uden indflydelse på statskassen. Til gengæld er symbolikken et tveægget sværd. Det er oftest de aller rigeste som skaber nye arbejdspladser. De er som regel blevet rige pga. initiativer og istedet på at straffe dette pga. jantelovens fantastiske grobund i Danmark, burde man glæde sig over, at kunne tiltrække initiativrige mennesker og sikre, at der var et godt grundlag for at være iværksætter i Danmark. I dag er incitamentet jo svært at få øje på.

4/6 med en pil opad.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3476 Skeloboy 14 år siden

#3475 - jeg enig i, at man skal se på den vækst, der bliver skabt fra de rigeste sider. Derfor bliver jeg aldrig rigtig rød: jeg har ikke ondt i røven over, at folk tjener styrtende med penge. (og det der forslag fra SF'eren om loft på årlig indkomst...det var tragikomisk).

Jeg har kun været i dagpengesystemet siden september, men jeg kan kun sige: det fungerer ad helvede til. Det er også dobbeltadminstration. Man skal både stå til regnskab for A-kasse og Jobcenter. Og sidstnævnte har ikke en skid styr på reglerne. Lad dog A-kasserne stå for rådgivning, kurser og det hele.
Gravatar

#3477 filmz-Bruce 14 år siden

#3476 Dine erfaringer med dagpengesystemet er det samme indtryk jeg har. Og jeg har haft en ven hos Ramsdahl, som heldigvis er kommet væk derfra. Han kunne ikke se sig selv i øjnene til sidst pga. den politik man kørte. Claus Hjort har helt klart fejlet på det område!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3478 elwood 14 år siden

Arbejdsdagen i dag 0/6

Arbejdsdagen i morgen 6/6 fordi det ikke er dagen i dag 8-)

Det var generelt bare en møgdag.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3479 Skeloboy 14 år siden

Har lige læst, at nedsættelse af skattefradrag til faglige kontingenter kommer til at koste en HK'er eller 3F'er 50 kr mere om måneden...troede beløbet var højere, så det er sgu helt i orden.(går ud fra det samme gælder for en DM'er, som jeg er)
Gravatar

#3480 elwood 14 år siden

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: