Gravatar

#4521 Batsy 14 år siden

4518# SÅ FOR SØREN FAIL.DK ): Det Pia Kjærsgaard, kan ik stave hendes navn og vil helst ik lære det 8)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#4522 MMB 14 år siden

#4521

Hvis man tænker det som en Harry Potter henvisning, er det faktisk ikke en fail. For så passer det perfekt! :)
Gravatar

#4523 Highland Park 14 år siden

EPH333 (4521) skrev:
... kan ik stave hendes navn og vil helst ik lære det 8)

Hehe... for sent. ;)

Det er herligt, at du er i hopla for tiden EPH333. Skriver du ikke snart nogle flere digte, hyldestsange eller lignende?

Du må også meget gerne anmelde nogle islandske film. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#4524 filmz-Bruce 14 år siden

BN (4513) skrev:
Alle kan ikke være politimænd eller soldater; de fleste tilhører kategorien "civile", og hvis deres børn i fremtiden kommer til at leve i en diktaturstat med undertrykkelse og uden frihed, så er det de pågældende diktatorers og deres villige håndlangeres skyld (soldaterne inklusiv) - ikke forældrenes. Ihvertfald al den stund forældrene ikke på nogen måde har bakket en diktator op moralsk eller politisk.


Dette er en god sætning at slå kløerne i. Jeg kender godt til din tros retningslinier og jeg respekterer til hver en tid din og andres ret til religionsfrihed, blot det ikke på nogen måde har indvirken på grundstenen i et vestligt demokratisk samfund. Det enkelte individs frihedsrettigheder. Det har den pacifistiske idé ikke. Det er et valg den enkelte må træffe.

Derudover mener jeg så, at du helt og aldeles balancerer udenom det jeg egentlig fokuserer på i mine indlæg, altså bortset fra citatet ovenfor. Jeg er helt og aldeles uenig i, at det ikke er forældrenes skyld, at der kommer diktatorer, som undertrykker og tager folks frihed, hvis de forholder sig passive. Alle har til hver en tid et valg, når der kommer et tidspunkt, hvor de store begivenheder i historiebøgerne skal skrives.

Det er således sjovt, at du derefter fokuserer på Nürnbergprocessen og dommernes "I kunne have fulgt jeres samvittighed", fremfor nazisternes "vi fulgte ordrer". For set fra mit synspunkt, så følger du til punkt og prikke ordrerne fra din religion, "ordrerne fra det høje" og ser således helt og aldeles bort fra samvittighedsaspektet og "elsk din næste" princippet, når man vælger at sætte kikkerten for det blinde øje.

Man må inderst inde have en naturlig blokeringsmekanisme, der siger fra overfor overgreb mod civile, voldtægt af kvinder, afbrænding af landsbyer, etnisk udrenselse, massemord o.s.v. Her er det ikke godt nok at sige, at man handlede efter ordre. ... Hvis det er værd både at dræbe og dø for fredens skyld og for at beskytte andre mennesker, så er det også værd at dø som militærnægter/desertør, fordi man har nægtet at deltage i sådan noget svineri som det førnævnte.


Er man opvokset som borger i et demokratisk samfund, tilhænger af at alle menneskers frihedsrettigheder er ukrænkelige og bekendt med hvilke kampe der er foretaget i demokratiets navn siden 1776, for at håndhæve dette, så burde det være helt og aldeles umuligt at argumentere for, også med den sunde fornuft på ½ kraft, at man ikke skulle kunne kende forskel på at stå på den rigtige side eller ej. Kun ved forblændelse af religion eller en totalitær idé, er det muligt at sidestille demokratiets forsvar mod diktaturets angreb.

Ja, det er surt at bo i en fransk havneby, hvor allierede fly fejlbombede på D-Dagen. Det var surt at bo i Dresden, da de allierede ildbombede byen. Shit happens i krig. Uanset det var for 200 år siden eller i dag. Frihed koster. Men prisen er 100 fold lavere end konsekvenserne af at se stiltiende til. Og så kan man iøvrigt forsvare "vende den anden kind til", nok så meget.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4525 filmz-Bruce 14 år siden

Notional (4519) skrev:
Warner Brothers executives approached Christopher Nolan about making the film in 3D, but he refused the idea, claiming "it will distract the storytelling experience of Inception".

0/6

Tænk på hotelkorridoren i 3D eller byen, der klapper sammen eller glaslågerne, der gør billedet uendeligt. Det ville se fantastisk ud i 3D.


Han skal leve, han skal leve, han skal leve højt hurra! :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4526 evermind 14 år siden

#4525 Enig, de må godt styre det 3D-overkill lidt. Det føles efterhånden, som om udtrykket pryder hver anden filmplakat i biografen ...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#4527 Skeloboy 14 år siden

Bruce (4524) skrev:
Er man opvokset som borger i et demokratisk samfund, tilhænger af at alle menneskers frihedsrettigheder er ukrænkelige og bekendt med hvilke kampe der er foretaget i demokratiets navn siden 1776, for at håndhæve dette, så burde det være helt og aldeles umuligt at argumentere for, også med den sunde fornuft på ½ kraft, at man ikke skulle kunne kende forskel på at stå på den rigtige side eller ej.


Har ikke en skid fornuftigt at sige...men det er en dejlig lang sætning...:)
Gravatar

#4528 elwood 14 år siden

Filmz TV nu i 3D sponsoreres af Company Pictures
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4529 BN 14 år siden

Bruce (4524) skrev:
Derudover mener jeg så, at du helt og aldeles balancerer udenom det jeg egentlig fokuserer på i mine indlæg, altså bortset fra citatet ovenfor.


Her skal du så lige forstå én ting: Den pågældende udtalelse var det eneste, der stak mig i øjnene. Derfor - og KUN derfor - trak jeg den frem.

Bruce (4524) skrev:
Jeg er helt og aldeles uenig i, at det ikke er forældrenes skyld, at der kommer diktatorer, som undertrykker og tager folks frihed, hvis de forholder sig passive. Alle har til hver en tid et valg, når der kommer et tidspunkt, hvor de store begivenheder i historiebøgerne skal skrives.


Ja, og det valg, jeg i den forbindelse forsvarer, har jeg allerede været inde på - ja, du har endda citeret mig for det:

"Ihvertfald al den stund forældrene ikke på nogen måde har bakket en diktator op moralsk eller politisk."

Bruce (4524) skrev:
Det er således sjovt, at du derefter fokuserer på Nürnbergprocessen og dommernes "I kunne have fulgt jeres samvittighed", fremfor nazisternes "vi fulgte ordrer". For set fra mit synspunkt, så følger du til punkt og prikke ordrerne fra din religion, "ordrerne fra det høje" og ser således helt og aldeles bort fra samvittighedsaspektet og "elsk din næste" princippet, når man vælger at sætte kikkerten for det blinde øje.


Ja, set fra DIN synsvinkel og fordi du reelt ikke ved nok om MINE personlige bevæggrunde og holdninger. ... Lad mig her nøjes med at konstatere, at samvittighedsaspektet jo har at gøre med det, som man inderst inde VED er rigtigt og forkert. Og mine holdninger er baseret på denne viden - hvad skulle den ellers være baseret på? Jeg har idag ikke én eneste moralsk holdning, som jeg ikke selv har fundet frem til (gennem min ungdom og opvækst) uden hjælp fra nogen bestemt politik, filosfi eller religion.

Bruce (4524) skrev:
Er man opvokset som borger i et demokratisk samfund, tilhænger af at alle menneskers frihedsrettigheder er ukrænkelige og bekendt med hvilke kampe der er foretaget i demokratiets navn siden 1776, for at håndhæve dette, så burde det være helt og aldeles umuligt at argumentere for, også med den sunde fornuft på ½ kraft, at man ikke skulle kunne kende forskel på at stå på den rigtige side eller ej. Kun ved forblændelse af religion eller en totalitær idé, er det muligt at sidestille demokratiets forsvar mod diktaturets angreb.


Bruce, hvis du havde været født som (ikke-jødisk) tysker og var vokset op i Hitlers Tyskland, havde du så haft så meget politisk klarsyn og overblik, at du med det samme havde indset, at "Hov, det er de allierede der er på den rigtige side!"? Ja, havde du bestemt dig for, at hele din familie, dine venner og naboer var "de forkerte" at holde med?

Hvis du var vokset op som serber i Eks-Jugoslavien, havde du så med indset, at dit land, din familie og dine venner og naboer var "de forkerte", og at du burde slutte dig til de bosniske muslimer, som var dem omverdenen endte med at have sympati for?

Måske skulle du erkende, at du taler og mener som du gør, fordi du rent tilfældigvis er født i Danmark. Hvis du derimod var født i et andet land, et med mindre demokrati, ja, måske endda ligefrem kommunistisk styre, er det meget sandsynligt, at du ville forsvare kommunismen som verdens bedste styreform - i lighed med de mange russere, der mellem 1917 og 1991 (og for enkeltes vedkommende endda senere!) syntes, at de havde det rigtigt godt under Stalin og alle de andre Sovjet-ledere.

Under historiens krige har undersåtterne næsten altid ment, at deres eget fædreland havde ret og man kæmpede for det, uanset hvilken sag det drejede sig om. Tro ikke, at du som tysker, japaner eller italiener havde gjort andet - endsige, at du ville have haft nemt ved at se, at du skulle gå imod dit eget land og din egen regering.

Bruce (4524) skrev:
Shit happens i krig.


Ja, "Shit happens". Bare ærgerligt. ....... Er det dét man skal skulle have skrevet på de mange tusinde uskyldige menneskers gravsten?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4530 Batsy 14 år siden

jep helt rigtigt bruce ): og BN
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Skriv ny kommentar: