#537 Det er afspilleren i min bærbare Vaio, Intervideo Windvd. Det virker fint med DTS på selve maskinen, men ikke når jeg tilslutter fjernsynet. Men jeg prøver lige at tjekke, om man kan downmaster eller dekode det ned. Tak for rådene :)
#540 Jeg bruger metroen indenfor Københavnsområdet, hvor incitamentet er stort og fordelen stor. Hvis man vil have flere til at benytte offentlig transport, når det kommer til myldretiden (metroen), så må man forlænge ud til Ballerup, Herlev, Husum, Glostrup, Rødovre, etc, hvor jeg er helt sikker på, at folk gerne sætter deres biler, for at komme let ind til byen.
Folk benytter generelt ikke alternativer, som ikke giver dem en tids- eller økonomisk besparelse og de fleste folk gider ikke (hvis de har mulighed for at være fri) bruge 2-3 timer på transport og skiften mellem diverse busser og toge. Der skal også hentes børn og bringe dem til alverdens aktiviteter.
Bus, tog og metro er helt irrelevant for mig, som systemet er skruet sammen i dag. Tid er en mangelvare og jeg vil ikke kunne sætte et skema sammen, når man derudover er afhængig af forsinkelser og aflysninger, hvis temperaturen nærmer sig 0 grader, eller der er fugt i luften :) Derudover er det uhyrligt med snart 50 kroner om dagen for 2 zoner!
Jeg er stor tilhænger af offentlig transport, så jeg kan sagtens se pointen med en udvidelse af metroen. Det bekymrer mig bare, at der ikke er økonomisk og miljømæssigt belæg for den, men det kan selvfølgelig komme med tiden. Ja, prisniveauet er skrækindjagende, men så kan det som regel betale sig at investere i klippekort, buskort og lignende.
#523 okay :) nuer jeg begyndt at regne Bilkas taktik ud med hensyn til priser med film når de lige udkommer fandt Nat på museet 2 for 150 i bilka men i bladet står der 165 så jeg tror at de ændrer priserne i sidste øjeblik så de stadig kan få lokket kunder til men sjovt nok virker det ik
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#543 Jo for dem, hvor S-toget er et godt alternativ, men ikke for alle. Men når man har et stramt skema, med aflevering af barn et sted, arbejdsplads et andet og få det tidsmæssigt til at fungere, så nytter det ikke med forsinkelse, aflysninger og dårlig kørsel, når der er lidt kold fugt i luften. Det vil jeg ikke kunne tilrettelægge min hverdag efter. Så tager jeg hellere bilen, hvis det sparer mig en halv time hver vej. Tid er det vigtigste grundstof for mig, især fritid og jeg gider ikke spilde den. Metroen vil være et langt bedre alternativ for mig, fordi der er så kort tid mellem afgangene og fordi jeg har en metrostation indenfor 5 minutters gang fra mig. Og det er meget sjældent, at der er reelle forsinkelser.
Jeg er stor tilhænger af en velfungerende offentlig transport, men der skal helt andre boller på suppen, hvis det skal betragtes som velfungerende. Og det nytter ikke at være enten tilhænger af offentlig eller privat transport og se det andet alternativ som et onde. Begge supplerer hinanden.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Nu kender jeg ikke så meget til metroen i København, men jeg har i lang tid ment at det var på tide at der kom en undergrundsbane i Kbh. Hvis man ser rundt omkring i Europas hovedstæder så fungerer det simpelthen perfekt. Det er billigt og man kan kommer hurtigt rundt. Det tog ikke mig mere end knap en halv time at komme fra det ene yderområde i München og så ind i centrum og når de så kører hvert 5. og 10. minut er det perfekt !
Men hvis det kun er indre Kbh. og ikke forstæderne så nytter det ikke så meget. Hvor ofte kører de egentlig og hvorledes er prisniveauet.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#547 Enig. Var i Paris for nogle år siden og skulle gennem 29 stationer for at komme til lufthavnen. 30 minutter for kørslen inklusive stop. Det var altså vildt imponerende.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg synes nu også den Københavnske metro er rigtig god. Kører hele 24/7 ofte og man kommer hurtigt steder hen, man normalt skal bumle langt i busser for at komme til.
Metroen 5/6 (det sidste tal mangler fordi de italienske metrotoge er i dårlig kvalitet som det meste italienske og fordi der nogen gange er vrøvl med togene og der altid er mindst 3 elevatorer, der ikek virker).
Problemet med socialisme er, at før eller siden løber man tør for andre menneskers penge - Simon Emil Ammitzbøll
#549: Jeg er også begejstret for den og har kun i dens tidlige fase oplevet forsinkelser og andre problemer. Det er især fedt, at den nu også kører om natten i hverdagene. Det manglede da bare. :) Kvaliteten bekymrer mig ikke, men det gør det store underskud til gengæld, for hvis de skal spare, frygter jeg, at det går ud over sikkerheden. Det bliver dog næppe aktuelt foreløbig.
#541 mr gaijin 15 år siden
#542 filmz-Bruce 15 år siden
Folk benytter generelt ikke alternativer, som ikke giver dem en tids- eller økonomisk besparelse og de fleste folk gider ikke (hvis de har mulighed for at være fri) bruge 2-3 timer på transport og skiften mellem diverse busser og toge. Der skal også hentes børn og bringe dem til alverdens aktiviteter.
Bus, tog og metro er helt irrelevant for mig, som systemet er skruet sammen i dag. Tid er en mangelvare og jeg vil ikke kunne sætte et skema sammen, når man derudover er afhængig af forsinkelser og aflysninger, hvis temperaturen nærmer sig 0 grader, eller der er fugt i luften :) Derudover er det uhyrligt med snart 50 kroner om dagen for 2 zoner!
#541 Velbekomme :)
#543 Highland Park 15 år siden
Jeg er stor tilhænger af offentlig transport, så jeg kan sagtens se pointen med en udvidelse af metroen. Det bekymrer mig bare, at der ikke er økonomisk og miljømæssigt belæg for den, men det kan selvfølgelig komme med tiden.
Ja, prisniveauet er skrækindjagende, men så kan det som regel betale sig at investere i klippekort, buskort og lignende.
#544 MOVIE1000 15 år siden
#545 Kruse 15 år siden
#546 filmz-Bruce 15 år siden
Jeg er stor tilhænger af en velfungerende offentlig transport, men der skal helt andre boller på suppen, hvis det skal betragtes som velfungerende. Og det nytter ikke at være enten tilhænger af offentlig eller privat transport og se det andet alternativ som et onde. Begge supplerer hinanden.
#547 filmz-jonasgr 15 år siden
Men hvis det kun er indre Kbh. og ikke forstæderne så nytter det ikke så meget. Hvor ofte kører de egentlig og hvorledes er prisniveauet.
'Cause I'm evil"
#548 filmz-Bruce 15 år siden
#549 Notional 15 år siden
Metroen 5/6 (det sidste tal mangler fordi de italienske metrotoge er i dårlig kvalitet som det meste italienske og fordi der nogen gange er vrøvl med togene og der altid er mindst 3 elevatorer, der ikek virker).
#550 Highland Park 15 år siden
Kvaliteten bekymrer mig ikke, men det gør det store underskud til gengæld, for hvis de skal spare, frygter jeg, at det går ud over sikkerheden. Det bliver dog næppe aktuelt foreløbig.